آشپزی

فوت و فن غاز در سال ۱۴۰۳ که نمی دانید!

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم فوت و فن غازو رازهای خوشمزه شدن آن را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم حتما در ادامه مطلب همراه ما باشید.

هنر غاز

هنر غاز و راز غاز خوشمزه و نکاتی برای تهیه غذای خوشمزه برای غازها در سایت سرگرمی روز امیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

برای تهیه یک غذای خوشمزه می توانید از گوشت غاز محلی و خوشمزه شمال مازندران استفاده کنید. این گوشت دارای ویژگی های خاصی از جمله خشک و گرم است که طعم بی نظیری به غذا می دهد. برای طعم دادن به این گوشت از ادویه هایی مانند آب انار، زیره، دارچین، فلفل سیاه و زنجبیل استفاده می شود. مصرف گوشت غاز همچنین می تواند به تقویت طحال و ریه کمک کند و در پیشگیری و درمان بیماری هایی مانند برونشیت مزمن، نفریت، آمفیزم و آسم مفید است.

مواد لازم برای تهیه غذای غازها

گوشت غاز

سیر

سس انار

قند

چاشنی

کره

دانه های انار

آموزش پخت غذا برای غازها

گوشت را در قابلمه بریزید و فلفل سیاه، نمک و حبه سیر را اضافه کنید. سپس به اندازه کافی آب اضافه کنید تا گوشت بپزد. دقت کنید که گوشت نیفتد و شکل خود را حفظ کند.

پس از آماده شدن کامل گوشت، آن را از قابلمه خارج کرده و در روغن سرخ کنید. برای طعم ترش کردن، نصف پیمانه آب انار را داخل قابلمه با گوشت بریزید تا با هم سرخ و بپزند.

سس انار را به گوشت اضافه کنید، دقت کنید که به اندازه کافی گوشت را طعم دار کند.

برای تهیه قسمت شیرین غذا در هر نصف لیوان آب کمی شکر حل کنید. در این مرحله سیر را اضافه کنید. سس را مدام هم بزنید تا غلیظ شود.

گوشت ها را داخل سس برگردانید تا کاملا طعم دار شوند. اگر می خواهید سس شیرین تر باشد، شکر بیشتری اضافه کنید. اما اگر ترش ترش را بیشتر دوست دارید از سس انار استفاده کنید.

وقتی سس به مرحله ای رسید که غلیظ و سفت شد یعنی غذا آماده سرو است.

هم اکنون می توانید این غذای خوشمزه را با جوانه مازندرانی یا نان سنتی سرو کنید و از طعم بی نظیر غذاهای مازندرانی لذت ببرید. این غذا با طعمی خاص و طعمی متفاوت ویژگی های منحصر به فردی از غذاهای مازندرانی را به شما و دوستانتان ارائه می دهد که قطعا شما را شگفت زده خواهد کرد.

هنر غاز

برای تهیه غاز خانگی به وزن 3 تا 5 کیلوگرم که برای 6 تا 8 نفر کافی است ابتدا غاز را تمیز کرده و چربی چسبیده به دیواره داخلی بدن آن را با احتیاط جدا کنید. این کار از افزودن بیش از حد روغن به غذا جلوگیری می کند و طعم آن را مناسب نگه می دارد. به یاد داشته باشید که چربی بیش از حد می تواند به طعم غذا آسیب برساند.

برای افزایش طعم و تنوع تنقلات غاز می توانید به جای زعفران رب سیر تازه و آلوچه را ترکیب کرده و به عنوان میان وعده استفاده کنید. افزودن سیر به غذا بوی گوشت را کاهش می دهد و به طعم آن تنوع می بخشد.

چند ساعت قبل از پخت، می توانید گوشت غاز را در مقدار زیادی پیاز رنده شده خیس کنید. این کار به کاهش بوی گوشت و بهبود طعم غذا کمک می کند.

با رعایت این نکات می توانید یک غاز خانگی محلی با طعمی خاص و لذیذ و بی نظیر تهیه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا