سبک زندگی

وقتی رژیم هستید، چگونه در رستوران غذا بخورید؟

خرید فالوور از سایت اینبو

بعد- جنا هوپ، این متخصص تغذیه و نویسنده کتاب «چگونه سالم بمانیم» می گوید: «بیرون رفتن در شب برای بسیاری از مردم یک مشکل همیشگی است. غذا خوردن در بیرون دیگر آن تجملات سابق نیست. بسیاری از مردم یک یا دو بار در هفته بیرون غذا می خورند. این بر وزن تأثیر می گذارد، بنابراین ما باید بیشتر از آن آگاه باشیم.”

به گزارش سرگرمی روز به نقل از دیلی تلگراف، در بریتانیا، از سال 2022 به بعد، هر مکانی که غذا سرو می کند و بیش از 250 کارمند دارد، باید تعداد کالری را در منوی خود ذکر کند. با این حال، از آنجایی که این قانون به طور کلی فقط برای رستوران های زنجیره ای اعمال می شود، تنها حدود 18 درصد از مشاغل مرتبط با مواد غذایی از این قانون پیروی می کنند.

دانشمندان دپارتمان اپیدمیولوژی دانشگاه لیورپول نشان دادند که اگر این قوانین به همه رستوران‌ها تعمیم داده شود، چاقی را می‌توان تا ۲.۶۴ درصد کاهش داد و از ۹۲۰۰ مرگ بیشتر جلوگیری کرد، بنابراین بهتر است جایگزین‌هایی پیدا کنیم. اگر آبجو سفارش می دهید، بهتر است به جای چیپس، یک کاسه آجیل جایگزین آن کنید. به طور کلی، میان وعده های خود را به حداکثر برسانید و کالری هایی را که برای شام مصرف می کنید، ذخیره کنید.

همچنین باید توجه داشته باشید که مصرف سس ها را به حداقل برسانید. زیرا سس های چرب می توانند به سرعت کالری مصرفی را افزایش دهند. مگر اینکه یک موقعیت خاص است، از دسر بعد از غذا اجتناب کنید. در نهایت، اگر رستوران راهنمای کالری در منو دارد، از آن استفاده کنید. به کل وعده غذایی نگاه کنید و مطمئن شوید که سبزیجاتی دارید که باعث می شود احساس سیری کنید و احتمال پرخوری کمتری داشته باشید.

همچنین نوشیدن آب کافی همراه با وعده های غذایی خود را فراموش نکنید. اگر می خواهید از غذای گوشتی استفاده کنید، بهتر است مرغ سفارش دهید; چون چربی کمتری دارد. علاوه بر این، حجم زیاد غذاهایی که در رستوران سرو می شود می تواند تاثیر زیادی بر میزان کالری مصرفی داشته باشد.

ایده خوبی است که یک سالاد برای پیش غذا سفارش دهید. سفارش هر چیزی که سبز باشد و حاوی سبزیجات باشد به تنظیم سطح قند خون شما کمک می کند. همچنین، خوردن غذاهای دریایی، از جمله میگو، انتخاب سالم تری است و به شما کمک می کند کالری کمتری مصرف کنید.

انتخاب غذایی مانند پاستا می تواند انتخاب بزرگی به نظر برسد. اگر سفارش دادید، پیش غذا یا دسر سفارش ندهید و آن را با همراهان خود به اشتراک نگذارید. همچنین، برای افرادی که می خواهند غذای همراه با پنیر سفارش دهند، این قطعاً گزینه بهتری نسبت به دسرهای پر از شکر است که باعث می شود بعداً هوس قند بیشتری کنید.

پروتئین موجود در پنیر شما را سیر نگه می دارد. در هر صورت توصیه می شود کالری مصرفی در رستوران را کاهش دهید، هنگام سفارش غذای اصلی، به جای غذاهای پر کربوهیدرات مانند پاستا یا پیتزا، غذاهای حاوی پروتئین و فیبر بیشتر سفارش دهید. این باعث می شود احساس سیری بیشتری داشته باشید و کمتر دسر سفارش دهید.

در نهایت، بیرون رفتن و غذا خوردن در رستوران همیشه کار خوبی است، اما اگر به طور منظم این کار را انجام می دهید، مراقب سفارش خود باشید. همیشه یک تله روانی در رستوران وجود دارد که ممکن است احساس کنید چون پول داده اید باید همه غذاها را بخورید حتی اگر بزرگ باشد و اگر سیر هستید باید به خوردن ادامه دهید.

این یک طرز فکر اشتباه است. باید فکر کنید که پولی که می پردازید به دست پرسنل رستوران و همچنین دکوراسیون و اجاره احتمالی ساختمانی که رستوران در آن قرار دارد می رسد نه فقط غذا. این طرز فکر باعث می شود وقتی سیر هستید و غذا در بشقابتان باقی می ماند احساس بهتری داشته باشید و فقط کالری شماری نکنید.

باید بدانید که 500 کیلو کالری میوه قطعا بهتر از 500 کیلو کالری شکر فرآوری شده است. به آنچه که سفارش می دهید و می خورید توجه کنید تا بتوانید آگاهانه تصمیم بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا