آشپزی

طرز تهیه کیک خرما +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه کیک خرمایی

کیک خرما یکی از انواع شیرینی های ساده و خوشمزه ایرانی است که می توانید با دستور پخت و مواد مختلف تهیه کنید تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه کیک خرمایی برای سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم کیک خرمایی
یک تخم مرغ 4 سال
قند ½ فنجان
آب جوش 1 فنجان
تاریخ 10 عدد
روغن مایع ⅔ لیوان
وانیل ½ قاشق چایخوری
پودر دارچین نوک قاشق
پودر خمیرمایه 2 قاشق چایخوری
پودر هل ½ قاشق چایخوری
ارد 2 و ⅓ فنجان
گردو (اختیاری) کافی

طرز تهیه کیک خرمایی

مرحله اول

من آماده می کنم کیک خرمایی ساده در ابتدای کار تخم مرغ را به همراه شکر و وانیل در ظرف مناسبی اضافه می کنیم سپس با همزن برقی به مدت 7 تا 10 دقیقه هم می زنیم تا مخلوط تخم مرغ سبک و کش دار شود.

مرحله دوم

حالا وسط کار کاسه را بیرون می آوریم تا تخم مرغ یکنواخت زده شود. در مرحله بعد کره مایع را به مخلوط تخم مرغ اضافه کنید سپس با همزن برقی با سرعت بالا به مدت 1 دقیقه هم بزنید.

سطح سوم

در این مرحله هسته خرماها را جدا می کنیم سپس به همراه آب جوش داخل غذاساز می ریزیم و مخلوط می کنیم تا خرماها پوره شوند. سپس خرماهای پوره شده را به مخلوط تخم مرغ اضافه کنید و دوباره هم بزنید تا مخلوط شوند.

مرحله چهارم

حالا پودر دارچین را به همراه پودر هل به مخلوط تخم مرغ اضافه کنید و هم بزنید تا مواد یکدست و یکدست شوند. سپس آرد را همراه با بکینگ پودر در ظرف مناسبی بریزید سپس مخلوط کنید.

مرحله پنجم

در این مرحله مخلوط آرد و بکینگ پودر را در صافی ریخته سپس 3 بار الک کرده و در 3 مرحله تخم مرغ ها را به مخلوط اضافه می کنیم و خمیر را به صورت دورانی از یک طرف مخلوط می کنیم تا بافت یکدست شود.

مرحله ششم

حالا با استفاده از چاقو، گردوها را به صورت سنگریزه های ریز خرد کنید و داخل مایه کیک بریزید و مخلوط کنید تا مواد یکدست شود. سپس فر را روی 180 درجه سانتیگراد قرار میدهیم سپس میگذاریم فر کاملا گرم شود.

مرحله هفتم

در این مرحله یک قالب مناسب انتخاب می کنیم سپس کف آن را با کمی کره مایع چرب می کنیم و آرد پاشی می کنیم و قالب را می چرخانیم تا آرد اضافی داخل قالب گرفته شود. سپس مایه کیک را داخل قالب بریزید.

مرحله هشتم

حالا قالب کیک را چند بار محکم روی سطح کار می زنیم تا حباب ها و هوای اضافی بین مایه کیک کاملا خارج شود. سپس قالب را در طبقه وسط فر قرار می دهیم سپس به مدت 40 تا 45 دقیقه اجازه می دهیم کیک بپزد.

مرحله نهم

در این مرحله بعد از سپری شدن این زمان کیک را با خلال دندان یا سیخ چوبی تست می کنیم. برای این کار یک سیخ چوبی وسط کیک بچسبانید سپس آن را بیرون بیاورید

مرحله دهم

در آخر کیک را از فر خارج می کنیم و می گذاریم کاملا خنک شود سپس از قالب خارج می کنیم و به اندازه و شکل دلخواه برش می دهیم. در آخر برش های کیک را در ظرف مورد نظر بریزید و با چای زعفران سرو کنید. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا