آشپزی

طرز تهیه گل کلم پلو با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه گل کلم پلو را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه گل کلم پلو

گل کلم پلو یکی از غذاهای ساده و لذیذ ایرانی است که می توانید با مواد مختلف تهیه کنید تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه گل کلم پلو برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
گل كلم 400 گرم
پیاز 1 قطعه بزرگ
سینه مرغ 400 گرم
رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری
برنج 4 لیوان
زردچوبه، نمک و فلفل کافی

طرز تهیه گل کلم پلو

مرحله اول

برای تهیه برنج گل کلم ابتدا برنج را بشویید سپس در یک کاسه آب بریزید و 1 قاشق چایخوری نمک به آن اضافه کنید. سپس اجازه دهید برنج به مدت 30 دقیقه در آب بماند تا خیس شود.

مرحله دوم

حالا سینه های مرغ را در یک قابلمه آب قرار دهید، سپس ۱ قاشق چایخوری نمک به آن اضافه کنید و قابلمه را روی حرارت متوسط ​​قرار دهید. سپس اجازه دهید سینه مرغ در آب جوش بماند تا پخته شود.

سطح سوم

در این مرحله گل کلم را به اندازه دلخواه برش می دهیم سپس آن را شسته و در آبکش می گذاریم. سپس می گذاریم آب اضافی گل کلم کاملا کشیده شود، سپس فلس های پیاز را جدا می کنیم و می شوییم.

مرحله چهارم

حالا پیاز را به صورت سنگ های قیمتی خرد می کنیم سپس قابلمه مناسبی را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و کمی روغن مایع اضافه می کنیم. سپس پیاز را در قابلمه بریزید و تفت دهید تا پیاز سبک و شفاف شود.

مرحله پنجم

در این مرحله گل کلم را به پیاز اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا گل کلم نیم پز شود. در این حین سینه های مرغ را پس از پخت از ماهیتابه خارج کرده و ریش ریش می کنیم و سپس به گل کلم اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم.

مرحله ششم

حالا رب گوجه فرنگی و زردچوبه و نمک و فلفل را به مخلوط سینه مرغ اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا بوی خامی رب و ادویه گوجه فرنگی از بین برود و رنگ رب گوجه فرنگی روشن شود. سپس برنج را می شوییم.

مرحله هفتم

حالا آب مرغ را به همراه برنج و کره مایع به مخلوط سینه مرغ اضافه کنید و هم بزنید تا مواد یکدست و یکدست شوند. سپس حرارت را زیاد می کنیم سپس می گذاریم آب اضافی قابلمه بخار شود.

مرحله هشتم

در این مرحله بعد از اینکه آب اضافی داخل قابلمه کشیده شد، درب قابلمه را با درب می پوشانیم سپس آن را بالای قابلمه قرار می دهیم. در مرحله بعد شعله پخش کن را روی حرارت ملایم قرار می دهیم سپس قابلمه را روی آن قرار می دهیم.

مرحله نهم

در آخر اجازه دهید پلو با گل کلم به مدت 45 دقیقه روی آتش بماند تا دم بکشد. سپس بعد از گذشت این مدت اجاق گاز را خاموش می کنیم سپس گل کلم پلو را در ظرف مورد نظر می ریزیم و با ماست سرو می کنیم. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا