آشپزی

طرز تهیه کیک مرغ +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه کیک مرغ

کیک مرغ یکی از خوشمزه ترین غذاهای ایرانی است که بیشتر برای تولد تهیه می شود. این کیک خوشمزه شباهت زیادی به سالاد الوه دارد و می توانید از آن به عنوان یک غذای خوشمزه برای مهمانی های خود استفاده کنید.

مواد لازم برای 6 نفر
سینه مرغ 1 قطعه
خيار شور 2 عدد وسط
هویج 1 عدد وسط
سوسیس 3 عدد
جعفری 50 گرم
نان تست 1 بسته
پیاز 1 عدد کوچک
سس مایونز به مقدار مورد نظر
نمک و فلفل کافی
کره و زردچوبه کافی

دستور پخت کیک مرغ

مرحله اول

ابتدا سینه مرغ را در قابلمه مناسبی می ریزیم سپس کمی روغن مایع اضافه می کنیم و سینه مرغ را تفت می دهیم. سپس پیاز را ریز خرد کرده و به قابلمه اضافه کنید، پیاز برای گرفتن طعم مرغ عالی عمل می کند.

مرحله دوم

در این مرحله مقداری نمک و فلفل به همراه ۲ پیمانه آب جوش به سینه های مرغ اضافه کنید و درب قابلمه را ببندید تا مرغ کاملا بپزد. پس از پخته شدن مرغ، آن را ریز خرد کرده و کنار بگذارید.

سطح سوم

در این مرحله سوئیس را قاچ کرده و کنار بگذارید. هویج را رنده کنید و آب اضافی آن را با دست بگیرید. سپس ترشی ها را به صورت نگینی یا دایره ای کوچک برش دهید و کنار بگذارید.

همچنین ببینید: طرز تهیه سالاد خوشمزه الوه با سوسیس و کالباس

مرحله چهارم

یک کاسه بزرگ انتخاب کنید و سینه مرغ را به همراه سوسیس، نصف هویج رنده شده، خیار نمکی و نصف جعفری خرد شده بریزید و مخلوط کنید تا مواد یکدست شود، سپس سس مایونز را اضافه کنید و دوباره مواد را مخلوط کنید.

مرحله پنجم

در این مرحله باید نان تست را آماده کنیم، برای این کار نان تست را با یک چاقوی تیز جدا می کنیم، سپس هر نان تست را به صورت مورب برش می دهیم تا از هر نان تست دو نان تست مثلثی مانند شکل ببینید.

مرحله ششم

حالا مقداری از مخلوط کیک مرغ را بین دو مثلث نان تست قرار می دهیم و روی مثلث ها را با سس مایونز می پوشانیم. کیک ها را با باقی مانده هویج و جعفری تزئین کنید. برای زیبایی بیشتر می توانیم از زیتون و گوجه گیلاسی هم استفاده کنیم.

مرحله هفتم

بعد از آماده شدن تمام پته های مرغ، آن ها را در ظرف مناسبی بریزید و روی ظرف را سلفون بپوشانید و در یخچال نگهداری کنید تا کیک های مرغ سفت شوند. کیک های مرغ باید حداقل یک ساعت قبل از سرو سرد شوند.

نکاتی برای تهیه پای قابلمه مرغ

کیک مرغ با سوسیس یا ژامبون

اگر نمی خواهید در تهیه کیک از گوشت مرغ استفاده کنید، می توانید از گزینه آماده ای مانند کالباس یا ژامبون مرغ استفاده کنید که طعم بسیار خوبی به کیک شما می دهد. همچنین در صورت استفاده از کالباس به دلیل حذف مرحله پخت مرغ، کیک شما خیلی سریع پخته می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا