سبک زندگی

گیاهان هنگام تشنگی جیغ می‌زنند!

خرید فالوور از سایت اینبو

یافته جدید دانشمندان موضوعی را آشکار می کند که گیاهخواران ممکن است از شنیدن آن ناراحت شوند.

به گزارش سرگرمی روز، این تحقیق که نتیجه آن در سال 2023 در مجله Cell منتشر شد، نشان می دهد که گیاهان در مواقع پریشانی و استرس حاد این صداها را تولید می کنند.

صداهایی که نمی شنویم

لیلاچ هادانی، زیست شناس تکاملی، می گوید: «حتی در یک محیط آرام، صداهای زیادی وجود دارد که ما نمی شنویم و این صداها حاوی اطلاعات زیادی هستند. برخی از حیوانات می توانند این صداها را بشنوند. در نتیجه، احتمالاً تعامل صوتی زیادی وجود خواهد داشت.”

وی ادامه داد: گیاهان همیشه با حشرات و سایر حیوانات در تعامل هستند و بسیاری از این موجودات از طریق صدا ارتباط برقرار می کنند. در نتیجه برای گیاهان کاملاً نابهینه است که از فرصت ایجاد صدا استفاده نکنند.

این یافته ها نشان می دهد که گیاهان در هنگام استرس صداهای شگفت انگیز و بلندی تولید می کنند، در حالی که گیاهان بدون تنش هیچ صدایی تولید نمی کنند. تعریف دیسترس در این تحقیق برای گیاهانی است که ساقه آنها قطع شده یا دچار کم آبی هستند.

البته هنوز مشخص نیست که گیاهان چگونه این صداها را تولید می کنند.

هدانی گفت: اکنون که می دانیم گیاهان صدا تولید می کنند، سؤال بعدی این است که چه کسی می تواند آن صداها را بشنود. ما در حال حاضر در حال بررسی واکنش سایر موجودات از جمله حیوانات و گیاهان دیگر به این صداها هستیم. ما همچنین در حال بررسی توانایی خود برای شناسایی و تفسیر صداها در یک محیط کاملا طبیعی هستیم.

مطالعات جدید نشان می دهد که رژیم های غذایی صنعتی غربی می توانند نحوه جذب گیاهان را در بدن انسان تغییر دهند. از آنجایی که رژیم های غذایی مدرن فاقد فیبر هستند، نحوه تجزیه سلولز در میوه ها و سبزیجات در بدن در حال تغییر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا