آشپزی

طرز تهیه کیک شکلاتی با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه کیک شکلاتی را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه کیک شکلاتی

کیک شکلاتی یکی از کیک های خوشمزه و بین المللی است که در سرتاسر دنیا طرفداران زیادی دارد تا آموزش کامل و قدم به قدم آن را ببینید. طرز تهیه کیک شکلاتی برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد لازم برای کیک شکلاتی
یک تخم مرغ 4 عدد
قند 1.5 فنجان
روغن مایع 1 فنجان
شیر نر 1 فنجان
ارد 2.5 فنجان
عصاره وانیل 1 قاشق چایخوری
پودر خمیرمایه 2 قاشق غذاخوری
پودر کاکائو 2 قاشق غذاخوری
مواد لازم برای خامه شکلاتی
شیر نر 2 فنجان
قند ½ فنجان
زرده 2 عدد
نشاسته ذرت 3 قاشق غذاخوری
شیر کاکائو ⅔ فنجان
شکلات تلخ ⅔ فنجان
کرم رنگ 30 گرم
موز 3 عدد
تکه های شکلات کافی
مواد گاناش
کرم رنگ 3 قاشق غذاخوری
کره 1 قاشق غذاخوری
یک تکه شکلات 1 فنجان

طرز تهیه کیک شکلاتی

مرحله اول

من آماده می کنم کیک شکلاتی خوشمزه در ابتدای کار خامه شکلاتی را آماده می کنیم. برای این کار شیر را به همراه زرده و شکر و نشاسته ذرت در قابلمه ای مناسب بریزید و با همزن خوب هم بزنید تا مواد داخل شیر حل شود.

مرحله دوم

سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید و مدام هم بزنید تا مخلوط داخل قابلمه به غلظت بیشتری برسد. وقتی خامه به غلظت دلخواه رسید، قابلمه را از روی حرارت بردارید و شکلات شیری و شکلات تلخ را به قابلمه اضافه کنید.

سطح سوم

به هم زدن ادامه می دهیم تا شکلات کاملا در خامه ذوب شود. سپس خامه شکلاتی را در ظرف مناسبی بریزید و روی آن را با کیسه فریزر بپوشانید و 2 تا 3 ساعت در یخچال بگذارید.

مرحله چهارم

بعد از این مدت کاسه را از یخچال خارج کنید و خامه قنادی را کم کم به آن اضافه کنید سپس با همزن برقی به مدت 5 دقیقه هم بزنید تا کرم شکلاتی کاملا مخلوط و یکدست شود و دوباره در یخچال قرار دهید تا ریخته شود. اب.

مرحله پنجم

در این مرحله فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا فر کاملا گرم شود. سپس تخم مرغ ها را به همراه شکر و عصاره وانیل در ظرف مناسبی بریزید سپس با همزن برقی به مدت 5 تا 7 دقیقه با دور تند مخلوط کنید.

مرحله ششم

وقتی مخلوط تخم مرغ سفید و کشدار شد، به ترتیب شیر و روغن مایع را به کاسه اضافه کنید و هر کدام را به مدت 30 ثانیه هم بزنید تا مخلوط شوند. سپس آرد را به همراه بیکینگ پودر و کاکائو روی الک ریخته و 3 بار الک کنید.

مرحله هفتم

حالا مواد خشک را در 4 مرحله به کاسه اضافه کنید سپس با کاردک به صورت دورانی از یک طرف مخلوط کنید تا بافت مایه کیک یکدست شود. بعد داخل قالب کمربندی را کاغذ روغنی بپوشانید سپس مایه کیک را داخل آن بریزید.

مرحله هشتم

حالا فرم را چند بار محکم روی سطح کار می زنیم تا هوای اضافی و حباب های بین مایه کیک کاملا خارج شود. سپس قالب را در طبقه وسط فر قرار دهید و بگذارید کیک به مدت 40 تا 45 دقیقه در فر بماند تا کاملا پخته شود.

مرحله نهم

بعد از این مدت برای اطمینان از پخت کیک، یک خلال دندان یا سیخ چوبی را وسط کیک بچسبانید و آن را بردارید. اگر خمیر کیک به آن نچسبد، کیک کاملاً پخته شده است. سپس فرم را از فر خارج می کنیم.

مرحله دهم

حالا بگذارید کیک کاملا خنک شود سپس کیک را از قالب خارج کرده و به ورقه های 2 سانتی متری برش دهید سپس خامه شکلاتی را در قیف یکبار مصرف بریزید و یک اسفنج کیک را در قالب قرار دهید.

مرحله یازدهم

در این مرحله کیک را با خامه شکلاتی پخش می کنیم سپس موز را ورقه ای برش می دهیم و روی خامه شکلاتی می گذاریم. سپس تکه های شکلات را روی برش های موز بمالید و لایه بعدی کیک را قرار دهید.

مرحله دوازدهم

حالا به همین ترتیب ادامه می دهیم تا مواد تمام شود و بعد از آن کیک را به مدت 3 ساعت در یخچال قرار می دهیم. بعد از این مدت گاناش را با ریختن شکلات و خامه در ظرف مناسبی آماده کنید.

مرحله سیزدهم

در مرحله بعد کره را به کاسه اضافه کنید و به روش بانماری روی حرارت بخار کتری آب کنید سپس اجازه دهید کاملا خنک شود. حالا کیک را از قالب خارج کرده و گاناش را روی آن بمالید.

مرحله چهاردهم

در این مرحله می گذاریم گاناش کمی سفت شود سپس روی کیک شکلاتی را با توت فرنگی تزئین می کنیم. سرگرمی روز کیک را به اندازه و شکل دلخواه برش داده و با چای یا قهوه تازه دم کرده سرو کنید. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا