آشپزی

طرز تهیه کیک موکاچینو +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه کیک موکاچینو

کیک موکاچینو یکی از کیک های خوشمزه و بین المللی است که با مواد و دستور العمل های مختلف درست می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک موکاچینو را در ادامه مطلب ببینید. سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم برای کیک موکاچینو
یک تخم مرغ 6 عدد
قند 200 گرم
وانیل ½ قاشق غذاخوری
ارد 160 گرم
پودر خمیرمایه 1.5 قاشق چایخوری
قهوه فوری ½ قاشق غذاخوری
پودر کاکائو 2 قاشق غذاخوری
شیر داغ ¼ فنجان
مواد لازم برای پر کردن
کرم رنگ 500 گرم
قهوه فوری 1 قاشق غذاخوری
اب 1 قاشق غذاخوری
شکلات 75 گرم
کرم رنگ 40 گرم

طرز تهیه کیک موکاچینو

مرحله اول

برای تهیه کیک خوشمزه موکاچینو در ابتدای کار فر را با دمای 170 درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود سپس تخم مرغ و شکر و وانیل را در ظرف مناسبی می ریزیم.

مرحله دوم

سپس شیر داغ را با پودر کاکائو و قهوه فوری مخلوط می کنیم تا یکدست شوند سپس به کاسه اضافه می کنیم و به هم زدن ادامه می دهیم تا مواد مخلوط شوند. حالا آرد و بکینگ پودر را داخل الک بریزید.

سطح سوم

حالا مواد خشک را 3 بار الک کنید سپس 3 الی 4 مرحله به کاسه اضافه کنید و با لیسک به صورت دورانی مخلوط کنید تا بافت مایه کیک یکدست شود. بعد داخل شکل کمربند را با کاغذ روغنی می پوشانیم.

مرحله چهارم

حالا مایه کیک را داخل قالب بریزید و قالب را چند ضربه محکم روی سطح کار بزنید تا هوا و حباب های اضافی بین مایه کیک گرفته شود. سپس فرم را در طبقه وسط فر قرار می دهیم تا کیک به مدت 30 تا 40 دقیقه بپزد.

مرحله پنجم

در این فاصله با ریختن خامه قنادی در ظرف مناسبی، فیلینگ را درست می کنیم و با همزن برقی به مدت 10-15 دقیقه خوب هم می زنیم تا خامه فرم بگیرد.

مرحله ششم

حالا شکلات را روی اجاق گاز کتری گرم کنید تا کاملا آب شود سپس خامه صبحانه را اضافه کنید و با همزن برقی خوب هم بزنید تا فرم بگیرد. سپس قهوه فوری و آب را با هم مخلوط می کنیم.

مرحله هفتم

حالا قهوه را همراه با گاناش به کاسه با خامه قنادی اضافه می کنیم سپس با سرعت زیاد همزن به هم زدن ادامه می دهیم تا رنگ فیلینگ تغییر کند. پس از آماده شدن کیک، یک خلال دندان به مرکز آن بچسبانید.

مرحله هشتم

حالا خلال دندان را از وسط کیک بردارید و وقتی خمیر کیک به آن نچسبد کیک کاملا پخته است. سپس قالب را از فر خارج کنید و بگذارید کیک کاملا خنک شود سپس کیک را از قالب خارج کنید.

مرحله نهم

سپس کیک را به 3 قسمت مساوی تقسیم می کنیم سپس لایه ها را با فیل می پوشانیم و لایه ها را روی هم قرار می دهیم. در آخر روی کیک را با فیلینگ می پوشانیم و روی آن را تزئین می کنیم. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا