آشپزی

طرز تهیه کفتا کباب +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه کافه کباب

کباب کباب یکی از کباب های خانگی ساده و خوشمزه است که منشا آن کشور لبنان است تا آموزش کامل و قدم به قدم آن را ببینید. طرز تهیه کافه کباب برای سرگرمی روز همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
گوشت چرخکرده 400 گرم
دم 90 گرم
پیاز متوسط 1 قطعه
فلفل 2 قاشق غذاخوری
پودر زیره 1 قاشق چایخوری
نمک ¼ فنجان
فلفل ¼ فنجان
جعفری تازه ¼ فنجان
گشنیز تازه ¼ فنجان
برگ نعناع تازه 1 قاشق غذاخوری
پودر دارچین 1 قاشق چایخوری

طرز تهیه کافه کباب

مرحله اول

برای تهیه یک کباب کباب خوشمزه ابتدا گوشت و دم آن را به قطعات کوچک برش می دهیم و در چرخ گوشت قرار می دهیم و سپس چرخ می کنیم. سپس پیاز را پوست گرفته و بشویید سپس آن را ریز رنده کنید.

مرحله دوم

حالا گوشت چرخ کرده و دنبه را به همراه پیاز رنده شده در ظرف مناسبی می ریزیم. سپس جعفری را همراه با گشنیز و نعناع شسته و در آبکش می گذاریم. سپس مخلوط سبزیجات را روی تخته گوشت قرار می دهیم.

سطح سوم

در این مرحله سبزی ها را ریز خرد کرده و به کاسه با گوشت چرخ کرده اضافه کنید. سپس پودر دارچین، فلفل سیاه، نمک، پودر زیره و پاپریکا را به مواد باربیکیو اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا مواد کباب را با دست به مدت 5 دقیقه ورز دهید تا مواد یکدست و یکدست شوند. سپس روی کاسه را با مواد کباب سلفون می پوشانیم و به مدت 1 ساعت در یخچال می گذاریم.

مرحله پنجم

در این مرحله بعد از این مدت، صفحه گریل را روی اجاق قرار دهید و بگذارید خوب داغ شود. در مرحله بعد مواد کباب را از یخچال خارج می کنیم سپس مقداری از مواد را برداشته و در دست به شکل سوسیس در می آوریم.

مرحله ششم

در این مرحله سیخ های چوبی را وارد سیخ می کنیم سپس آن ها را فیکس می کنیم تا مواد از سیخ ها جدا نشوند. سپس سیخ ها را روی صفحه گریل قرار می دهیم و مدام آنها را می چرخانیم تا سیخ ها به طور یکنواخت پخته شوند.

مرحله هفتم

در نهایت پس از پخت کامل سیخ ها از روی گریل خارج می کنیم و در ظرف دلخواه می چینیم. سپس کافه کباب را با گوجه و سبزی و نان تازه سرو می کنیم. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا