آشپزی

طرز تهیه کیک شیر داغ و هل با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه کیک شیر داغ و هل را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه کیک داغ با شیر و هل

کیک گرم با شیر و هل یکی از انواع کیک های خوشمزه و معطر با بافتی بسیار نرم و لطیف است. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله تهیه کیک هل شیر گرم به ادامه مطلب بروید. و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد لازم برای کیک گرم با شیر و هل
آرد قنادی 2 لیوان
قند 1 فنجان
شیر نر ¾ لیوان
روغن مایع ½ فنجان
پودر خمیرمایه 2 قاشق چایخوری
وانیل نوک یک قاشق چای خوری
پودر هل ½ قاشق چایخوری
یک تخم مرغ 4 عدد

طرز تهیه کیک داغ با شیر و هل

مرحله اول

برای تهیه کیک گرم خوشمزه با شیر و هل در ابتدای کار فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود. سپس شیر را به همراه پودر هل در ظرف مناسبی بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید.

مرحله دوم

حالا بگذارید شیر داغ شود، سپس ظرف را از روی حرارت بردارید. سپس تخم مرغ ها را به همراه وانیل و شکر در ظرف مناسبی بریزید و با همزن برقی به مدت 8 دقیقه خوب هم بزنید.

سطح سوم

وقتی مخلوط تخم مرغ کرمی و کشدار شد، کره مایع را به کاسه اضافه کنید و مخلوط کنید تا یکدست شود، سپس شیر گرم را کم کم به کاسه اضافه کنید و با سرعت بالا هم بزنید تا تخم مرغ ها پخته شوند.

مرحله چهارم

حالا آرد را به همراه بیکینگ پودر در صافی ریخته و 3 بار الک می کنیم و کم کم به ظرف اضافه می کنیم و با همزن سیمی به صورت دورانی هم می زنیم تا ساختار مایه کیک یکنواخت شود.

مرحله پنجم

در این مرحله داخل قالب مورد نظر را با کمی آرد می پوشانیم سپس مایه کیک را داخل آن می ریزیم و قالب را چند بار روی سطح کار محکم می کوبیم تا هوا و حباب های اضافی بین مایه کیک گرفته شود.

مرحله ششم

سپس قالب را در طبقه وسط فر قرار دهید و بگذارید کیک به مدت 45 تا 50 دقیقه در فر بماند تا کاملا پخته شود. بعد از این مدت یک خلال دندان یا سیخ چوبی را در وسط کیک فرو کنید و آن را بردارید.

مرحله هفتم

اگر مایه کیک به خلال دندان یا سیخ چوبی نچسبید، کیک کاملا پخته شده است، سپس قالب را از فر خارج کنید تا کیک کاملا خنک شود. وقتی کیک خنک شد آن را از قالب خارج کرده و با چای سرو کنید. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا