آشپزی

طرز تهیه کیک زبرا +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه کیک گورخری

کیک زبرا یکی از انواع کیک اسفنجی ساده بین المللی است که با طرح ها و رنگ های مختلف درست می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه کیک گورخری برای سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم برای کیک زبرا
یک تخم مرغ 3 عدد
شیر نر 1 فنجان
قند 1 فنجان
ارد 2.5 فنجان + 2 قاشق غذاخوری
روغن مایع ½ فنجان
پودر خمیرمایه 2 قاشق غذاخوری
پودر کاکائو 2 قاشق غذاخوری
وانیل ¼ قاشق چایخوری

طرز تهیه کیک گورخری

مرحله اول

من آماده می کنم کیک گورخری ساده. ابتدا فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا خوب گرم شود. سپس شکل مورد نظر را با کاغذ روغنی یا روغن آزاد کننده کیک کاملا می پوشانیم و کنار می گذاریم.

مرحله دوم

در این مرحله آرد و بکینگ پودر را با هم مخلوط کنید و سه بار الک کنید و کنار بگذارید. سپس تخم مرغ ها را در همان دمای محیط به همراه وانیل و شکر در ظرف مناسبی ریخته و با دور تند با همزن مخلوط کنید.

سطح سوم

به هم زدن مواد ادامه می دهیم تا بافت مواد کشدار شود و رنگ آنها کرمی شود. سپس روغن و شیر را به ترتیب به کاسه اضافه می کنیم و هر کدام را 30 ثانیه هم می زنیم تا با بقیه مواد یکدست شوند.

مرحله چهارم

در این مرحله ترکیب بیکینگ پودر و دو و نیم پیمانه آرد را در سه مرحله به کاسه اضافه می کنیم و با لیسک هم می زنیم تا خمیر کیک یکدست شود. پس از آماده شدن خمیر کیک، آن را به دو قسمت مساوی تقسیم کنید.

مرحله پنجم

حالا به یک قسمت ۲ قاشق غذاخوری آرد و به قسمت دیگر ۲ قاشق غذاخوری پودر کاکائو اضافه کنید و دو ماده را با لیسک مخلوط کنید تا یکدست شوند. سپس یک لیوان خمیر کیک کاکائویی را داخل تابه بریزید.

مرحله ششم

در این مرحله یک لیوان خمیر کیک ساده را در مرکز مارشمالو کاکائویی می ریزیم. به همین ترتیب مایه کیک ساده و مخلوط کاکائو را داخل قالب بریزید. سپس قالب را در فر قرار می دهیم تا کیک به مدت 45 دقیقه بپزد.

مرحله هفتم

بعد از 40 دقیقه کیک را با خلال دندون یا سیخ چوبی تست می کنیم و اگر کاملا پخته شد از فر خارج می کنیم. بعد از خنک شدن کامل کیک آن را از قالب خارج کرده و به دلخواه برش دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا