آشپزی

طرز تهیه کنسرو ذرت با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه کنسرو ذرت را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه کنسرو ذرت

کنسرو ذرت یکی از روش های نگهداری طولانی مدت دانه ذرت است که به صورت ساده یا طعم دار تهیه می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را مشاهده کنید. طرز تهیه کنسرو ذرت برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد لازم برای ذرت کنسرو شده
ذرت مکزیکی 6 عدد
قند 12 قاشق غذاخوری

طرز تهیه کنسرو ذرت

مرحله اول

برای تهیه کنسرو ذرت خانگی در ابتدای کار پوست ذرت ها را جدا کرده و به ۲ تا ۳ قسمت تقسیم می کنیم. سپس حبوبات را در قابلمه مناسبی می ریزیم و به اندازه ای آب می ریزیم که روی آن ها را بپوشاند.

مرحله دوم

حالا شکر را به تابه اضافه کنید و روی حرارت ملایم قرار دهید. سپس درب قابلمه را می بندیم و اجازه می دهیم حبوبات به مدت 45 دقیقه بپزند. بعد از این مدت حبوبات را از قابلمه خارج می کنیم.

سطح سوم

در این مرحله دانه های ذرت را با چاقو جدا می کنیم سپس دانه ها را جدا می کنیم و دوباره داخل همان ظرف با آب و شکر می ریزیم. سپس قابلمه را روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب به نقطه جوش برسد.

مرحله چهارم

حالا بعد از 5 دقیقه ذرت داغ را در ظرف درب دار ریخته و باقی مانده آب و شکر را روی ذرت ها بریزید. سپس درب ظرف را محکم ببندید و بگذارید کاملا خنک شود.

مرحله پنجم

در این مرحله بعد از سرد شدن، اطراف درب شیشه را با نوار پهن می پوشانیم تا از ورود هوا به داخل شیشه جلوگیری کنیم. سپس قوطی ها را در یخچال یا جای خنک نگهداری می کنیم.

مرحله ششم

بعد از باز کردن درب قوطی به دلیل نداشتن مواد نگهدارنده بعد از 5-6 روز از آن استفاده کنید. البته اگر درب شیشه باز نشد، می توانیم این قوطی را به مدت یک سال در جای خشک و خنک نگهداری کنیم.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا