فناوری و تکنولوژی

پلتفرم تپسل بدون اخطار قبلی فیلتر شد

خرید فالوور از سایت اینبو

شرکت تبلیغات دیجیتال «تاپسل» اعلام کرد روز جمعه (۲۷ فروردین) حوالی ساعت ۲۰:۴۰ دامنه api.tapsell.ir بدون اطلاع قبلی توسط شخص ناشناس فیلتر شد.

به گزارش دیجیاتو، تاپسل در بیانیه ای نوشت: این فیلتر زمانی رخ داد که شرکت اخطار قبلی دریافت نکرد و هیچ یک از مدیران آن نهاد فیلتر کننده را نمی شناختند.

تاپسل می گوید که پس از حدود 2 ساعت بررسی، سرانجام در ساعت 10:50 شب متقاعد شد که مشکل داخلی نیست و ظاهراً مشکل به دلیل فیلترینگ است.

این شرکت تبلیغاتی دیجیتال با اعتراض به این برخورد گفت: تپسل به عنوان بزرگ‌ترین شرکت تبلیغات دیجیتال ایران، روزانه 1.5 میلیارد بار در پلتفرم‌های ناشر پخش می‌کند و معتقدیم چنین رفتاری نه تنها ظلم بزرگی به بدن است، بلکه در حوزه دیجیتال. اقتصاد و کلاهبرداری محسوب می شود، اما این ضایع شدن حقوق 70000 تبلیغ کننده و 143000 ناشر است که به مدت 10 سال به تپسل به عنوان یک تجارت اعتماد کرده اند.”

در ادامه این بیانیه آمده است: «در شرایطی که همه راه‌های درآمدزایی از تبلیغات در اقتصاد دیجیتال به دلیل تحریم‌ها بسته شده است، با راه‌اندازی «تپسل پلاس» توانسته‌ایم برای ناشران ایرانی درآمد دلاری داشته باشیم و امروز با این تکان دهنده. رویداد، ما نمی دانیم چه کسی مسئول خواهد بود. این ضرری است که به همه این ذینفعان وارد شده است.

تپسل در بخشی دیگر از این بیانیه با بیان اینکه این حادثه بیشتر ناامیدکننده بود تا تکان دهنده، گفت: تپسل در طول 10 سال فعالیت خود همواره تلاش کرده تا با شرایط سخت فعالیت اقتصادی در ایران و بحران مهاجرت نیروهای متخصص مقابله کند. با فعالیت‌های شفاف، صادقانه و مؤثر سعی کنید اقتصاد دیجیتال ایران را گسترش دهید و اکنون باید گفت فیلترینگ در آخرین ساعات تعطیلات بدون اطلاع قبلی و بدون دلیل روشن بیشتر ناامیدکننده است تا شوکه کننده.

در این بیانیه، این شرکت همچنین از نهادهای ذیربط سوال کرد: سوال ما از نهادهای ذیربط این است که زیان مالی و اعتباری ناشی از این حادثه به تپسال و ناشران ما را چه کسی متحمل خواهد شد؟ وزارت ارتباطات؟ شرکت زیرساخت یا کارمند زیرساخت؟ چون هنوز نمی دانیم سهل انگاری بوده یا تصمیم شخصی و سلیقه ای بوده است.»

تپسل در پایان درباره پیگیری قانونی این موضوع گفت: در نهایت به عنوان یک برند 10 ساله انتظار ما از نهادهای ذیربط این است که به ساختار قانونی پایبند باشند و این موضوع را تا پایان سال پیگیری قانونی خواهیم کرد. در نهایت، پس اینها که می خواهند به مردم اطلاع دهند که چنین رفتار و سلیقه شخصی به ساختار اقتصاد دیجیتال ایران آسیب می رساند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا