آشپزی

فوت و فن تارت در سال ۱۴۰۳ که نمی دانید!

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم فوت و فن تارتو رازهای خوشمزه شدن آن را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم حتما در ادامه مطلب همراه ما باشید.

تارت با پا و پنکه

تارت با پا و پنکه و راز طعم تارت و نکاتی برای پخت تارت چه چیزی در سایت سرگرمی روز امیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

نکات پخت تارت می تواند کسانی را که عاشق این دسر خوشمزه هستند خوشحال کند. برای تهیه تارت به نکات زیر توجه کنید:

انتخاب قالب مناسب: برای پخت تارت از قالب هایی با کف صاف و دیواره های بلند مانند فر تارت استفاده کنید.

اهمیت تخم مرغ: استفاده از تخم مرغ در خمیر تارت چسبندگی آن را افزایش داده و سطح آن را پف کرده و بافت خوبی داشته باشد.

استفاده از خمیر سرد: برای پخت تارت بهتر است از خمیر سرد استفاده کنید تا در حین پخت دچار نشتی خمیر نشوید.

آماده سازی قبل از پخت: تارت را قبل از پخت با مواد پر کنید. مانند خامه، مربا، میوه و غیره.

دمای مناسب: برای پخت تارت دمای حدود 200-175 درجه سانتیگراد مناسب است.

زمان آماده سازی: زمان آماده سازی تارت بستگی به اندازه و نوع فیلینگ دارد. مهر و موم های سنگین تر به زمان بیشتری نیاز دارند.

خنک شدن: بعد از پخت تارت، اجازه دهید 10-15 دقیقه در دمای اتاق خنک شود و سرو کنید.

تزیین قبل از سرو: قبل از سرو می توانید تارت را با موادی مانند شکلات رنده شده، مغزها، میوه ها و … تزیین کنید.

همه چیز در مورد تارت

تارت به دسری گفته می شود که در اصل مانند پای تک کراست است، اما با کمی تفاوت. تفاوت اصلی بین خمیر پای و خمیر تارت در نحوه مخلوط کردن کره است. در تارت، کره کاملاً با آرد مخلوط می شود، در حالی که تخم مرغ را می توان در خمیر پای استفاده کرد، اما هرگز در پای معمولی. نوعی خمیر به نام «کلاسیک» نیز وجود دارد که تلاقی بین پای و تارت است.

کیک ها معمولا در ظروف عمیق تری نسبت به تارت ها قرار می گیرند و شکل ظریف تری دارند. با این حال، مهمترین نکته هنگام تهیه انواع خمیر تارت، دمای کره است. باید از روغن سرد استفاده کنید و مواد را زیاد ورز ندهید. خمیر تارت نباید ور بیاید و فقط به عنوان پایه مواد داخلی استفاده می شود. همچنین برای تهیه آن از قالبی با کفی متحرک استفاده کنید تا حمل و نقل آن راحتتر انجام شود.

پا و پنکه چیست؟

برای تهیه خمیر تارت می توانید به جای آب از زرده تخم مرغ و در دستور فرانسوی به جای کره از روغن زیتون استفاده کنید. برای طعم دادن به خمیر می توانید از پوست لیمو رنده شده استفاده کنید.

توصیه می شود خمیر تارت را زیاد ورز ندهید و از ورز دادن خمیر با کف دست خودداری کنید زیرا حرارت دست کره را آب می کند و گلوتن را از آرد خارج می کند و خمیر تارت را خشک می کند.

برای تهیه تارت کاکائویی می توانید 50 گرم پودر کاکائو به خمیر اضافه کنید و همزمان آرد را کم کنید.

خمیر تارت را بعد از بیرون آوردن از یخچال حتما با چاقوی تیز برش دهید تا بافت خمیر از بین نرود و از چنگال برای چنگ زدن استفاده نکنید تا پف نکند و شکل نامناسبی به تارت ندهد. در برخی از دستور پخت ها، پس از قرار دادن خمیر در تابه، یک جسم سنگین روی آن قرار می دهند تا از قرار گرفتن درست خمیر در تابه مطمئن شوند.

برای تزیین تارت می توانید از روش های مختلفی استفاده کنید. مثلاً از پسته یا گردو برای تهیه خمیر فوندانت به اشکال مختلف یا شکلات استفاده کنید. همچنین می توانید به راحتی کیک خود را با خامه و هر میوه ای با استفاده از رول های مختلف تزئین کنید. گاهی از گل های طبیعی نیز برای تزیین استفاده می شود.

اگر خمیر تارت شما در حین پخت در فر آب شده و جمع شده است، احتمالاً به این دلیل است که خمیر را بیش از حد گرم کرده اید یا خمیر را بیش از حد ورز داده اید. برای جلوگیری از این مشکل می توانید از کره سرد برای تهیه تارت استفاده کنید. با این کار احتمال وارد شدن خمیر به روغن کاهش می یابد.

اگر پودر قند ندارید می توانید شکر را آسیاب کرده و به جای آن استفاده کنید. همچنین اگر طعم شما خیلی شیرین نیست می توانید مقدار شکر را کم کنید و حتی آن را به صفر برسانید تا فقط شیرینی تارت شکلاتی و موز شیرین شود.

تارت شکلاتی با کوکی ریزه بوربون طرز تهیه تارت شکلاتی گردویی تارت موزی ساده طرز تهیه تارت تارت کوچک خمیر نکات طرز تهیه تارت موز

از انواع خمیر تارت به عنوان پایه غذاهای مختلف استفاده کنید. با درست کردن مقداری خمیر تارت و پر کردن آن با مواد مختلف می توانید از آن به عنوان فینگر فود نیز استفاده کنید. همچنین خمیر تارت را می توان تا یک هفته در یخچال و تا یک ماه در فریزر نگهداری کرد. برای سرو بهتر است خمیر تارت را از یخچال خارج کرده و قبل از استفاده کمی تا دمای اتاق خنک کنید. در نهایت از قالب های کوچک تارت استفاده کنید تا هر کدام از تارت ها به صورت جداگانه باشند و زیباتر و شیک تر به نظر برسند.

راز یک تارت خوشمزه چیست؟

برای جلوگیری از ریزش خمیر تارت باید صبر کنید تا تارت کاملا خنک شود.

استفاده از قالب قابل جابجایی کف کیک، نیاز به استفاده از کاغذ روغنی را از بین می برد. به راحتی می توانید تارت را با یک فشار از فرم خارج کنید.

برای استفاده از فر و توستر برقی دمای آنها را 20 درجه کمتر از حد معمول قرار دهید تا تارت بدون سوختن به خوبی پخته شود.

تهیه تارت های تکی در قالب های کوچک نیز می تواند گزینه خوبی باشد و برای سرو انفرادی مناسب است.

نیازی نیست کف تابه را سوراخ کنید و می توانید بدون آن تارت را بپزید و سرو کنید. این به حفظ زیبایی تارت کمک می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا