آشپزی

طرز تهیه کیک پنیری +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه چیزکیک

کیک پنیر یکی از کیک های خوش طعم و لذیذ است که بافت آن بسیار سبک و نرم است. دستور پخت چیزکیک با مخلوط کردن کره و شکر شروع می شود و سپس پنیر، وانیل، پوست لیمو، تخم مرغ و آرد را اضافه می کنیم. با کمک بیکینگ پودر و نمک آرد را به مواد اضافه کرده و پس از افزودن گردو مخلوط را در فر قرار می دهیم. بعد از پخت و خنک شدن کیک با خامه و مواد مختلف تزیین و سرو می شود. برای معرفی کامل و گام به گام طرز تهیه چیزکیک در ادامه با سایت آموزشی تینا چی همراه باشید.

مواد لازم کیک پنیر
ارد 2 و 1.4 فنجان
قند 1 لیوان و نیم
کره 100 گرم
یک تخم مرغ 4 عدد
پنیر ماسکارپونه 1 بسته معادل 200 گرم است
پودر خمیرمایه 2 قاشق چایخوری
وانیل خالص نصف قاشق چایخوری
پوست لیمو را رنده کنید کافی
نمک نوک یک قاشق چای خوری

طرز تهیه چیزکیک

مرحله 1: با کره و شکر شروع کنید

به طرز تهیه چیزکیک ابتدا مقداری کره که به دمای محیط رسیده و نرم شده است در ظرفی بریزید سپس شکر دانه ریز را به آن اضافه کنید و با همزن برقی حدود 5 دقیقه هم بزنید تا خوب مخلوط شود و بافت آن یکدست و سبک و کرمی و پفکی شود.

مرحله 2: پنیر و وانیل را اضافه کنید

سپس پنیر را به مخلوط اضافه کنید و ۱ دقیقه دیگر هم بزنید تا یکدست و یکدست شود، سپس کمی وانیل روی مخلوط بریزید و مخلوط کنید تا عطر وانیل در مواد پخش شود و سپس در لیموترش تازه فشار دهید و خشک کنید.

مرحله 3: استفاده از پوست لیمو

سپس پوست لیمو را با رنده ریز رنده کنید، مراقب باشید هنگام رنده کردن پوست لیمو فقط پوست سبز را رنده کنید و به پوست سفید آن دست نزنید زیرا کیک را تلخ می کند و سپس پوست لیمو رنده شده را به مخلوط اضافه کنید و مخلوط کنید.

مرحله 4: تخم مرغ و آرد را اضافه کنید

سپس تخم مرغ ها را یکی یکی به مواد اضافه کنید و هر کدام را با همزن به مدت ۱ دقیقه بزنید تا گلوله شده و کاملا با مواد مخلوط و یکدست شود سپس آرد را در ظرف دیگری الک کنید تا بافت آن سبک شود.

مرحله 5: بیکینگ پودر و نمک را با آرد مخلوط کنید

در مرحله بعد بیکینگ پودر و نمک را به آرد اضافه کرده و هم میزنیم تا کاملا یکدست شود سپس مخلوط آرد را الک میکنیم تا بافت آن یکدست شود سپس کم کم به مخلوط مواد اضافه میکنیم و به صورت دورانی از کفگیر استفاده میکنیم. به آرامی با هم مخلوط کنید تا یکدست شود.

مرحله 6: دستورالعمل اضافه کردن آرد

بعد از اینکه آرد را به مواد اضافه کردید زیاد هم نزنید وگرنه خمیر پفکی از هم می پاشد، فقط به اندازه ای که آرد در مخلوط گلوله نشود و با هم ترکیب شوند.

مرحله هفتم: با استفاده از مغز گردو و آماده سازی قالب

گردوها را داخل مخلوط بریزید و کمی هم بزنید تا در تمام قسمت های مخلوط پخش شود و برای این کار حتماً گردوها را آرد بپاشید تا در مخلوط ته نشین نشوند سپس داخل جا خالی را چرب کنید. با کره یا کره جامد قالب بزنید و این آرد را بپاشید.

مرحله هشتم: خمیر کیک را آماده کرده و در فر قرار دهید

سپس مایه کیک را داخل قالب بریزید و یکی دوبار روی سطح ضربه بزنید تا هوای داخل آن گرفته شود، سپس چون مایه کیک سفت شد، سطح کیک را با کفگیر صاف کنید و قالب کیک را به مدت ده دقیقه در فر از قبل گرم شده قرار دهید.

مرحله نهم: کیک را در فر بپزید

سپس دمای فر را روی 180 درجه سانتیگراد تنظیم کنید و اجازه دهید کیک حدود 45 دقیقه در فر بپزد تا سطح آن طلایی شود، 30 دقیقه اول در فر را باز نکنید زیرا پف کیک از بین می رود و سپس مقدار پخت را تست کنید. کیک.

مرحله 10: درجه پخت و خنک شدن را بررسی کنید

یک سیخ چوبی یا خلال دندان را داخل کیک فرو کنید و آن را بردارید، اگر هیچ کدام از مایه کیک به آن نچسبید یعنی کیک خوب پخته و آماده است، سپس قالب را از فر خارج کنید و تا کیک در دمای محیط قرار گیرد بگذارید. در شکل. خنک می شود

مرحله یازدهم: آماده سازی و تزئین با خامه

سپس با چاقوی تیز کیک را دور تابه را بردارید و سپس قالب را برگردانید و کیک را کاملا از قالب خارج کنید و در ظرف دیگری قرار دهید و سپس مقداری خامه فرم گرفته به سلیقه خود روی کیک بریزید.

مرحله دوازدهم: کیک را با مواد مختلف تزئین کرده و سرو کنید

سپس روی کیک را با پسته، پودر نارگیل، گردوی آسیاب شده، فندق آسیاب شده، خلال بادام، شکلات چیپسی، حلقه موز و توت فرنگی تزیین کنید، سپس کیک را به شکل و اندازه دلخواه برش دهید و در ظرف مناسبی قرار دهید. در آخر چیزکیک را به عنوان یک دسر شیک و جذاب یا یک صبحانه مقوی با چای سرو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا