آشپزی

طرز تهیه کتلت ماهی +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه کتلت ماهی

کتلت ماهی یکی از غذاهای لذیذ و اصیل ایرانی است که با دستور پخت های مختلف می توانید آموزش کامل و مرحله به مرحله آن را ببینید. طرز تهیه کتلت ماهی برای سرگرمی روز همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
گوشت تن 300 گرم
یک تخم مرغ 2 عدد
سیر 2 قرص
پوره زنجبیل ½ قاشق چایخوری
فلفل سبز و قرمز تازه 2 عدد
گشنیز تازه 300 گرم
سیر سبز 1 قطعه
سیب زمینیها 2 عدد
پیاز 1 قطعه
آرد سوخاری 1 قاشق غذاخوری
شنبلیله خشک 1 قاشق غذاخوری
چاشنی ماهی، نمک و زردچوبه کافی

طرز تهیه کتلت ماهی

مرحله اول

برای تهیه کتلت ماهی خوشمزه در ابتدای کار گوشت ماهی را از پوست و استخوان جدا می کنیم و به همراه سیر و زنجبیل تازه و فلفل سبز و قرمز داخل غذاساز می ریزیم سپس خوب هم می زنیم تا مواد تشکیل شود. همگن می شوند.

مرحله دوم

حالا گشنیز را ریز خرد کنید و کنار بگذارید سپس سیب زمینی ها را به همراه پیازها با دندانه های ریز رنده کنید و با دست فشار دهید تا آب اضافی آن گرفته شود و در ظرفی بریزید.

سطح سوم

حالا مخلوط گوشت ماهی را به همراه گشنیز به کاسه اضافه کنید، سپس شنبلیله خشک، ادویه ماهی، آرد نان و تخم مرغ را به کاسه اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مخلوط کوفته چسبناک شود.

مرحله چهارم

سپس روی کاسه را با سلفون بپوشانید و اجازه دهید مخلوط کوفته به مدت 30 دقیقه در یخچال بماند. بعد از این مدت ظرف مناسبی را روی اجاق قرار دهید و کمی روغن مایع به آن اضافه کنید.

مرحله پنجم

حالا اجازه دهید روغن خوب داغ شود سپس کتلت را از مواد کتلت جدا کرده و به اندازه یک نارنگی کوچک شکل دهید. سپس برای برشته شدن کتلت ها، آنها را در آرد سوخاری میغلتانیم تا سطح آن را بپوشاند.

مرحله ششم

سپس کتلت ها را به همین ترتیب درست می کنیم و در روغن می ریزیم سپس دو طرف آن ها را کاملا سرخ می کنیم و در ظرف دلخواه خود می چینیم. در آخر کتلت ماهی را با خیارشور و گوجه فرنگی سرو می کنیم. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا