فناوری و تکنولوژی

۲ تصویر خیره‌کننده از «ستون‌های آفرینش»

خرید فالوور از سایت اینبو

ناسا دو تصویر گرفته شده توسط تلسکوپ فضایی هابل و جیمز وب از ستون های آفرینش را در صفحه اینستاگرام خود به اشتراک گذاشت و توضیحاتی برای این منظره نمادین ارائه کرد.

به گزارش سرگرمی روز، ناسا با انتشار این تصاویر نوشت: تلسکوپ فضایی هابل این تصویر را از ستون های آفرینش گرفته است که برج هایی را به طول چندین سال نوری و در فاصله حدود 7000 سال نوری از زمین در صورت فلکی مار نشان می دهد.

ستون های تشکیل بخشی از یک منطقه ستاره ساز فعال در سحابی عقاب هستند که ستاره های تازه متولد شده را در توده های غبار و گاز پنهان می کند. در این تصویر نور مرئی، آبی نشان دهنده اکسیژن، قرمز نشان دهنده گوگرد، و سبز نشان دهنده نیتروژن و هیدروژن است.

2 تصویر خیره کننده از

تصویر ثبت شده توسط تلسکوپ فضایی هابل

تلسکوپ فضایی جیمز وب همچنین ستون های آفرینش را در نور نزدیک به فروسرخ تصویر کرد و به محققان کمک کرد تا ایده های خود را در مورد چگونگی شکل گیری ستاره های جدید در سحابی ها اصلاح کنند. با مشاهده پدیده های کیهانی در طول موج های مختلف، دانشمندان می توانند شمارش دقیق تری از ستارگان پنهان شده در جت ها و زیر آن ها را به دست آورند.

این دو تصویر از ستون های آفرینش، منطقه ای از تشکیل ستاره در فضا را نشان می دهد. اولی نمای نور مرئی هابل است که ستون های تیره تری را نشان می دهد که از پایین به بالای صفحه در حال اجرا هستند و به سه نقطه ختم می شوند. پس زمینه مات است، با رنگ های زرد و سبز در زیر و آبی و بنفش در بالا. تعداد انگشت شماری از ستاره ها در اندازه های مختلف در تصویر ظاهر می شوند.

2 تصویر خیره کننده از

تصویری که توسط تلسکوپ جیمز وب گرفته شده است

یک تصویر نزدیک به مادون قرمز از شبکه همان ستون ها را نشان می دهد، اما آنها نیمه مات و به رنگ قرمز تیره هستند. قسمت بالای ستون دوم و سوم به رنگ قهوه ای تیره و دارای خطوط قرمز است. پس‌زمینه آبی و سیاه تیره‌تر است و ستاره‌های زرد و سفید در هر اندازه کل صحنه را می‌پوشانند.

تصویر وب برش خورده و چرخانده شده است تا با نمای هابل مطابقت داشته باشد، به طوری که بیشتر گوشه سمت راست بالا و بخش کوچکی از گوشه سمت چپ سیاه باقی می‌ماند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا