آشپزی

طرز تهیه کیک براونی +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه کیک براونی

کیک براونی یکی از کیک های قهوه ای است که معمولا با طعم شکلاتی پخته می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را مشاهده کنید. طرز تهیه کیک براونی برای سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم کیک براونی
ارد 1 فنجان و 2 و نیم قاشق غذاخوری
پودر کاکائو 3 قاشق غذاخوری
شکلات نیمه تلخ یا شیرین 170 گرم
کره 2 قاشق غذاخوری
وانیل 1 قاشق چایخوری
پوست پرتقال 2 قاشق چایخوری
شکر قهوهای ½ فنجان
شکر سفید ½ فنجان
یک تخم مرغ 2 عدد
شیر پر چرب 2 قاشق غذاخوری
شکلات نارنجی 150 گرم

طرز تهیه کیک براونی

مرحله اول

من آماده می کنم کیک براونی خوشمزه در ابتدای کار پرتقال را می شوییم سپس پوست آن را با دندانه های ریز روی رنده رنده می کنیم. سپس برای گرفتن تلخی پوست پرتقال ابتدا یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم.

مرحله دوم

حالا پوست پرتقال را در ظرفی بریزید و مقداری آب به آن اضافه کنید، سپس بگذارید 15 دقیقه در آب بماند. سپس بعد از این مدت پوست پرتقال را در آبکش می گذاریم تا آب اضافی آن گرفته شود.

سطح سوم

در این مرحله یک قابلمه مناسب را تا نیمه از آب پر می کنیم و روی حرارت زیاد می گذاریم تا بجوشد. پس از جوش آمدن آب، پوست پرتقال را به قابلمه اضافه کنید. بعد از 3 دقیقه پوست پرتقال را از آب در حال جوش خارج کرده سپس با آب سرد بشویید.

مرحله چهارم

این کار را 3 بار تکرار می کنیم تا تلخی پوست پرتقال گرفته شود سپس در آبکش می گذاریم تا آب اضافی آن گرفته شود. سپس یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم سپس شکلات تخته ای را به همراه کره داخل کاسه اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله کاسه را روی حرارت بخار کتری یا مایکروفر می گذاریم تا شکلات تخته ای و کره ذوب شود. حالا که شکلات تخته ای و کره نرم و یکدست شد، شکر قهوه ای را به همراه شکر سفید داخل آن اضافه می کنیم.

مرحله ششم

حالا مخلوط شکلاتی را هم می زنیم تا مخلوط و یکدست شود. سپس تخم مرغ ها را کم کم اضافه کنید و به مدت 2 دقیقه خوب هم بزنید. حالا پوست پرتقال را به همراه شیر داخل مایه کیک بریزید و مخلوط کنید.

مرحله هفتم

در این مرحله کاسه مناسبی را انتخاب می کنیم که آرد را همراه با پودر کاکائو در آن می ریزیم سپس مخلوط آرد را هم زده و دو بار الک می کنیم. در این مرحله دوباره مخلوط آرد و پودر کاکائو را در صافی بریزید.

مرحله هشتم

حالا مخلوط آرد را در 3 مرحله روی مخلوط شکلاتی الک کنید. سپس با استفاده از همزن، یک طرف مواد را به صورت دایره ای هم بزنید تا یکدست شود، سپس فر را روی دمای 180 درجه سانتیگراد قرار دهید.

مرحله نهم

در این مرحله اجازه دهید فر کاملا گرم شود. بعد شکلات پرتقالی را به قطعات کوچک تقسیم می کنیم و دو سوم شکلات را داخل مایه کیک می ریزیم سپس کمی مخلوط می کنیم.

مرحله دهم

حالا یک فرم مناسب انتخاب می کنیم سپس کف قالب را با کاغذ پخت می پوشانیم. سپس مایه کیک را داخل قالب بریزید و مجدداً مقدار کمی آب پرتقال روی مایه بریزید و در فر قرار دهید تا به مدت 20 دقیقه بپزد.

مرحله یازدهم

در این مرحله بعد از 20 دقیقه کیک را از فر خارج می کنیم و در حالی که هنوز داغ است بقیه اسفنج شکلاتی را داخل کیک فشار می دهیم تا از حرارت کیک آب شود. در آخر کیک را برش داده و سرو کنید. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا