آشپزی

طرز تهیه کیک شطرنجی +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه کیک چهارخانه

کیک شطرنجی یکی از کیک های خوشمزه و بین المللی است که با دستور پخت های مختلف می توانید آن را تهیه کنید تا آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک شطرنجی را در ادامه مطلب ببینید. سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم برای کیک وانیلی
ارد 1 فنجان
شکر پودر شده 1 فنجان
یک تخم مرغ 3 عدد
وانیل نوک یک قاشق چای خوری
پودر خمیرمایه 1 قاشق غذاخوری
مواد لازم برای کیک شکلاتی
ارد ¾ لیوان
شکر پودر شده 1 فنجان
پودر کاکائو ¼ فنجان
یک تخم مرغ 3 عدد
وانیل نوک یک قاشق چای خوری
پودر خمیرمایه 1 قاشق غذاخوری
مواد گاناش
کرم رنگ 150 گرم
شکلات تلخ 150 گرم

طرز تهیه کیک چهارخانه

مرحله اول

برای تهیه یک کیک شطرنجی خوشمزه ابتدا کیک وانیلی را آماده کنید و برای این منظور فر را با دمای 180 درجه روشن کنید تا کاملا گرم شود. حالا سفیده ها را از زرده جدا می کنیم.

مرحله دوم

سپس سفیده و زرده تخم مرغ را در دو کاسه جداگانه بریزید و یک سوم پودر قند را به همراه وانیل به ظرف زرده اضافه کنید سپس با همزن برقی خوب بزنید تا زرده ها کرمی و پفکی شوند.

سطح سوم

حالا سفیده ها را به مدت 2 دقیقه با همزن برقی بزنید تا کف کند، سپس پودر شکر را اضافه کنید و دوباره 4 دقیقه بزنید تا سفیده ها سفت شوند.

مرحله چهارم

حالا آرد و بکینگ پودر را 3 بار الک می کنیم و کم کم به کاسه زرده اضافه می کنیم سپس با لیسک به صورت دورانی مخلوط می کنیم تا بافت مایه کیک یکدست شود. سپس سفیده تخم مرغ را به آن اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

حالا مایه کیک را به آرامی با لیسک هم می زنیم تا سفیده تخم مرغ نیفتد و بافت مایه کیک یکدست شود. سپس قالب مافین را با کمی کره مایع چرب کنید و مایه کیک را داخل آن بریزید و در طبقه وسط فر قرار دهید.

مرحله ششم

سپس کیک شکلاتی را به همین ترتیب درست کنید و به همان اندازه و شکل کیک وانیلی را در قالب بریزید و بگذارید کیک شکلاتی و کیک وانیلی به مدت 30 دقیقه در فر بمانند تا کاملا بپزند.

مرحله هفتم

بعد از این مدت یک خلال دندان یا یک سیخ چوبی وسط کیک های وانیلی و شکلاتی بچسبانید و بیرون بیاورید و اگر مایه کیک به آن ها نچسبید کیک ها کاملا پخته شده اند سپس قالب ها را از فر خارج می کنیم. .

مرحله هشتم

حالا می گذاریم کیک ها کاملا خنک شوند سپس گاناش درست می کنیم برای این کار خامه صبحانه را روی بخار قابلمه گرم می کنیم تا یکدست شود سپس شکلات تلخ را به آن اضافه کرده و هم می زنیم.

مرحله نهم

سپس کیک ها را به 2 قسمت مساوی تقسیم کرده و با گاناش پهن کنید. حالا کیک شکلاتی را به کیک وانیلی می چسبانیم سپس در ظرف مورد نظر می گذاریم و روی آن را با گاناش می پوشانیم.

مرحله دهم

سپس دو اسفنج دیگر را به همین ترتیب با گاناش آغشته کرده و به هم بچسبانید و اسفنج ها را در ظرف قرار دهید تا رنگ ها مخالف هم باشند. حالا روی کیک را کاملا با گاناش بپوشانید.

مرحله یازدهم

سپس کیک را به مدت 2 ساعت در یخچال قرار می دهیم تا گاناش کاملا سفت شود. بعد از این مدت کیک را از یخچال خارج کرده و به صورت ورقه ای برش دهید و با چای تازه دم کرده سرو کنید. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا