سبک زندگی

عوارض شکر رژیمی و مضرات استفاده از شکر رژیمی برای کودکان چیست

خرید فالوور از سایت اینبو

عوارض شکر رژیمی

عوارض شکر رژیمی ؛ مضرات استفاده از شکر رژیمی برای کودکان چیست همگی در سرگرمی روز و خواب.امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم خواص مواد غذایی سایت است مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

همانطور که می دانید قرآن کریم از بهشت با نام جنت نام برده است و معنی جنت باغی است که درختان میوه فراوان دارد.همچنین در این کتاب آسمانی از میوه های زیادی نام برده شده است.

امروزه با پیشرفت جوامع بشری بیماری ها هم پیشرفت زیادی کرده اند و یکی از راه های نجات انسان از بیماری های مختلف شناخت کامل طبیعت و آشنایی با خواص گیاهان و میوه ها است.

از مهمترین میوه هایی که در قرآن از آنها نام برده شده است می توانیم به انجیر و زیتون اشاره کنیم که به تازگی یک گروه تحقیقات ژاپنی پی به خواص فوق العاده مصرف یک عدد انجیر و هفت عدد زیتون شده است.

پس از اینکه یکی از قرآن پژوهان مصری اعلام کرد که خداوند در قرآن به انجیر و زیتون قسم خورده است و نام انجیر یک بار و نام زیتون هفت بار در قرآن آمده است ، رییس این گروه مسلمان شد.

عوارض شکر رژیمی

درست است که شکرهای رژیمی کم کالری تر از شکر سشفید هستند ولی مصرف بی رویه انها هم می تواند مشکلاتی نظیر دیابت را به وجود بیاورند.

نتایج آزمایش و تحقیقات روی موش‌های آزمایشگاهی نشان داده مصرف طولانی‌مدت شیرین‌کننده‌های مصنوعی باعث ابتلای این حیوانات به سرطان مثانه می‌شود.

مصرف روزانه شکر های رژیمی، ۳۶ درصد خطر ابتلا به سندرم متابولیک و ۶۷ درصد خطر ابتلا به دیابت نوع۲ را افزایش می‌دهد.

آشنایی با دیگر خواص شکر رژیمی

برای اینکه شما سروران گرامی با دیگر خواص شکر رژیمی آشنا شوید این بخش را برای شما تهیه نموده ایم.

آشنایی با شکر رژیمی

شکر کم کالری و بدون قند کامور، که به صورت پودر تهیه میشود؛ برای افراد عادی، دیابتی، دارای رژیم و کسانی که به سلامت خود می اندیشند، مناسب است.

این محصول با توجه به ظاهر کاملا طبیعی و مشابه شکر می باشد. بنابراین هیچگونه تاثیر منفی ندارد.

یزومالت که از چغندر قند یا نیکر استفاده میشود، به جای ۹۹.۸% حجم شکر، در تمامی محصولات رژیمی به کار می رود.

میزان کالری ایزومالت نصف شکر می باشد که باعث کنترل چاقی می باشد. و برای افرادی که تحت رژیم های لاغری می باشند مناسب است.

فواید شکر رژیمی بسیار زیاد است، و برای افرادی که به دنبال کاهش وزن است مناسب است.

این شیرین کننده ها جایگزین های صنعتی مناسبی برای شکر می باشند؛

که شما میتوانید آنها را در دو نوع شکر رژیمی ایرانی و شکر رژیمی خارجی تهیه و مصرف کنید.

امکان دارد این شیرین کننده ها از منابع طبیعی همچون گیاهان و یا حتی از خود قند استخراج شده باشند.

شکر کم کالری استویا، یک شیرین کننده ی قوی شناخته می شود؛ چرا که به مراتب از قند و شکر معمولی شیرین تر است،

به همین دلیل مقدار کمتری نیاز است تا طعم شیرین دلخواه به وجود آید.

شکر رژیمی از دو بخش ایزومالت و سوکرالوز تشکیل شده است؛

که ترکیب این دو ماده باعث به وجود آمدن طعمی بسیار شیرین، ولی بدون کالری می‌شود

که می‌توان از آن به عنوان یک شیرین کننده رژیمی برای پخت انواع کیک و شیرینی استفاده کرد.

زیاده روی در مصرف شکر معمولی و افزایش وزن ناشی از آن، باعث شد تا تولید واستفاده از این مدل شیرین کننده ها در صنعت شروع شود.

خواص شکر رژیمی در طب سنتی

طبع شکر رژیمی در طب سنتی گرم می باشد و در ۱۰۰ گرم از این نوع شکر ۲۰۰ کالری موجود می باشد که نصف شکر سفید می باشد.

شکر رژیمی ارزش غذایی قابل توجهی ندارد و در اصل حاوی کالری نیست؛این شیرین کننده ها هیچ کالری را به رژیم غذایی اضافه نمی کند

و همین باعث کنترل وزن و پیشگیری از چاقی می شود. این شیرین کننده ها برای افرادی که برای کاهش وزن خود تلاش می کنند، گزینه بسیار مناسبی است.

یکی دیگر از خواص شکر رژیمی استویا کاهش فشار خون است؛

یکی دیگر از خواص شکر رژیمی بهداشت و سلامت دهان و دندان می باشد.

با استفاده از شکر رژیمی و عدم استفاده از شکر معمولی میتوانید از افزایش مقاومت سلول های بدن به اثرات انسولین جوگیری کرده

تا بدن مجبور نشود برای محافظت از خود در برابر اثرات مخرب قند، انسولین بیشتر تولید کند.

یکی دیگر از خواص شکر رژیمی خاصیت ضدالتهابی آن است که سبب تقویت سیستم ایمنی بدن شده است.

شکر رژیمی می تواند جایگزین مناسب شکر برای افراد دیابتی باشد. شکر کم کالری؛ برخلاف شکر و قند معمولی، جزء منابع کربوهیدراتی نیست

و سطح قند خون را به طور لحظه ای افزایش نمی دهد.

شیرین کننده رژیمی stevia یک دیورتیک طبیعی است که به سم زدایی و پاکسازی کبد و بدن کمک می کند.

شکر رژیمی برای درمان عفونت قارچی بسیار موثر بوده و روی عفونت قارچی برفک، که در دهان، روی زبان و یا دستگاه تناسلی رشد می کند، تاثیر میگذارد.

شکر رژیمی استویا و دیگر شیرین کننده های محصولات استویا حاوی مقداری پتاسیم و منیزیوم می باشند.

انواع شکر رژیمی

کامور

شکرهای رژیمی شرکت کامور، محصولی مناسب و رژیمی اند که ساخته شده از ایزومالت (E953) سوکرالوز (E955) هستند.

ترکیب این دو ماده طعم شیرین و خوبی به وجود میاره که کاملا شبیه شکر و میتونه جایگزین شکر سفید بشه و در کلیه انواع غذا ها و نوشیدنیها استفاده بشه.

این شکر طعمی شیرین داره، در بدن شکسته نمیشه و انرژی تولید نمیکنه و به سرعت از بدن خارج میشه،

به نظر میرسه کاملا سالم و بیضرره. برای تمامی اقشار جامعه از عموم مردم تا مادران باردار و زنان شیرده نیز قابل استفاده.

جذب کالری در بدن را کاهش میده و اینگونه موجب کاهش و کنترل وزن میشه.

همچنین مصرف آن پوسیدگی دندان-ها را به دنبال ندارد زیرا در آن گلوکزی مشاهده نمیشه.

هر ۴ گرم از این نوع شکر، ۲۰/۹ کیلو کالری دارد.

۹۰/۳ گرم از ۴ گرم آن را کربوهیدرات تشکیل میده. ۱۲/۰ گرم از ۴ گرم آن قند است

و ۳۲/۱ میلی گرم از آن سدیم. همچنین مقدار چربی، پروتئین، اسیدهای چرب اشباع شده و اسید ترانس در آن صفره.

استویا

استویا یا شیرین برگ گیاه بومی مناطق آمریکای جنوبیه که حداکثر ۵ سال عمر میکنه.

این گیاه که بسیار شیرین کننده جایگزین بسیار مناسبی برای شکره و از آن میشه نوعی شکر را استخراج کرد که به نام خودش شهرت دارد.

شیرینی قند حاصل و میزان قند موجود در برگهای این گیاه چندین برابر چغندرقند و نیشکره.

کالری این گیاه صفر است و با اینکه طعم بسیار شیرینی داره، هیچ انرژی را به بدن نمیرساند

زیرا گلیکوزیدهای موجود در استویا توسط بدن ما متابولیزه نمیشه و در نتیجه کالری تولید نمیکنه.

داشتن کالری بسیار کم و عدم تاثیر بر قند خون، آن را برای افراد دارای دیابت و کسانی که به دنبال کنترل وزن هستند، مناسب میکنه.

این گیاه همچنین میتونه دفع سدیم را از طریق افزایش ادرار بیشتر کنه.

استویا در رژیم کتوژنیک ، گیاهی بسیار شیرین و جایگزینی مناسب برای شکر سفید

شیرین برگ یا استویا توسط سازمان غذا و دارو (FDA) تایید شده و نگرانی راجع به استفاده از آن وجود نداره.

البته مانند تمام مواد غذایی دیگر استفاده از آن باید در حد تعادل باشد و بیرویه مصرف نشه.

کاندرل

شکر رژیمی کاندرل نوعی شیرین‌کننده‌ی قویه که از منابع طبیعی مانند گیاهان و یا خود قند گرفته میشه.

حاوی آسپارتام و آسه سولفام پتاسیمه و کم کالری محسوب میشه.

به خاطر داشتن کالری ناچیز، در کاهش و کنترل وزن بسیار موثره. همانند دیگر شکرهای رژیمی نسبت به دما مقاومه و تجزیه نمیشه.

عدم وجود گلوکز در آن، باعث میشه بسیاری از ضررهای شکر سفید را نداشته باشه و برای افراد دیابتی این محصول را مناسب میکنه.

همچنین عوارضی مانند پوسیدگی دندان، دچار شدن به کبد چرب، مقاومت به انسولین،

انواع و اقسام بیماریهای قلبی و عروقی، آسیب به کلیه و سنگ مثانه و بسیاری دیگر از عوارض شکر سفید را با خود به همراه نداره.

پودر شکر کاندرل، از انواع شکرهای رژیمی و مناسب برای همهی افراد

پودر کاندرل از لاکتوز شیر و شیرین کنندهی سوکرالوز (۷/۷٪) و چندین تثبیت کننده ساخته شده.

مانند: سلولز میکروکریستالی ، کربوکسی متیل سلولز متصل به متقابل ، طعم دهنده ها.

ماردین

شیرین کننده کم کالری ماردین، شکری کم کالریه که مشهور به شکر دیابتیه. هرچند همه ی افراد میتونه از آن استفاده کنند

اما این نوع شکر بیشتر برای افراد دیابتی به کار میره. البته این شکر برای کنترل وزن در بقیهی افراد نیز مناسب است.

شیرین کنندهی کم کالری ماردین، جایگزینی مناسب برای شکر سفید

این شکر رژیمی به جای ساکارز، حاوی قندی به نام سوکرالوزه که عوارض شکر سفید و ساکاروز را ندارد زیرا کالری آن تقریبا نزدیک به صفره.

برای مثال با خوردن هر قاشق چایخوری شکر سفید باید ۱۰ دقیقه پیاده روی تند کنید تا بسوزد

اما با استفاده از شیرین کنندهی کم کالری ماردین به یک دهم این میزان کالری دریافت میکنید و به یک دقیقه پیاده روی روزانه نیاز خواهید داشت!

شکر رژیمی برای دیابتی ها

با استفاده از شکر رژیمی و عدم استفاده از شکر معمولی میتوانید از افزایش مقاومت سلول های بدن به اثرات انسولین جوگیری کرده

تا بدن مجبور نشود برای محافظت از خود در برابر اثرات مخرب قند، انسولین بیشتر تولید کند.

تا این تولید انسولین اضافه، آغاز فرایند ابتلای فرد به دیابت نوع ۲ را پیش رو نداشته باشد.

شکر رژیمی می تواند جایگزین مناسب شکر برای افراد دیابتی باشد. شکر کم کالری؛

برخلاف شکر و قند معمولی، جزء منابع کربوهیدراتی نیست و سطح قند خون را به طور لحظه ای افزایش نمی دهد.

با خرید محصولات کم کالری و شکرهای رژیمی استویا می توانید برای مصرف روزانه خود

از طعم شیرین آن لذت ببرید و بیماری دیابت خود را نیز کنترل و درمان کنید.

شکر رژیمی برای لاغری

شکر رژیمی کامور از ایزومالت تشکیل می شود. ایزومالت یک ماده بی بو، سفید، کریستالی و کم هیستروسکوپی است.

ایزومالت مانند شکر است، اما شیرین تر است.قدرت شیرین کنندگی آن ۵۰-۶۰٪ از ساکارز بیشتر است.

اگرچه از قدرت شیرینی کمتری برخوردار است اما مشخصات شیرینی مشابهی نیز دارد.

اما ایزومالت چه ارتباطی با لاغری دارد. از آنجا که آنزیم‌های روده انسان توانایی شکستن پیوندهای مولکولی پایدار ایزومالت را ندارند،

بنابراین جذب ایزومالت در روده کوچک به کندی صورت می‌گیرد و نهایتا بدن انسان تنها ۵۰ درصد انرژی ایزومالت را دریافت میکند،

به عبارتی کالری ایزومالت نصف کالری شکر (۲ کیلوکالری) است.

ایزومالت یک ماده غذایی با نمایه گلایسمیک پائین می‌باشد که باعث افزایش وزن نمی‌شود در صورتی که شکر کاهش وزن را در افراد چاق مشکل می‌سازد،

زیرا باعث افزایش ذخیره کربوهیدرات و چربی در بدن می‌شود. ما در مقاله قبلی به طور مفصل در مورد ایزومالت توضیح داده‌ایم.

اگر در سال جدید تصمیم به کاهش وزن گرفته‌اید به شما پیشنهاد می‌کنیم

شکر سفید را به طور کلی از رژیم غذایی حذف کنید و شکر رژیمی کامور را جایگزین آن کنید.

شکر رژیمی در بارداری

با توجه به اینکه همه اقشار می توانند از شکر رژیمی بهره ببرند می توانیم بگوییم که زنان باردار و شیرده

هم می توانند شکر رژیمی مصرف کنند ولی بهتر است که با نظر پزشک مصرف شود.

شکر رژیمی مخصوص پخت و پز

سوکرالوز تنها شیرین کننده بدون کالری است که از شکر مشتق می‌شود و ۶۰۰ بار از شکر شیرین تر است.

این ماده به راحتی در آب حل شده وبه علت پایداری مناسب به خوبی در پخت وپز قابل استفاده می‌باشد.

از شکر رژیمی استویا می‌توان برای شیرین کردن انواع غذاها، کیک، کوکی، شیرینی، خامه، چای، قهوه، بستنی، جو دوسر و انواع غلات، انواع دسر ها و هر ماده غذایی و هر نوشیدنی که مایل هستید استفاده کنید.

استفاده از قرص های استویا برای پخت و پز چندان به صرفه نیست، اما شما میتونید برای پخت و پز از پودر پخت و پز میکس اریتیتول و زایلیتول استفاده کنید.

مضرات شکر رژیمی

درست است که شکرهای رژیمی کم کالری تر از شکر سشفید هستند ولی مصرف بی رویه انها هم می تواند مشکلاتی نظیر دیابت را به وجود بیاورند.

نتایج آزمایش و تحقیقات روی موش‌های آزمایشگاهی نشان داده مصرف طولانی‌مدت شیرین‌کننده‌های مصنوعی باعث ابتلای این حیوانات به سرطان مثانه می‌شود.

مصرف روزانه شکر های رژیمی، ۳۶ درصد خطر ابتلا به سندرم متابولیک و ۶۷ درصد خطر ابتلا به دیابت نوع۲ را افزایش می‌دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا