آشپزی

فوت و فن سالاد سزار در سال ۱۴۰۳ که نمی دانید!

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم فوت و فن سالاد سزارو رازهای خوشمزه شدن آن را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم حتما در ادامه مطلب همراه ما باشید.

پای و پنکه سالاد سزار

پای و پنکه سالاد سزار راز یک سالاد سزار خانگی خوشمزه در سایت سرگرمی روز امیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

سالاد سزار یکی از پرطرفدارترین و خوشمزه ترین سالادهای دنیاست که احتمالاً تا به حال هوس خوردن آن را در رستوران ها یا خانه داشته اید. این سالاد با استفاده از مواد غذایی مختلف از سراسر جهان تهیه می شود و انواع مختلفی از آن وجود دارد که با تنوع در مواد اولیه تهیه می شود. منشا این سالاد به مکزیک مربوط می شود، اما امروزه می توانید نسخه های مختلفی از این سالاد را در سراسر جهان پیدا کنید. در ایران به خصوص در سال های اخیر این سالاد جایگاه ویژه ای پیدا کرده و در منوی رستوران ها گزینه ای پرطرفدار است. سالاد سزار معمولا در این کشور با مرغ سوخاری سرو می شود. این سالاد خوشمزه و سالم را می توانید به راحتی و به سرعت در منزل تهیه کرده و به خانواده خود هدیه دهید.

مواد لازم برای تهیه سالاد سزار

سینه مرغ / 150 گرم / 250 کیلو کالری

نان تست غلات کامل / 90 گرم / 240 کیلو کالری

کاهو اسفناج/6 فنجان/150 کالری

پنیر پارمزان رنده شده/90 گرم/110 کیلو کالری

فلفل سیاه به اندازه دلخواه / 0 کالری

روغن زیتون / 2 قاشق غذاخوری / 90 کیلو کالری

سس سالاد / 4 وعده / 360 کیلو کالری

طرز تهیه سالاد سزار

نان تست را به شکل حبه قند خرد کرده و در یک قاشق غذاخوری روغن زیتون سرخ کنید. سپس تکه های نان را روی یک حوله یکبار مصرف بگذارید و همه آنها را کره بمالید. تکه های مرغ را در ماهیتابه ای که کف آن را با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون چرب می کنیم، سرخ می کنیم و بعد تکه تکه می کنیم.

در یک کاسه بزرگ، کاهو را به قطعات بزرگ خرد کنید. برای تهیه سس این سالاد یک عدد زرده تخم مرغ را در مخلوط کن بریزید و در حین هم زدن روغن زیتون را به تدریج اضافه کنید. این کار را تا زمانی که مایع غلیظی بدست آید ادامه دهید. سپس آب لیموی تازه را به این مخلوط اضافه کرده و مقداری سرکه به آن اضافه کنید. بعد از تهیه سس پایه، برای این مقدار سالاد، 4 قاشق غذاخوری از سس را با نصف پارمزان مخلوط کنید.

هنگام سرو سالاد ابتدا کاهو را اضافه کنید و با سس مخلوط شده با پنیر پارمزان بپوشانید و سپس مرغ سوخاری را اضافه کنید و سپس تکه های نان را بچینید. در آخر روی همه مواد پارمزان بپاشید و سالاد شما آماده خوردن است.

پای و پنکه سالاد سزار

سالاد سزار یکی از سالادهای محبوب ایتالیایی است که اخیرا در رستوران های ایتالیایی بسیار مشهود شده است. در مراحل تهیه این سالاد اشتباهاتی مشاهده می شود که نشان دهنده بی اطلاعی از جزئیات این سالاد توسط سازنده است. سالاد سزار با طعم لطیف پارمزان و بدون سس مایونز تهیه می شود. این سالاد با مرغ کبابی (غیر سرخ شده) یا حتی بدون مرغ و کروتون در روغن زیتون سرو می شود. علاوه بر این، نکات دیگری نیز وجود دارد که به خوشمزه شدن این سالاد کمک می کند.

برای طعم دادن به برش ها خوب است آن ها را با کمی سیر تازه تفت دهید و توصیه اصلی ما استفاده از روغن زیتون فرابکر است. هنگام سرخ کردن، این فرآیند باید حداکثر 1-2 دقیقه طول بکشد.

هنگام تهیه این سالاد هرگز از سس مایونز و سس های دیگری که معمولا برای سالادهای دیگر استفاده می شود استفاده نکنید. سس همراه این سالاد شبیه سس مایونز است، اما مواد مختلفی دارد و باید با پنیر پارمزان رنده شده ترکیب شود.

کاهوی استفاده شده در این سالاد کاهوی سبز یا کاهوی رسمی است که البته باید به اندازه های نسبتا بزرگ برش خورد. یادتان باشد کاهوی این سالاد ریز خرد نشده است.

در ایتالیا اگر سالاد سزار را با مرغ سرو می کنند، فقط از مرغ کبابی در بشقاب چدنی استفاده می شود، یعنی در تهیه این سالاد اصلا از مرغ خرد شده پخته استفاده نمی شود. البته نمی توانید مرغ را به این سالاد اضافه کنید.

هرگز از خیار و هویج در سالاد سزار استفاده نکنید. اگر برش هایی از این سبزیجات را در این سالاد دیدید، بدانید که سازنده دستور تهیه سالاد کلاسیک سزار ایتالیایی را نمی داند.

هرگز روی آرد سوخاری سس نزنید. زیرا این عمل باعث نرم شدن برش های نان می شود و طراوت خود را از دست می دهند و جذابیت کمتری دارند.

خواص سالاد سزار و پیشگیری از بیماری های قلبی

سینه مرغ به عنوان یکی از مواد مورد استفاده در سالاد سزار منبع عالی پروتئین برای تامین نیازهای پروتئینی بدن شماست. در هر 100 گرم سینه مرغ 31 گرم پروتئین و 3.6 گرم چربی وجود دارد. این مرغ سرشار از ویتامین B6 و ویتامین A است، ویتامین B6 نقش موثری در پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی دارد. تحقیقات نشان می دهد که خوردن سینه مرغ به دلیل کم بودن چربی در رژیم غذایی به کاهش خطر ابتلا به فشار خون و کلسترول بالا کمک می کند.

برای طعم دادن به سینه مرغ می توانید از روغن زیتون، نمک و فلفل استفاده کنید. پس از طعم دار شدن، می توانید مرغ ها را با کمی روغن کباب کنید. برای افزایش کیفیت سالاد و حفظ حرارت مرغ، مناسب است مرغ را بعد از تهیه سایر قسمت های سالاد و قبل از سرو سالاد آماده کنید. همچنین در صورت تمایل می توانید به جای مرغ از میگو یا ماهی تن استفاده کنید.

طرز تهیه نان تست برای رستوران

برای تهیه نان تست روی سالاد سزار، به خاطر داشته باشید که قبل از تهیه سالاد، باید نان را آماده و آماده کنید. می توانید نان تست را به قطعات کوچک مربعی برش دهید و سپس روی آن را کره بمالید. برای طعم دادن به نان تست از مقداری نمک، فلفل و پودر سیر استفاده کنید. برای یک تجربه خوشمزه می توانید به جای پودر سیر از سیر تازه رنده شده استفاده کنید. برای تست نان می توانید نان کره ای را در فر قرار دهید یا روی اجاق گاز با شعله ملایم تست کنید.

اگر می خواهید نان تست شما طعم بیشتری داشته باشد، به جای پودر سیر از سیر تازه رنده شده استفاده کنید. برای اینکه نان تست خیس نشود و روی سالاد خوب به نظر نرسد، حتما قبل از سرو سالاد آن ها را آماده کنید و داغ و تازه روی سالاد بریزید.

اطلاعاتی در مورد سس سزار

برای تهیه سس سزار، روغن زیتون، 2 قاشق غذاخوری پنیر پارمزان رنده شده، 1 قاشق غذاخوری آبلیمو، 2 قاشق غذاخوری خردل یا سس دیژون، نمک و فلفل به میزان لازم و 3 قاشق غذاخوری سس مایونز کم چرب را به آرامی با هم مخلوط کنید. توجه داشته باشید که اگر می خواهید سس خود را به روشی سالم تر و رژیمی تر تهیه کنید، می توانید به جای سس مایونز کم چرب از سفیده تخم مرغ استفاده کنید تا سالادتان ارگانیک تر شود.

در حین مخلوط کردن مواد خام سس باید آنها را هم بزنید تا حالت خامه ای خاصی به خود بگیرد. بعد از این مرحله حتما سس خود را بچشید و به دلخواه نمک و فلفل اضافه کنید. به یاد داشته باشید که طعم سس بسته به ترکیب مواد و ذائقه شما کاملاً قابل تنظیم است، بنابراین می توانید سسی را درست کنید که مطابق با ذائقه خود و دوستانتان باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا