آشپزی

طرز تهیه کیک هندوانه ای با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه کیک هندوانه ای را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه کیک هندوانه ای

کیک هندوانه یکی از کیک های خوشمزه و فانتزی است که برای شب یلدا بسیار مناسب است برای دیدن آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک هندوانه ای برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد لازم برای کیک هندوانه
یک تخم مرغ 3 عدد
قند 1 فنجان
وانیل ¼ قاشق چایخوری
شیر نر 1 لیوان شراب قرمز
ارد 2 لیوان شراب قرمز
پودر خمیرمایه 1 قاشق غذاخوری
رنگ ژله ای خوراکی سبز و قرمز کافی
کنجد سیاه کافی

طرز تهیه کیک هندوانه ای

مرحله اول

من آماده می کنم کیک هندوانه ای خوشمزه در ابتدای کار فر را با دمای 180 درجه روشن می کنیم تا فر کاملا گرم شود سپس تخم مرغ ها را به همراه شکر و وانیل در ظرف نسبتا بزرگی می ریزیم.

مرحله دوم

حالا محتویات کاسه را با همزن برقی با سرعت بالا به مدت 8 دقیقه هم میزنیم تا کرمی و کشدار شود سپس شیر را اضافه کرده و هم میزنیم تا یکدست شود. سپس آرد و بکینگ پودر را الک می کنیم.

سطح سوم

در مرحله بعد مواد خشک را در سه مرحله به کاسه اضافه کنید، سپس با همزن به صورت دایره ای از یک طرف مخلوط کنید تا مایه کیک بافت یکنواختی پیدا کند. حالا چهار ملاقه از خمیر کیک را جدا می کنیم.

مرحله چهارم

حالا به مایه کیک جدا شده رنگ سبز اضافه می کنیم و هم می زنیم تا تغییر رنگ بدهد و دوباره 4 ملاقه دیگر جدا کرده و به صورت ابتدایی می گذاریم. سپس رنگ قرمز را به بقیه مایه کیک اضافه کنید و مخلوط کنید.

مرحله پنجم

سپس قالب مورد نظر را با کمی روغن مایع چرب می کنیم سپس مقداری کنجد سیاه در قالب می پاشیم و به مدت 10 دقیقه در یخچال می گذاریم تا قالب کاملا خنک شود.

مرحله ششم

بعد از این مدت مایه کیک قرمز را داخل قالب بریزید سپس قالب را چند ضربه محکم روی سطح کار بزنید تا هوا و حباب های اضافی بین مایه کیک گرفته شود. حالا مخلوط سفید را به آرامی داخل قالب بریزید.

مرحله هفتم

سپس مخلوط سبز را کم کم روی مخلوط سفید بریزید، سپس قالب را در طبقه وسط فر قرار دهید تا کیک به مدت 20 دقیقه در فر بماند تا کاملا پخته شود. بعد از این مدت کیک را با چای سرو می کنیم. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا