آشپزی

فوت و فن شیرینی برنجی در سال ۱۴۰۳ که نمی دانید!

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم فوت و فن شیرینی برنجیو رازهای خوشمزه شدن آن را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم حتما در ادامه مطلب همراه ما باشید.

هنر شیرینی برنجی

هنر شیرینی برنجی و راز طعم کیک برنجی و دلیل شکسته شدن در سایت سرگرمی روز امیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

کیک برنجی یکی از خوشمزه ترین شیرینی های سنتی ایرانی است که بافتی نرم و شیرینی مطبوع دارد و به سرعت در دهان آب می شود. این دسر یک انتخاب عالی برای پذیرایی از مهمانان است.

شیرینی برنجی از دیرباز جزء سفره های هفت سین ایران بوده و در مراسم و جشن های بزرگ نیز استفاده می شود. این شیرینی خوشمزه نماد شهر کرمانشاه است. اگر سفری به این شهر دارید بهتر است سری به شیرینی فروشی های معروف بزنید و از این کیک برنجی تازه پخته شده بخورید. برای من فرقی نمی‌کند سرد یا گرم باشد، کیک برنجی همیشه از خوشمزه‌ترین کیک‌هایی هستند که تا به حال در زندگی‌تان امتحان کرده‌اید. پس حالا وقت آن است که دست به کار شوید و با دستور پخت اصیل کرمانشاهی آن را برای صبحانه امروز آماده کنید.

مواد لازم برای تهیه کیک برنجی

شکر: 200 گرم

کره یا روغن: 200 گرم

آرد برنج: 500 گرم

آن را کنار بگذارید و 2 عدد تخم مرغ را بیرون از یخچال بگذارید تا به دمای محیط برسد.

تخم مرغ از جوجه تیغی: 1 قاشق غذاخوری

گلاب: 4 قاشق غذاخوری

زعفران آب پز: ۲ قاشق غذاخوری

پودر هل: نصف قاشق چایخوری

آموزش پخت کیک برنجی

پس از آماده شدن همه مواد، شروع به هم زدن آنها کنید. ابتدا کره و شکر را با سرعت زیاد با همزن بزنید. حداقل 20 دقیقه قبل کره را از یخچال خارج کنید تا به دمای محیط برسد. برای حفظ سلامتی و کاهش میزان کالری مصرف کره مناسب است و از کره جامد خودداری کنید.

سپس زرده و سفیده تخم مرغ را جدا کرده و فقط زرده را به مخلوط کره و شکر اضافه کنید تا خمیر نرم و لطیفی به دست آید. برای یک کیلوگرم کیک برنجی، استفاده از 2 زرده کافی است. مواد را به مدت یک دقیقه با سرعت متوسط ​​همزن هم بزنید تا بافت یکنواختی به دست آید و سپس پودر هل را اضافه کنید. بعد از پودر هل نوبت به اضافه کردن آرد برنج می رسد.

قبل از تهیه آرد بهتر است آن را الک کنید. آرد الک شده آماده مخلوط شدن با بقیه مواد است و باید به مخلوط اضافه شود.

در این مرحله از همزن جدا کرده و روی لیسک بچرخانید. ابتدا کمی گلاب به مخلوط اضافه می کنیم تا بافت پتی نرم شود که با افزودن آرد برنج کمی سفت می شود. استفاده زیاد از گلاب باعث تغییر طعم آب نبات و خشک شدن بافت آن می شود. کیک برنجی باید بافت نرمی داشته باشد و زیاد بوی گلاب ندهد.

با مخلوط کردن مواد باید خمیر یکدست و نرم شود. همانطور که قبلا ذکر شد، کیک برنج در دهان شما آب می شود. این خوشمزگی با نرمی خمیر در این مرحله فراهم می شود. اگر قوام خامه به نرمی دلخواه رسید خمیر را به دو قسمت تقسیم کرده و زعفران پخته شده را فقط به یک قسمت اضافه کنید.

تقسیم خمیر به دو قسمت بستگی به نظر نهایی شما دارد. اگر می خواهید کل خمیر صاف شود، نیازی به تقسیم کردن آن نیست. اگر می خواهید شیرینی معمولی و زعفرانی را همزمان بپزید، در این مرحله خمیر را به دو قسمت تقسیم کنید.

به استفاده از میکسر ادامه دهید و خمیر را با دست ورز ندهید. وقتی مواد یکدست شد، آن را در کیسه فریزر بگذارید و یک ساعت در یخچال بگذارید تا استراحت کند.

در مدت استراحت خمیر، فر را با دمای 170 درجه گرم کنید و سینی مخصوص فر را آماده کنید. اگر کاغذ روغنی دارید، آن را روی سینی قرار دهید. اگر کاغذ پخت ندارید، کف تابه را با کمی کره آب شده بمالید.

حالا نوبت چیدن کیک ها در تابه است. خمیر را از یخچال خارج کنید و از هر قسمت گلوله هایی به اندازه گردو درست کنید و در سینی بچینید. وقتی تمام تابه پر شد، روی هر شیرینی با تخم مرغ پاشیده می شود و در فر قرار می گیرد.

زمان پخت کیک برنجی در دمای 170 درجه سانتیگراد بین 15 تا 20 دقیقه است. در این مدت در فر را باز نکنید و بعد از 20 دقیقه که کیک ها طلایی شدند به فر نگاه کنید.

پیشنهاد می کنم ابتدا یک کیک برنجی داغ اضافه کنید تا مزه دار شود و لذت ببرید سپس بگذارید کیک ها خنک شوند و در ظرف مناسبی بچینید.

تاثیر برنج با کیفیت

برای تهیه کیک برنجی بهترین گزینه استفاده از برنج مرغوب است. برای این منظور بهترین انتخاب برنج سفید و طبیعی است.

پختن برنج

برای تهیه کیک برنجی، ابتدا برنج را کاملا بشویید تا ناخالصی های آن پاک شود. سپس برنج را با مخلوط شیر و آب مخلوط کنید و بپزید تا برنج کاملا پخته شود.

برای افزودن طعم خاص به برنج می توانید از مواد مختلفی مانند زردچوبه، کره، بکینگ پودر، نارگیل و … استفاده کنید. با افزودن این مواد می توانید طعم و عطر خاصی به برنج بدهید.

قالب مناسب را انتخاب کنید

استفاده از قالب مناسب برای تهیه کیک برنجی بسیار مهم است. فرمی که برای تهیه کیک برنجی مناسب است باید از ارتفاع مناسبی برخوردار باشد تا کیک ها به طور یکنواخت و بهینه پخته شوند. با کمک یک قالب مناسب کیک برنجی شما به صورت یکنواخت و به بهترین شکل ممکن پخته می شود.

طرز تهیه کیک برنجی توسط خانم جمشیدیان طرز تهیه کیک برنجی فنجانی اندازه گیری چه چیزی باعث می شود کیک برنجی کیک برنجی با کره نیمه جامد کیک برنجی را ترک کند دمای توستر برای کیک برنجی دلیل خشک شدن کیک برنجی، کیک برنجی بازاری

نحوه سرو شیرینی

توصیه می شود کیک برنجی را بعد از پخت در قالب نگذارید و بعد از سرد شدن با احتیاط با قاشق آن را از قالب خارج کنید تا خراب نشود. کیک برنج را می توان با شیرینی، کیک کشمشی، مربای توت فرنگی و سایر گزینه های مشابه سرو کرد. با این روش می توانید از کیک برنجی خود لذت ببرید و آن را به شکلی متنوع و خوشمزه سرو کنید.

نحوه نگهداری کیک برنجی

برای نگهداری کیک برنجی به نکات زیر توجه کنید:

دمای مناسب: کیک برنجی باید در دمای مناسب نگهداری شود. بهترین دمای نگهداری دمای اتاق است. اگر می خواهید کیک برنج را برای مدت طولانی نگه دارید، می توانید آن را در یخچال قرار دهید، اما توجه داشته باشید که این کار باعث خشک شدن آن می شود. توصیه می شود کیک ها را قبل از مصرف در یخچال بگذارید و به دمای محیط برگردانید.

ظروف مناسب: برای نگهداری کیک برنج از ظروف مناسب استفاده کنید. ظرفی با درب محکم و قابلیت حفظ هوا و رطوبت بهترین انتخاب است. می توانید از جعبه های دربسته یا ظروف قابل آب بندی مجدد استفاده کنید. همچنین می‌توانید آب نبات‌ها را در کیسه‌های قابل درزگیری برای نگهداری قرار دهید.

جدا نگهداری کنید: کیک برنجی را در ظروف جداگانه نگهداری کنید تا با طعم کیک های دیگر مخلوط نشوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا