آشپزی

فوت و فن سبزی پلو در سال ۱۴۰۳ که نمی دانید!

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم فوت و فن سبزی پلوو رازهای خوشمزه شدن آن را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم حتما در ادامه مطلب همراه ما باشید.

هنر سبزی پلو

هنر سبزی پلو و راز طعم سبزی پلو و نکاتی برای درست کردن سبزی پلو در سایت سرگرمی روز امیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

سبزی پلو مانند سایر خورش ها و غذاهای مختلف از ترکیبات مختلف سبزیجات تهیه می شود. این غذای پرطرفدار با وجود سادگی در تهیه، بسیار خوش طعم و یکی از غذاهای مورد علاقه بسیاری از افراد است که معمولا در شام عید با ماهی سرو می شود. در مناطق مختلف این غذا با تغییرات جزئی در نسبت سبزیجات تهیه می شود.

برای تهیه این پلو خوشمزه می توانید از سبزیجات بسته بندی شده مخصوص پلو استفاده کنید. همچنین اگر می خواهید سبزیجات را خودتان خرد کنید، حتماً نسبت بین سبزیجات را متعادل کنید. در ادامه با اصول اولیه تهیه سبزی پلو خوشمزه آشنا می شوید.

سبزی مناسب برای این غذا

همانطور که قبلا ذکر شد، ترکیبات ترکیبات سبزی پلو ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. با این حال، اگر به دنبال یک نسبت استاندارد یا رایج در مخلوط سبزیجات هستید، باید بدانید که در این مخلوط از بیشترین مقدار شنبلیله و کمترین میزان رازیانه استفاده می شود.

برای مثال اگر 10 واحد سبزی دارید می توانید از 6 واحد شنبلیله و 4 واحد رازیانه استفاده کنید. با رعایت این نسبت می توانید سبزی پیلوی را با طعم و رنگ استاندارد و مطلوب تهیه کنید.

با استفاده از این مثال و توجه به تناسب سبزیجات، بهتر می توانید طرز تهیه یک مرغ سبزی خوش طعم و با کیفیت را یاد بگیرید.

نسبت سبزیجات و کوکویا چقدر است؟

برای یافتن تعادل مناسب در سابزیپلو می توانید از اصول زیر استفاده کنید. مثلاً اگر می خواهید 30 گرم شنبلیله استفاده کنید، بهتر است دو برابر، به عبارتی 60 گرم سیر اضافه کنید. همچنین تره و گشنیز به همین مقدار نیاز دارند و می توانید کمی بیشتر از مقدار سیر به آن اضافه کنید، مثلا از هر کدام 80 گرم. معمولاً جعفری باید حدود چهار برابر شنبلیله باشد بنابراین در این صورت باید 120 گرم جعفری استفاده شود و بقیه سبزی ها نیز مشخص می شود. همانطور که قبلا ذکر شد، رازیانه بیشترین فراوانی را در این ترکیب دارد و می توانید از رازیانه تازه، رازیانه خشک و یا ترکیبی از این دو استفاده کنید. به عنوان مثال در این مثال می توانید از 200 گرم شوید استفاده کنید که تقریباً دو برابر جعفری است.

سبزی پلو و اطلاعات مهم

تازگی سبزی در تهیه سبزی پیلو بسیار مهم است و این موضوع در طعم این غذا تاثیر بسزایی دارد. بنابراین هنگام خرید سبزیجات بهتر است سبزیجات جوانتر و کمی نازکتر را انتخاب کنید. در این غذا می توانید به جای سیر از برگ سیر تازه نیز استفاده کنید. اتفاقاً در مناطق شمالی ایران استفاده از برگ سیر رواج خاصی دارد و می تواند طعم خاصی به این غذا بدهد. این انتخاب ها به عنوان ترفندهایی در فرآیند پخت سبزی پلو به شما کمک می کند تا طعم دلپذیر و معطری از این غذا ایجاد کنید.

اندازه سبزیجات خرد شده

عنوان “سبزیجات” به این معنی است که باید با برنج ترکیب شود. اما مواظب باشید سبزیجات آنقدر بزرگ نشوند که نتوانید به راحتی از آنها لذت ببرید. همچنین سبزی را خیلی ریز نبرید زیرا این کار می تواند از جذابیت و زیبایی غذا کاسته و شکل آن را از بین ببرد.برای تهیه سبزی پلو بهتر است سبزی ها را کمی بزرگتر برش دهید تا به خوبی در داخل آن دیده شود. زاییده و در ترکیب با برنج دیده می شود. این ترفند به شما کمک می کند تا تعادل مناسبی بین ظاهر و عملکرد غذای خود ایجاد کنید.

مراحل پخت سبزی پلو به ترتیب

سبزی پلو را می توان با مرغ، گوشت، ماهی و حتی پنیر یا به تنهایی سرو کرد. یکی از دلایل خوشمزه بودن و بدون گوشت بودن این غذا استفاده از برنج مرغوب در تهیه آن است. ترکیب بومی طعم برنج ایرانی با سبزیجات تازه و عطر سیر می تواند خواص شگفت انگیزی ایجاد کند. به همین دلیل در تهیه سبزی پلو حتما از سبزیجات محلی و ایرانی استفاده کنید. اما در مقایسه با خورش هایی که نیاز به تفت دادن سبزی دارند، در سبزی پلو نیازی به تفت دادن سبزی ها قبل از افزودن به برنج نیست. این ویژگی آن را به یک دستور العمل آسان و سریع تبدیل می کند که به دلیل حفظ طعم منحصر به فرد خود شناخته شده است.

روش طعم دار کردن سبزی پلو

برای طعم دادن به سبزی پلو به راحتی می توانید از دارچین استفاده کنید. اگر از طرفداران دارچین هستید، در مرحله جوشاندن برنج در آب، یک تکه چوب دارچین به آب اضافه کنید و سپس همراه با برنج بجوشانید. همچنین، اگر طعم ملایم تری را ترجیح می دهید، در حالی که برنج و سبزیجات را در قابلمه می ریزید، مقداری دارچین روی مخلوط بپاشید. این روش ها به شما کمک می کند بوی بهتری داشته باشید و طعم دلپذیرتری داشته باشید. با افزودن دارچین به پخت سبزی پلو می توانید طعم و عطر این غذا را بیشتر کنید و از خوردن آن لذت ببرید.

چاشنی سبزی پلو باید سبزی پلو سرخ شود مقدار سبزی پلو سبزی پلو شمال ترکیب سبزی پلو سایت نی نی طرز تهیه سبزی پلو باید سبزی پلو سرخ شود سایت نی نی

راز طعم سبزی پلو

در پولها، سبزیجات خرد شده به سرعت پخته می شوند، به خصوص زمانی که با حرارت برنج در حال جوشیدن تماس پیدا می کنند. به همین دلیل کافی است حدود 3 دقیقه قبل از تخلیه آب برنج سبزی ها را به آن اضافه کنید تا با برنج کمی بپزند.

یکی از ترفندهای پخت پلو مخلوط، استفاده از «ته دیگ» است. احتمال سوختن ته دیگ با پلوهای مخلوط بیشتر از پلوهای معمولی است. مثلا سبزی هایی که ته دیگ قرار می گیرند ممکن است سیاه شوند. برای رفع این مشکل می توانید از برنج ساده برای لایه زیرین برنج استفاده کنید یا از مواد مختلفی برای ته دیگ مانند نان پیتا، سیب زمینی یا کاهو استفاده کنید. این روش ها به جلوگیری از سوختن ته دیگ پلو کمک می کند و ظاهر و طعم پلو را زیبا می کند. با استفاده از این ترفندها می توانید بهترین نتیجه را هنگام پخت پلو مخلوط بگیرید و به راحتی از لذت این غذا لذت ببرید.

طرز تهیه سبزی پلو معطر

همانطور که می دانید بوی اصلی سبزی پلو از عطر سیر می آید. در رستوران ها برای این منظور گیاه سیر را کاملا شسته و پس از جدا شدن ریشه آن را به دو نیمه تقسیم می کنند. در لایه زیرین برنج در وسط قابلمه، نیمی از سیر را بریزید و برنج را روی آن بریزید. اگر بنا به دلایلی می‌خواهید بوی سیرتان کمتر شود، می‌توانید چند حبه سیر را جدا کرده و پوست آن‌ها را جدا کنید، سپس داخل سبزی پلو قرار دهید تا در حالی که برنج در حال دم کشیدن است، بوی سیر گرفته شود. البته بهتر است یک ورقه روی سیر قرار دهید. حتما به یاد داشته باشید که بعد از پخت این سیر طعم تند نخواهد داشت.

برخی افراد هنگام سرو سبزی پلو سیر و دارچین را حذف می کنند. اگرچه سبزی پیلو بسیار معطر و خوش رنگ و لعاب است، اما برای ظاهری زیباتر می توانید مقداری برنج ساده را با زعفران طعم دار کرده و بشقاب سبزی پیلو را با آن تزیین کنید. این به شما کمک می کند تا ظاهر غذای سبزیجات خود را زیبا کنید و لذت آن را افزایش دهید. با استفاده از این ترفندها می توانید سبزی پلوهای خوشمزه و لذیذی بپزید و از ظاهر زیبا و جذاب لذت ببرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا