آشپزی

فوت و فن بابا غنوش در سال ۱۴۰۳ که نمی دانید!

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم فوت و فن بابا غنوشو رازهای خوشمزه شدن آن را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم حتما در ادامه مطلب همراه ما باشید.

هنر بابا قنوش

هنر و تکنیک بابا قنوش راز خوشمزه بابا قنوش خوشمزه و خانگی سایت سرگرمی روز امیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

بابا گانوش یک غذای لذیذ و پرطرفدار در لبنان است که در کشور ما نیز به طعم بی نظیرش معروف است. این غذای مقوی درست مثل میرزا قاسمی با بادمجان کبابی درست می شود.

بابا غنوج یا بابا غنوش یک دیپ خاورمیانه ای است که از بادمجان کبابی یا برشته تهیه می شود.

این غذا طعم دودی خود را از بادمجان برشته می گیرد و با ترکیب ادویه های بی نظیر، طعمی شبیه هوموس دارد.

به خاطر همین شباهت ها گاهی به بابا قنوش هم حمص بادمجان می گویند. در این دستور غذا به جای نخود از بادمجان بوداده استفاده می شود که آن را گزینه خوبی برای رژیم های سرخپوشان یا بدون حبوبات می کند. با این حال، بادمجان ها می توانند باعث واکنش های آلرژیک شوند، بنابراین اگر بیماری های خودایمنی یا آلرژی های خاصی دارید، از مصرف آن اجتناب کنید. همچنین می توانید از هوموس تهیه شده از کدو سبز خام استفاده کنید و اگر به زیره حساسیت دارید، می توانید آن را با ادویه دیگری جایگزین کنید.

مواد لازم برای تهیه گانوش بابا

2 عدد بادمجان متوسط

1/2 لیمو

2 قاشق غذاخوری آرد

1/2 قاشق چایخوری زیره

1 قاشق غذاخوری روغن زیتون

کمی نمک به مزه

طرز تهیه باباگنوش

ابتدا فر یا گریل را گرم کنید. بادمجان ها را بشویید و خشک کنید و روی توری یا زیر شعله فر گریل بچینید. بادمجان ها را باید تا زمانی که پوستشان سیاه شود پخت. یا می توانید این مرحله را با استفاده از شعله باربیکیو یا گریل انجام دهید.

بادمجان ها را بچرخانید تا تمام سطوح پوست زغالی و سیاه شود. پس از اینکه بادمجان ها از هر طرف ذغال شدند، آنها را از فر خارج کرده و اجازه دهید خنک شوند.

وقتی بادمجان ها خنک شدند پوست آن را جدا کرده و گوشت بادمجان را به همراه آب نصف لیموترش و سایر مواد در غذاساز بریزید. مواد را به دلخواه با هم مخلوط کنید تا یکدست و یکدست شود. برای بافت ضخیم تر، می توانید بدون استفاده از غذاساز، مواد را با چاقو یا پشت لیوان له کنید.

مقدار نمک و ادویه و آبلیمو را با توجه به طعم دلخواه اضافه کنید. هنگام سرو می توانید گانوش بابا را با کمی روغن زیتون بپاشید و با کنجد تزیین کنید.

گانوش بابا را می توان به عنوان پیش غذا، پیش غذا، پیش غذا و پیش غذا سرو کرد.

انتخاب بادمجان مناسب برای بابا گانوش

برای تهیه بابا گانوش خامه ای و نرم، انتخاب بادمجان مناسب بسیار مهم است. بادمجان های ایده آل باید پوست نازک و بافتی سفت داشته باشند و هنگام فشار دادن کمی نرم باشند. همچنین، آنها باید سنگین اما نه خیلی بزرگ باشند.

اگر بابا گانوش تهیه شده تلخ و پر دانه است ممکن است به دلیل انتخاب اشتباه بادمجان باشد. دفعه بعد، بهتر است از بادمجان های کوچکتر استفاده کنید. بهترین تجربه من در استفاده از بادمجان، بادمجان های شهر رشت است که بلند، شیرین و دانه های ریز هستند. این نوع بادمجان برای پخت خورش و غذاهای مشابه بسیار مناسب است.

طرز پخت بادمجان برای بابا گنوش

اگرچه کباب کردن بادمجان ها روی زغال ممکن است در ابتدا سخت به نظر برسد، اما در واقع فرآیند قرار دادن بادمجان ها روی کباب پز و چرخاندن مداوم آن ها برای پختن از هر طرف بسیار آسان است.

بسیاری از دستور العمل ها توصیه می کنند پوست بادمجان را قبل از کباب کردن سوراخ کنید. با این حال، طبق تجربه من، اگر از پوست خودداری شود، پوست بادمجان دست نخورده باقی می ماند در حالی که قسمت داخلی گوشتی آن برشته می شود. در نتیجه، بادمجان های من هرگز منبسط نمی شوند و نمی ترکند. من مطمئن نیستم که چرا توصیه می شود بادمجان را قبل از کباب کردن سوراخ کنید، زیرا پس از سرد شدن، پوست آن به راحتی از گوشت جدا می شود.

نکات جالب برای سرو بابا گانوش

بابا گانوش را می توانید به عنوان پیش غذا یا با غذای اصلی سرو کنید. همچنین به عنوان پوشش برای نان، دیپ یا سس استفاده می شود. این دیپ برای انواع کاربردهایی که برای هوموس در نظر گرفته شده است مناسب است.

من تمایل دارم از بابا قنوش به عنوان دیپ برای سبزیجات تازه مانند تکه های هویج یا نوارهای فلفل استفاده کنم. می توان آن را با نان پیتا یا انواع دیگر نان نیز سرو کرد. همچنین در سالادها بسیار خوشمزه است و می تواند یک انتخاب عالی برای دیابتی ها باشد، به خصوص زمانی که با نان دانه کتان یا نان تاکوشل هویج سرو شود.

بابا غنوش به عنوان یک غذای جانبی جالب در دستور العمل های خاورمیانه استفاده می شود و می توان آن را به خوبی با عدس و سایر حبوبات ترکیب کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا