آشپزی

طرز تهیه کرفس پلو با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه کرفس پلو را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه برنج کرفس

کرفس پلو یکی از غذاهای ساده و لذیذ ایرانی است که می توانید با ترکیبات و دستور پخت های مختلف آن را تهیه کنید تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه برنج کرفس برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد لازم برای 2 نفر
برنج 2 لیوان
یک ساقه کرفس 300 گرم
هویج 2 عدد
پیاز 1 قطعه
جعفری 8 قاشق غذاخوری
نعناع 2 قاشق غذاخوری
رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری
چاشنی برنج 2 قاشق چایخوری
گل قرمز 6 قاشق غذاخوری
پودر دارچین 4 قاشق غذاخوری
زیره 2 قاشق غذاخوری
جوز هندی 1 قاشق چایخوری
پودر هل 1 قاشق چایخوری
زعفران آب پز کافی
نمک و کره کافی

طرز تهیه برنج کرفس

مرحله اول

برای تهیه پلو کرفس به روش مونتاژی ابتدا هویج را شسته سپس پوست آن را جدا کرده و به قطعات متوسط ​​برش می دهیم سپس در قابلمه می جوشانیم. سپس ساقه کرفس را می شوییم.

مرحله دوم

در این مرحله ساقه کرفس را خرد کرده و مانند هویج بخارپز کنید. سپس برنج را شسته سپس در ظرف آب می ریزیم و 1 قاشق چایخوری نمک به آن اضافه می کنیم و می گذاریم خیس بخورد.

سطح سوم

در این مرحله جعفری و پیازچه را می شوییم سپس در آبکش می گذاریم تا آب اضافی آن گرفته شود. بعد از آن جعفری و پیازچه را روی تخته گوشت می ریزیم و ریز خرد می کنیم سپس پیاز را پوست می گیریم.

مرحله چهارم

حالا پیاز را بشویید سپس به قطعات کوچک برش دهید. سپس یک قابلمه مناسب را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن مایع داخل قابلمه می ریزیم و بلافاصله پیاز را اضافه می کنیم و تفت می دهیم.

مرحله پنجم

در این مرحله زردچوبه را به پیاز اضافه می کنیم و تفت دادن را ادامه می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود. سپس رب گوجه فرنگی را به پیاز اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا بوی خامی رب گوجه فرنگی از بین برود.

مرحله ششم

حالا که رنگ رب گوجه فرنگی روشن شد هویج را به همراه کرفس، ادویه پلو، پودر دارچین، زیره، جوز هندی، پودر هل، جعفری و نعناع به قابلمه اضافه کنید سپس تفت دهید تا مواد و ادویه ها کمی قهوه ای شوند. که باید انجام شود

مرحله هفتم

در این مرحله برنج را در آبکش می ریزیم تا آب اضافی آن گرفته شود سپس نمک و مقداری آب اضافه می کنیم تا روی مواد را با خاک بپوشاند و حرارت را زیاد می کنیم تا آب اضافی برنج گرفته شود.

مرحله هشتم

حالا که آب اضافی برنج تبخیر شد، درب قابلمه را با بخارپز می بندیم، سپس آن را روی قابلمه قرار می دهیم. بعد شعله پخش کن را روی حرارت ملایم قرار می دهیم سپس قابلمه را روی شعله پخش کن قرار می دهیم.

مرحله نهم

در آخر اجازه دهید چوب کرفس به مدت 45 دقیقه روی آتش بماند تا دم بکشد. سپس بعد از گذشت این مدت قابلمه را از روی حرارت برداشته سپس غذا را در ظرف مورد نظر ریخته و سرو می کنیم. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا