سبک زندگی

معرفی رژیم غذایی موثر برای مبتلایان به دیابت نوع ۲

خرید فالوور از سایت اینبو

نتایج یک مطالعه جدید نشان داده است که یک نوع رژیم غذایی «روزه داری متناوب» می تواند تأثیر مثبتی بر بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 داشته باشد.

به گزارش ابسنا، در آن مطالعه، حدود 400 شرکت‌کننده در چین یا از داروهای ضد دیابت متفورمین یا امپاگلیفلوزین استفاده کردند یا «برنامه روزه‌داری متناوب 5:2» را دنبال کردند که در آن افراد در دو روز غیرمتوالی هفته روزه می‌گیرند و دیگران متناوب روزه می‌گیرند. با خوردن صبحانه و ناهار معمولی و خوردن غذای جایگزین برای شام.

در پایان مطالعه 16 هفته ای، شرکت کنندگانی که رژیم روزه متناوب 5:2 را دنبال کردند، 1.9 درصد کاهش در سطح قند خون خود داشتند، در مقایسه با کاهش 0.3 درصدی و 0.4 درصدی در بین افرادی که این دارو را مصرف کردند.

علاوه بر این، سطح قند خون 80 درصد افرادی که از رژیم روزه‌داری متناوب 5:2 پیروی می‌کردند، طبق استانداردهای یک هیئت متخصص بین‌المللی، بدون نیاز به دارو به محدوده غیر دیابتی بازگشت.

نتایج این مطالعه که در مجله JAMA Network Open منتشر شده است، نشان می دهد که مداخله در سبک زندگی ممکن است برای افراد دارای اضافه وزن مبتلا به دیابت نوع 2 موثرتر از دارو باشد.

دیابت نوع 2 با چاقی و کمبود فعالیت بدنی مرتبط است و در حالی که داروهایی مانند انسولین و داروهای کاهش وزن می توانند به بیماران در مدیریت بیماری کمک کنند، تحقیقات نشان می دهد که تغییر رژیم غذایی و سبک زندگی کلید کاهش خطرات سلامتی این دسته از بیماران است. بیماران.

مداخله در سبک زندگی ممکن است برای افراد دارای اضافه وزن مبتلا به دیابت نوع 2 موثرتر از دارو باشد. طبق اعلام فدراسیون بین المللی دیابت، از هر 10 بزرگسال در سراسر جهان 1 نفر مبتلا به دیابت است.

درک محدودیت زمانی غذا

غذا خوردن با محدودیت زمانی شکلی از روزه داری متناوب است که شامل محدود کردن ساعات غذا خوردن به تعداد مشخصی از ساعات در روز است.

در یک نوع از این نوع رژیم، این محدودیت می تواند از 4 تا 12 ساعت در یک دوره 24 ساعته متغیر باشد.

محققان خاطرنشان کردند که بسیاری از رژیم‌های غذایی با محدودیت زمانی از یک برنامه غذایی 16:8 پیروی می‌کنند، به این معنی که تمام وعده‌های غذایی خود را در یک بازه زمانی 8 ساعته می‌خورند و 16 ساعت باقی‌مانده از هر روز را ناشتا می‌گیرند.

تحقیقات قبلی نشان داده است که خوردن محدود به زمان، چندین معیار سلامت قلبی متابولیک مانند فشار خون، قند خون و سطح کلسترول را بهبود می بخشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا