آشپزی

طرز تهیه کیک باقلوا ساده با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه کیک باقلوا ساده را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه یک باقلوای ساده

کیک باقلوا یکی از کیک های بین المللی خوشمزه است که معمولا با نوشیدنی های گرم سرو می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه یک باقلوای ساده برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد لازم برای یک کیک باقلوای ساده
آرد قنادی 1 فنجان
قند 1 فنجان
ماست شیرین 1 فنجان
کره 1 فنجان
یک تخم مرغ 4 عدد
پودر هل ⅓ قاشق چایخوری
پودر خمیرمایه 2 قاشق چایخوری
پودر نارگیل (اختیاری) 2-3 قاشق غذاخوری
وانیل (اختیاری) نوک یک قاشق چای خوری
پودر پسته کافی
گل سرخ کافی
مواد لازم شربت
قند 1 فنجان
اب 1 فنجان
گل سرخ ¼ فنجان
زعفران کافی
پودر هل ¼ قاشق چایخوری

طرز تهیه یک باقلوای ساده

مرحله اول

برای تهیه باقلوای خوشمزه ابتدا یک کاسه مناسب و جادار انتخاب می کنیم سپس تخم مرغ را به ظرف اضافه می کنیم. سپس با همزن برقی پر سرعت هم میزنیم تا بافت تخم مرغ باز و یکدست شود.

مرحله دوم

حالا شکر و وانیل را به کاسه با تخم مرغ اضافه کنید، سپس دوباره با دور تند همزن به مدت 5 دقیقه هم بزنید تا مواد یکدست و کرم رنگ شود. سپس ماست، کره مایع و پودر هل را به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم.

سطح سوم

در این مرحله با همزن برقی با سرعت کم به مدت 30 ثانیه هم میزنیم تا مواد با هم مخلوط شوند و یک دست. سپس همزن برقی را خاموش می کنیم سپس پودر نارگیل را به همراه زعفران دم کرده به مخلوط تخم مرغ و ماست اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا با لیسک به آرامی مخلوط کنید تا مواد یکدست و یکدست شوند. سپس در ظرفی جداگانه مخلوط آرد کیک و بیکینگ پودر را دو بار الک کنید و دوباره مخلوط آرد را داخل الک بریزید و این بار روی مایه کیک الک کنید.

مرحله پنجم

در این مرحله به کمک کفگیر مایه کیک را کمی مخلوط می کنیم. سپس فر را روی 180 درجه سانتیگراد قرار می دهیم سپس می گذاریم فر کاملا گرم شود. سپس سینی فر را با کمی روغن چرب کنید.

مرحله ششم

حالا داخل سینی فر کاغذ روغنی می اندازیم. در مرحله بعد مایه کیک را داخل قالب فر بریزید، سپس قالب را دوبار روی سطح کار بزنید تا حباب های داخل کیک از بین برود. سپس سینی را در طبقه وسط فر قرار می دهیم.

مرحله هفتم

بعد از 45 تا 50 دقیقه یک خلال دندان یا سیخ چوبی برای تست کیک وارد کنید. اگر چیزی به خلال دندان یا سیخ چوبی نچسبید یعنی کیک کاملا پخته شده است. سپس می توانید فر گریل را روشن کنید.

مرحله هشتم

در این مرحله اجازه دهید کیک به مدت 1 دقیقه طلایی شود. سپس کیک را از فر خارج می کنیم و می گذاریم کاملا خنک شود. در حالی که کیک در حال خنک شدن است، شربت کیک را آماده کنید.

مرحله نهم

در این مرحله یک قابلمه مناسب را روی حرارت ملایم قرار می دهیم سپس شکر و آب را داخل قابلمه می ریزیم سپس می گذاریم بجوشد و شکر حل شود. سپس پودر هل، گلاب و زعفران پخته شده را به تابه اضافه می کنیم.

مرحله دهم

حالا بعد از 3 تا 4 دقیقه شربت را از روی حرارت بردارید و سپس بگذارید کاملا خنک شود. سپس کیک را به شکل مربع یا الماس برش می دهیم، سپس شربت خنک شده را روی کیک می ریزیم تا کاملا جذب شود.

مرحله یازدهم

برای درست کردن این کیک، ابتدا کف ظرف را چرب کنید، سپس روی آن را با کاغذ روغنی بپوشانید. سپس مایه کیک را داخل قابلمه بریزید سپس درب قابلمه را بگذارید تا دم بکشد.

مرحله دوازدهم

حالا شعله پخش کننده را روی حرارت ملایم قرار می دهیم سپس قابلمه را روی شعله پخش کننده قرار می دهیم. سپس اجازه دهید کیک به مدت 40 دقیقه بپزد. توجه: در 30 دقیقه اول پخت درب قابلمه را باز نکنید.

مرحله سیزدهم

در آخر برای تزیین کیک، قسمت های بریده شده را با پودر نارگیل پاشیده، سپس در مرکز هر تکه کیک، گرد پسته بپاشید و یک غنچه گل رز قرار دهید. در آخر این باقلوای خوشمزه را در ظرف دلخواه می چینیم و با چای سرو می کنیم. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا