آشپزی

فوت و فن تهیه نوقا در سال ۱۴۰۳ که نمی دانید!

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم فوت و فن تهیه نوقاو رازهای خوشمزه شدن آن را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم حتما در ادامه مطلب همراه ما باشید.

هنر درست کردن نوقا

هنر درست کردن نوقا و راز خوشمزه درست کردن نوقای خوشمزه خانگی در سایت سرگرمی روز امیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

نوقا یکی از شیرینی های سنتی ایرانی است که مربوط به استان تبریز است و اغلب با گاز اشتباه گرفته می شود. نوقا در انواع مختلفی مانند گردو یا پسته تهیه می شود. اما نوقای گردو به عنوان یکی از قدیمی ترین سوغاتی های اصلی شهر تبریز شناخته می شود و در برخی جاها به آن لوکا نیز می گویند. می توانید نوقای ساده و وانیلی را با آجیل و میوه های خشک مختلف تهیه کنید. نوع خاصی از نوقا به نام «نوقای آجیل» وجود دارد که شامل گردو، بادام، بادام هندی، پسته و فندق است. این شیرینی ایرانی در برخی از مناطق آذربایجان به عنوان یک غذای خوشمزه برای پذیرایی و مناسبت های مختلف تهیه می شود. علاوه بر این، نوقا با یک فنجان چای یا قهوه طعم بی نظیر و لذیذی دارد، بنابراین توصیه می شود این دسر خوشمزه را برای عید نوروز در نظر بگیرید.

مواد لازم برای تهیه نوقا

کره 75 گرم

شکر 450 گرم

گلوکز 250 میلی لیتر

عسل یا آب میوه 125 میلی لیتر

2 عدد سفیده تخم مرغ

وانیل 1/8 قاشق چایخوری

گردو و پسته 250 گرم

کیک میکادو 2 ورقه

آموزش درست کردن نوقای خانگی

قبل از شروع آشپزی، تمام مواد را با ترازو اندازه بگیرید تا یک نوقای مرغوب تهیه کنید. سپس شکر، گلوکز و عسل را در تابه یا قابلمه شیر در حال جوش بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا دانه های شکر کاملا آب شود. سپس حرارت را کمی زیاد کنید تا مواد به جوش بیایند. در حین پخت هرگز مواد را هم نزنید و در نهایت با دماسنج دما را بررسی کنید تا به 130 درجه سانتیگراد برسد.

سفیده ها را از زرده جدا کنید. مراقب باشید ذره ای از زرده داخل سفیده تخم مرغ نیفتد، در غیر این صورت سفیده به درستی تشکیل نمی شود. تیغه همزن را در یخچال قرار دهید تا خنک شود. در مرحله بعد شروع به زدن سفیده ها با سرعت متوسط ​​کنید و سپس سرعت همزن را زیاد کنید تا سفیده شروع به ریزش کند و در واقع به مرحله پفکی برسد.

حالا شیره آماده شده در مرحله اول را به صورت خطی داخل سفیده بریزید و با همزن برقی به هم زدن ادامه دهید تا آب کاملا به خورد مواد برود ولی شکل سفیده حفظ شود. سپس کره نرم شده در دمای اتاق را به همراه گردو و پسته اضافه کرده و مواد را مخلوط کنید.

ظرف مستطیلی 20*30 یا ظرف پیرکس را انتخاب کنید و با کمی روغن زدن آن را آماده کنید. یک ورقه نان را به اندازه قالب برش دهید و در ته ظرف قرار دهید. مواد آماده شده را روی مارشمالوها بریزید و صاف کنید و با کفگیر چرب شده روی نوقا صاف کنید. سپس یک تکه دیگر روی نوقا گذاشته و به آرامی فشار دهید تا مواد به نان بچسبد. اجازه دهید قالب در دمای اتاق خنک شود سپس به اندازه دلخواه برش دهید.

هنر درست کردن نوقا

شما می توانید از هر نوع مغزی که می خواهید برای تهیه نوقا استفاده کنید.

نوقا را می توان در یخچال در ظرفی با درب بسته نگهداری کرد.

برای تهیه گلوکز مایع بهتر است از وسایل مخصوص قنادی استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا