سبک زندگی

آبی که دو بار جوشیده باشد ضرر دارد؟

خرید فالوور از سایت اینبو

ممکن است ناخالصی هایی در آب لوله کشی وجود داشته باشد که ما را مجبور کند قبل از استفاده آب را بجوشانیم، اما برخی معتقدند آبی که چندین بار جوشانده شده خطرناک است؟

به گزارش سرگرمی روز، حتما همه می دانند که نوشیدن آب لوله کشی خوشایند نیست و خیلی ها فکر می کنند می توان دوباره آب را جوشاند؟ از این گذشته ، این عقیده وجود دارد که با جوشاندن مکرر آب در آن ، ترکیباتی مانند آب سنگین ، نمک معدنی غلیظ و مواد سمی از کلر ایجاد می شود که در نتیجه نوشیدن چنین آبی برای سلامتی خطرناک است.

کیفیت آب در کشورهای مختلف متفاوت است، اما اگر شاخص های کلی در نظر گرفته شود، ممکن است ناخالصی هایی در چنین آبی وجود داشته باشد که اولین ماده کلری است که برای تصفیه آب استفاده می شود.

ماده خطرناک بعدی نمک های کلسیم و منیزیم است که هنگام جوشیدن به صورت رسوب به دیواره های داخلی کتری می چسبد و فلزات سنگینی مانند سرب، استرانسیوم و روی نیز ممکن است در مقادیر کم وجود داشته باشد.

جوشاندن آب منجر به تشکیل به اصطلاح «آب سنگین» می شود که حاوی دوتریوم و ترتیوم است، اما پس از جوشاندن آب، این دو ماده در اندازه های بسیار کوچک تشکیل می شوند و ضرری ندارند.

وقتی آب به جوش می آید غلظت املاح معدنی در آن افزایش می یابد زیرا آب تبخیر می شود اما املاح باقی می مانند و به همین دلیل املاح به راحتی داخل کتری رسوب می کنند و این رسوبات بی خطر هستند اما بهتر است از کتری استفاده شود. به طور منظم تمیز کنید.

هنگامی که آب به جوش می آید، کلر با ترکیبات آلی موجود در آب واکنش می دهد و مواد سمی بیشتری ایجاد می کند، بنابراین برای تصفیه آب لوله کشی کلر اضافه می کنند، اگرچه کلر برای سلامتی مضر نیست، اما آب کلر شده پوست را به آرامی خشک می کند و می تواند آکنه را بدتر کند. بنابراین، در صورت استفاده از آب باکیفیت و تمیز کردن رسوبات داخل کتری به طور مرتب، می توان آب را بارها و بارها جوشاند، زیرا هیچ خطری برای سلامتی انسان وجود ندارد.

همه این ایده ها مردود است و باید بدانید که آب لوله کشی چندین بار جوشانده شده برای سلامتی انسان مفید نخواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا