آشپزی

طرز تهیه کیک کشمش و گردو +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه کیک با کشمش و گردو

کیک کشمشی و گردو یکی از انواع کیک های خوشمزه و پرطرفدار است که طبق دستور پخت های مختلف تهیه می شود تا آموزش کامل مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه کیک با کشمش و گردو برای سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم برای کیک کشمش و گردو
یک تخم مرغ 3 عدد
ارد 2 فنجان
روغن مایع ⅔ فنجان
ماست ¾ فنجان
قند 1 فنجان
گل سرخ 2 قاشق غذاخوری
پودر خمیرمایه 1 قاشق غذاخوری
عصاره وانیل 1 قاشق چایخوری
پوست لیمو رنده شده 1 قاشق چایخوری
کشمش و گردو کافی

طرز تهیه کیک با کشمش و گردو

مرحله اول

برای تهیه کیک خوشمزه با کشمش و گردو در ابتدای کار تمام مواد خنک شده را از یخچال خارج کرده و در فضای آشپزخانه قرار می دهیم تا دمای آنها با دمای محیط مطابقت داشته باشد. حالا فر را با دمای 180 درجه سانتی گراد روشن می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله تخم مرغ ها را به همراه وانیل در ظرف مناسبی بریزید سپس با همزن برقی با دور کم هم بزنید تا انعقاد تخم مرغ ها متوقف شود. حالا شکر را به کاسه اضافه کنید و با چرخش تیز مخلوط کنید.

سطح سوم

وقتی مخلوط تخم مرغ غلیظ و کشدار شد، ماست، شیر، کره مایع، گلاب و رنده پوست لیمو را به کاسه اضافه کنید و با همزن برقی با سرعت کم به مدت 30 ثانیه هم بزنید.

مرحله چهارم

سپس آرد و بکینگ پودر را در صافی ریخته و 3 بار الک می کنیم و در 3 مرحله به ظرف اضافه می کنیم و با لیسک در یک جهت هم می زنیم تا بافت کیک یکدست شود.

مرحله پنجم

در این مرحله روی فرم مورد نظر را با کاغذ روغنی می پوشانیم سپس نیمی از مایع کیک را داخل قالب می ریزیم و روی آن ها مقداری کشمش و گردوی آسیاب شده می ریزیم. حالا بقیه مایه کیک را داخل قالب بریزید.

مرحله ششم

سپس مقداری گردوی آسیاب شده و پرک بادام روی کیک می پاشیم، سپس قالب را در طبقه وسط فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم کیک به مدت 25 تا 30 دقیقه در فر بماند تا کاملا پخته و طلایی شود.

مرحله هفتم

بعد از این مدت برای اطمینان از آماده شدن کیک، یک خلال دندان یا سیخ چوبی را داخل وسط کیک فرو کنید و آن را بردارید. اگر مایه کیک به آن نچسبید، کیک کاملاً پخته شده است، سپس قالب را از آن جدا کنید. فر

مرحله هشتم

در مرحله بعد کیک را در دمای اتاق بگذارید تا کاملا خنک شود سپس کیک را از قالب خارج کرده و در ظرف مورد نظر قرار دهید. در آخر کیک را با چای تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا