آشپزی

طرز تهیه کیک یک تخم مرغی با طعمی دلنشین در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه کیک تخم مرغ

کیک تک تخم مرغی یکی از کیک های خوشمزه و لذیذی است که تهیه آن بسیار آسان است.این کیک که بافتی سبک و لطیف دارد را می توان به عنوان یک دسر شیک و جذاب با انواع آجیل برای پذیرایی و مهمانی تزیین کرد و از آن استفاده کرد. برای معرفی کامل و گام به گام طرز تهیه کیک تخم مرغ برای سرگرمی روز همراه باشید

عناصر مقدار مواد
ارد 2 لیوان
یک تخم مرغ 1 قطعه
قند 1 فنجان
روغن مایع نصف فنجان
شیر نر 1 فنجان
وانیل 1/2 قاشق چایخوری
پودر خمیرمایه 2 قاشق چایخوری
پودر نسکافه یا قهوه فوری 2 قاشق مرباخوری
شکلات یا شکلات آب شده برای صبحانه یا نوتلا برای رویه کافی
عسل رقیق شده برای تزئین کافی
پودر پسته یا پودر نارگیل برای تزیین 1 قاشق غذاخوری
گردو یا فندق خرد شده برای تزیین 1 قاشق غذاخوری
خلال بادام یا پسته برای تزئین 1 قاشق غذاخوری
شکلات چیپسی و ترافل های رنگی برای تزیین کافی
موز برش خورده برای تزئین نصف 1 عدد
توت فرنگی خرد شده برای تزئین 3 عدد

طرز تهیه کیک تخم مرغ

مرحله اول: آرد و بکینگ پودر را با هم مخلوط کرده و آرد را الک کنید

ابتدا آرد را الک می کنیم تا بافت آن سبک و یکنواخت شود سپس در ظرفی ریخته و کمی بیکینگ پودر به آرد اضافه کرده و با آن مخلوط می کنیم سپس برای اینکه بکینگ پودر و آرد خوب مخلوط شوند و بافت آنها یکدست شود الک کنید. مخلوط آرد را سه بار.

مرحله دوم: تخم مرغ را با همزن بزنید و شکر را با آن مخلوط کنید

سپس مخلوط آرد را کنار بگذارید و تخم مرغ را در ظرفی ریخته و با همزن برقی هم بزنید تا گلوله و کاملا یکدست شود و وقتی ساختار تخم مرغ کمی حجیم شد و روی آن حباب ایجاد شد شکر را به آن اضافه کنید.

مرحله 3: وانیل را به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید

سپس دوباره تخم مرغ و شکر را با همزن برقی هم بزنید تا شکر حل شود، خوب هم بزنید و بافتی صاف، خامه ای، حجیم و کشدار به دست بیاورید، سپس کمی وانیل به مخلوط اضافه کنید، مخلوط کنید تا عطر وانیل گرفته شود. مخلوط را پخش کنید.

مرحله 4: ظرف را بردارید

وانیل موجود در مخلوط بوی تخم مرغ را از بین می برد سپس همزن برقی را خاموش کرده و اطراف کاسه را تمیز کنید تا اگر مواد تخم مرغ به دو طرف کاسه چسبیده بود با تخم مرغ مخلوط شود. بقیه مواد و در نهایت کیک بوی تخم مرغ نمیده..

مرحله پنجم: نسکافه را اضافه کرده و با مواد مخلوط کنید

سپس مقداری پودر نسکافه را در ظرف کوچکی بریزید و کمی آب به آن اضافه کنید و مخلوط کنید تا خوب مخلوط شود و با دست بافتی به دست آید سپس مخلوط نسکافه ای را روی مواد بریزید و با آنها مخلوط کنید تا طعم نسکافه کاملا گرفته شود غذا بخورید. .

مرحله ششم: کره را به مواد اضافه کنید و با آن مخلوط کنید

سپس کره را به مخلوط مواد اضافه کنید، کمی هم بزنید تا مخلوط شوند و کره با مواد مخلوط شود، در این مرحله نیازی به هم زدن زیاد نیست، کافی است یک دست بافت یکدست شود. برای مخلوط کردن مخلوطی از مواد کافی است.

مرحله 7: شیر و آرد را به مخلوط اضافه کنید

سپس کمی شیر که به دمای محیط رسیده است به مخلوط مواد اضافه می کنیم و هم می زنیم تا یکدست شده و بافت یکنواختی به دست آید وقتی همه مواد خوب مخلوط شدند مخلوط آرد را کم کم در دو مرحله اضافه می کنیم مخلوط مواد را اضافه می کنیم.

مرحله 8: آرد را با مخلوط مخلوط کنید

پس از اضافه کردن آرد با همزن دستی، مخلوط را به آرامی در یک جهت به صورت دایره ای هم بزنید تا کاملا مخلوط شوند، به طوری که بافتی صاف و یکدست به وجود بیاید، آرد به صورت گلوله داخل مخلوط باقی نماند. بافت مخلوط باید به غلظت مناسب برسد.

مرحله نهم: قالب را چرب و آردپاشی کنید

مخلوط را با همزن دستی حدود 30 ثانیه هم بزنید سپس داخل قالب مورد نظر را با کره مایع یا روغن چرب کنید، کف قالب را کمی آرد بپاشید، می توانید برای کار راحت تر کف قالب را کاغذ کره ای قرار دهید. ، به طوری که کاملا صاف است. آن را بپوشانید

مرحله 10: مایه کیک را در قالب بریزید و در فر قرار دهید

سپس مایه کیک را داخل قالب بریزید، سطح آن را صاف کنید، سپس یک یا دو بار روی سطح قالب بزنید تا هوای داخل آن گرفته شود، سپس سطح آن را صاف کنید و قالب را در فری که از قبل با دمای 200 به مدت 10 دقیقه گرم شده است قرار دهید. درجه سانتیگراد گرم می شود.

مرحله یازدهم: دمای فر را تنظیم کنید و کیک را در فر بپزید

بعد از قرار دادن قالب در طبقه وسط فر، دمای فر را به 180 درجه سانتیگراد کاهش دهید، در فر را ببندید و کیک را حدود 40 دقیقه در فر بگذارید تا مغز کاملا پخته و آماده شود. دقت کنید. تا کیک خشک نشود.

مرحله 12: زمان پخت کیک را با توجه به اندازه قالب و دمای فر تنظیم کنید.

لطفا توجه داشته باشید که دمای فرهای مختلف متفاوت است، همچنین ممکن است از قالب های مختلفی استفاده کرده باشید، بسته به اندازه قالب و دمای فر ممکن است زمان پخت کمی تغییر کند، در این مدت لطفا هنگام پخت کیک مراقب باشید

مرحله سیزدهم: سرعت پخت کیک را با سیخ چوبی تست کنید

در 30 دقیقه اول در فر را باز نکنید زیرا ممکن است پف آن از بین برود و ظاهر و شکل آن به هم بریزد و بعد از 30 دقیقه یک چوب چوبی را داخل کیک بچسبانید و بیرون بیاورید کیک خوب پخته و آماده است. .

مرحله چهاردهم: بعد از پخت کامل کیک، قالب کیک را بیرون بیاورید

اگر مقداری از مواد کیک به سیخ چوبی چسبید، اجازه دهید 10 دقیقه دیگر بپزد و کیک کاملا پخته شود تا سطح آن طلایی شود، پس از این مدت قالب را از فر خارج کرده و در دمای محیط قرار دهید. به تدریج خنک شود

مرحله 15: با استفاده از تستر یا قالب برای پخت کیک

اگر از توستر یا مایکروفر برای درست کردن کیک استفاده می کنید، دما را 10 درجه کمتر از دمای فر قرار دهید، اجازه دهید کیک خوب بپزد و آماده است، می توانید از قابلمه هم برای تهیه این کیک استفاده کنید و پخش کنید. روی شعله با احتیاط بپزید.

مرحله 16: کیک را از قالب خارج کنید

وقتی کیک خنک شد با یک چاقوی تیز کیک را از کناره های قالب جدا کنید سپس قالب را برعکس کنید تا کیک کاملا از قالب خارج شود سپس کاغذ روغنی را از روی آن بردارید و کیک را در قالب دیگری قرار دهید. تا کاملا خنک شود

مرحله هفدهم: شکلات ذوب شده را روی کیک بریزید

سپس به سلیقه خود مقداری شکلات آب شده یا عسل رقیق شده روی کیک بریزید، به جای شکلات آب شده می توانید از شکلات صبحانه یا نوتلا استفاده کنید، شکلات را روی کیک بریزید، سطح آن را صاف کنید تا کاملا روی کیک را بپوشاند.

مرحله 18: سطح کیک را تزئین کرده و آن را برش دهید

سپس سطح کیک را با پودر پسته، پودر نارگیل، گردوی آسیاب شده، فندق آسیاب شده، خلال بادام، تکه های شکلات و ترافل های رنگی یا چند دایره موز و توت فرنگی تزیین کنید، سپس با چاقوی تیز کیک را برش بزنید. شکل و اندازه دلخواه را برش بزنید.

مرحله 19: سرو تارت تخم مرغ

سپس چند برش کیک یک تخم مرغی را در بشقاب سرو مناسب قرار دهید، سپس آن را به عنوان یک دسر شیک و جذاب یا یک صبحانه خوشمزه و مقوی که طرفداران زیادی دارد همراه با چای، قهوه یا نسکافه برای پذیرایی و مهمانی سرو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا