آشپزی

فوت و فن سوپ اسفناج در سال ۱۴۰۳ که نمی دانید!

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم فوت و فن سوپ اسفناجو رازهای خوشمزه شدن آن را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم حتما در ادامه مطلب همراه ما باشید.

هنر سوپ اسفناج

هنر و علم سوپ اسفناج راز سوپ اسفناج خوشمزه خوشمزه و خانگی سایت سرگرمی روز امیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

سوپ یکی از محبوب ترین پیش غذاها در جهان است که در بسیاری از رستوران ها هم به عنوان پیش غذا و هم به عنوان غذای اصلی در انواع مختلف موجود است. این سوپ به دلیل داشتن موادی مانند سبزیجات، مرغ، حبوبات و لبنیات مانند شیر و خامه، ارزش غذایی بالایی دارد و گزینه مناسبی برای جایگزینی غذای اصلی به خصوص برای شام محسوب می شود.

یکی از انواع سوپ سبزیجات، سوپ اسفناج است که به عنوان یک منبع غنی از آهن و مواد مغذی با تاکید بر اسفناج به عنوان یکی از مهم ترین مواد تشکیل دهنده آن شناخته می شود و به عنوان یک غذای مقوی و خوش طعم برای کودکان بسیار مناسب است.

در قسمت بعدی طرز تهیه سوپ اسفناج خوشمزه و پرخاصیت به همراه نکات و ترفندهای آشپزی برای تهیه این سوپ مقوی تقدیم شما عزیزان می شود.

مواد لازم برای تهیه سوپ اسفناج

جو پراک: نصف لیوان

فلفل قرمز: 3 قاشق غذاخوری

قرص آبگوشت (یا آب مرغ): 2 عدد

اسفناج خرد شده: دو و نیم پیمانه

خامه برای صبحانه: 2 قاشق غذاخوری

آب جوش: 2 فنجان

نمک و فلفل: به میزان لازم

طرز تهیه سوپ اسفناج

جو دوسر خیس شده را در قابلمه کنار پیازهای سرخ شده بریزید. دو عدد قرص آبگوشت را در دو فنجان آب حل کرده و به مخلوط جو اضافه کنید یا می توانید به جای قرص آبگوشت از دو فنجان آب مرغ استفاده کنید. قابلمه را روی آتش بگذارید و اجازه دهید بیست دقیقه بپزد تا نرم و شیشه ای شود.

در مرحله بعد اسفناج های خرد شده را به قابلمه اضافه کنید و پنج دقیقه صبر کنید تا اسفناج ها نرم شوند. سپس یا محتویات قابلمه را با همزن برقی بزنید یا به غذاساز منتقل کنید تا پوره شود.

بعد از پوره کردن، دو فنجان دیگر آب جوش یا آب مرغ را به مخلوط اضافه کنید و بگذارید حدود 20 دقیقه روی حرارت ملایم بجوشد تا سوپ کاملا غلیظ شود. در مرحله آخر خامه را به همراه نمک و فلفل به سوپ اضافه کنید و سریع هم بزنید تا خامه کاملا مخلوط شود. پس از سه دقیقه جوشاندن سوپ با خامه، حرارت را خاموش کنید و آش را در ظرف مورد نیاز سرو کنید و نوش جان کنید.

همه چیز درباره قرص بویلون هنگام پختن سوپ اسفناج

آبگوشت یا آبگوشت که از جوشاندن گوشت، مرغ، ماهی یا استخوان سبزیجات به همراه سبزیجات و برخی ادویه ها تهیه می شود، در تهیه بسیاری از غذاها مانند سوپ، سس، خورش و سایر فرآورده ها استفاده می شود و نقش مهمی در بهبود طعم و عطر او غذا دارد. می توانید آبگوشت را خودتان در خانه تهیه کنید یا آن را به صورت آماده از فروشگاه ها خریداری کنید. مهم است بدانید که آبگوشت ممکن است حاوی نمک باشد. بنابراین زمانی که از آن برای پخت و پز استفاده می کنید، ظرف نهایی را بچشید و در صورت لزوم نمک اضافه کنید.

همه چیز درباره پیازچه هنگام پختن سوپ اسفناج

پیازچه طعم و عطر فوق العاده ای به سوپ ها و خورش ها می دهد. با این حال، مهم است که پیازچه ریز خرد شده و کاملاً خشک شود. برای تهیه پودر فلفل قرمز و فرم خشک، ابتدا پیاز را به صورت خلال‌های نازک برش دهید و در روغن از قبل گرم شده سرخ کنید. مهم است که پیاز به خوبی در روغن شناور شود. پیازها را بعد از سرخ شدن روی توری قرار می دهیم تا چربی اضافی آن گرفته شود و در تابه پهن می کنند. هنگام سرخ کردن یک دسته جدید پیاز، مراقب باشید که آنها را روی یک دسته از پیازهای قبلا داغ نریزید. چون باعث می شود پیازهای قبلی چرب شوند و این احتمال وجود دارد که پیاز داغ به جای خشک شدن خمیری شود.

همه چیز درباره اسفناج در پخت سوپ اسفناج

اسفناج به عنوان یک سبزی بسیار مفید و سرشار از ویتامین ها و مواد مغذی معرفی می شود که نقش مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن، پیشگیری از برخی بیماری ها مانند سرطان، بهبود وضعیت پوست و مو و تقویت استخوان ها دارد. همچنین به عنوان یک راه حل طبیعی برای رفع یبوست به ویژه در افراد مسن توصیه می شود. هنگام شستن اسفناج، مهم است که توجه داشته باشید که ممکن است حاوی شن باشد. برای تمیز کردن، اسفناج را چند دقیقه در آب داغ خیس کنید تا شن به ته کاسه برود، سپس اسفناج را با احتیاط بردارید و زیر آب سرد بشویید تا از بازگشت شن به سطح جلوگیری شود.

هرگز اسفناج خرد شده را نشویید تا مواد مغذی از دست نرود. اسفناج را فقط به مقدار لازم بپزید و از آب پز نگه داشتن آن خودداری کنید. هنگام خرید به دنبال برگ های اسفناج لطیف و تازه باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا