آشپزی

فوت و فن تهیه حلوا شکری در سال ۱۴۰۳ که نمی دانید!

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم فوت و فن تهیه حلوا شکریو رازهای خوشمزه شدن آن را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم حتما در ادامه مطلب همراه ما باشید.

هنر و تکنیک درست کردن حلوای شکری

هنر و تکنیک درست کردن حلوای شکری و راز حلوای شکری خوشمزه خوشمزه و خانگی سایت سرگرمی روز امیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

آیا نان و پنیر را به عنوان گزینه صبحانه ترجیح می دهید؟ یا شاید بیشتر کره و شیرینی دوست دارید؟ اما واقعیت این است که هیچ کدام از این انتخاب ها نمی تواند انرژی لازم را مانند حلوای شیرین به شما بدهد! حلوای سنتی ایرانی که از کنجد تهیه می شود یکی از بهترین و انرژی زاترین گزینه های صبحانه است و می تواند ساعت ها شما را سیر نگه دارد. در این مقاله می خواهیم طرز تهیه حلوای شکری خانگی را به شما آموزش دهیم. اگرچه بسیاری از افراد ترجیح می دهند این غذا را آماده بخرند، اما شکی نیست که نسخه خانگی آن سالم تر و خوشمزه تر است. در حلوای شکری خانگی هیچ ماده نگهدارنده ای وجود ندارد و برای سلامتی ما مفیدتر است.

مواد لازم برای تهیه حلوای شکری

آرد گندم: 210 گرم

ارده (یا پودر کنجد): 120 گرم

شکر: 500 گرم

گردوی خرد شده: ۱۵۰ گرم

آب: 1 فنجان

زعفران پخته: ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری

گلاب: 3 قاشق غذاخوری

پودر پسته: به مقدار لازم

مقدار مواد لازم برای درست کردن حلوای شکری که گفتید را می توانید بین 400 تا 500 گرم تنظیم کنید. اگر فکر می کنید این مقدار برای شما زیاد است، می توانید نسبت مواد را به مقادیر کمتر کاهش دهید و حلوای کمتری تهیه کنید. از طرفی اگر می خواهید حجم بیشتری از این حلوا تهیه کنید، به سادگی می توانید مقدار مواد اولیه را به نسبت مساوی افزایش دهید.

طرز تهیه حلوای شکری

این حلوا یکی از غذاهایی است که بسیاری تهیه آن را سخت می دانند اما واقعیت کاملا متفاوت است. با راهنمای زیر می توانید به راحتی حلوای قندی خانگی خود را درست کنید. لازم به ذکر است زمان آماده سازی این حلوا حدود 4 ساعت طول می کشد، پس صبور باشید تا نتیجه نهایی شگفت انگیز باشد.

از جمله شیرینی هایی که یافتن آن سخت به نظر می رسد، کرابیه خرمای تبریز است. پخت این شیرینی نیز بسیار آسان است. می توانید مقاله طرز تهیه خرما را مطالعه کنید.

برای درست کردن حلوا با شکر مراحل زیر را انجام دهید:

آرد را یکبار الک کرده و در سینی با عمق مناسب قرار می دهیم. می توانید به جای تابه از قابلمه هم استفاده کنید. روی حرارت ملایم گذاشته و سرخ می شود. رنگ آرد شما باید طلایی باشد و بوی آن از بین برود. سپس پودر کنجد را اضافه کنید. 5 تا 10 دقیقه دیگر به سرخ کردن ادامه دهید.

بعد از اینکه مخلوط حلوا و کنجد خوب تفت داده شد، گردوی آسیاب شده را اضافه کنید. بسته به ذائقه خود می توانید مقداری پودر پسته نیز اضافه کنید. دوباره سرخ کنید. سپس این مخلوط را در یک کاسه بزرگ بریزید.

در یک قابلمه مناسب آب و شکر را اضافه کنید. روی اجاق بگذارید و بگذارید بجوشد. وقتی شکر خوب در آب حل شد، گلاب و زعفران را به آن اضافه کنید. اجازه دهید شهد شما دوباره بجوشد تا به قوام مناسب برسد. سپس شهد را از روی حرارت بردارید.

شهد را قبل از سرد شدن به مخلوط آرد اضافه کنید. توجه داشته باشید که آرد نیز باید گرم باشد. بنابراین، قبل از برداشتن از روی حرارت، باید شهد را به آن اضافه کنید. آرد و شهد را با کفگیر یا قاشق چوبی خوب مخلوط کنید. این کار را تا رسیدن به بافت مناسب انجام دهید. حلوای شکری شما باید یکدست باشد.

حالا باید حلوای شکری خود را در ظرف مناسبی بریزید. توجه داشته باشید که قبل از سرد شدن حلوا باید این کار را انجام دهید. در غیر این صورت جابجایی مشکل خواهد بود. بهتر است از ظرفی استفاده کنید که در آن حلوا مصرف کنید. حلوا را در ظرف بریزید و روی آن را با پسته و گردو و بادام کوبیده تزئین کنید.

حالا ظرف را در یخچال قرار دهید. حلوا باید 3 تا 4 ساعت در یخچال بماند. بعد از این مدت، آماده سازی حلوای شکری آماده سرو است.

هنر و تکنیک درست کردن حلوای شکری

می توانید آرد آماده را از آتاری ها و فروشگاه ها تهیه کنید. در این صورت ممکن است شکر شما با حلوا کمی چرب تر باشد. برای بهتر شدن طعم و قوام حلوا می توانید به جای شهد شکر از پودر قند استفاده کنید و در نتیجه میزان پودر قند را کاهش دهید. اگر می خواهید حلوای شکری اصل تری داشته باشید، می توانید آن را با شیره انگور یا خرما شیرین کنید که در این صورت یک لیوان شیره کافی است. در برخی از دستور العمل های حلوای شکری به جای آب از شیر یا پودر شیر استفاده می شود که می تواند طعم حلوای شما را بهتر کند. همچنین برای افزودن عطر و طعم بهتر به یاد داشته باشید که از پودر هل استفاده کنید و نصف قاشق چایخوری پودر هل کافی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا