فناوری و تکنولوژی

آمریکا و جاسوسی جهانی

خرید فالوور از سایت اینبو

محمدحسین واحدی; ماهواره ها در فضا با توجه به امکاناتی که دارند، بستری برای فعالیت های اطلاعاتی نیز فراهم می کنند. کشورها همچنین از ماهواره ها برای جاسوسی از رقبای خود استفاده می کنند. در راس این کشورها آمریکا، روسیه، چین، اسرائیل و … قرار دارند. اما اخیرا ایلان ماسک با سازمان اطلاعاتی آمریکا قراردادی محرمانه منعقد کرده است. طبق این قرارداد، اسپیس ایکس باید؛ ساخت صدها ماهواره نظامی برای آمریکا برای جمع آوری اطلاعات از سراسر جهان.

البته این بدان معنا نیست که آمریکا ماهواره نظامی ندارد، اما این توافق باعث تقویت جایگاه اطلاعات آمریکا خواهد شد.

اخیرا بعد از حوادث سال 1401، ایلان ماسک گفت که ماهواره استارلینک را در اختیار ایرانیان قرار خواهد داد. این پروژه می تواند به جاسوسی از اطلاعات کاربران ایرانی کمک کند. اگر می دانید که استفاده از وای فای عمومی یک خطر امنیتی محسوب می شود. این ماهواره ها هم همینطور هستند. حالا ممکن است برخی بگویند که این ماهواره های داده با استارلینک متفاوت است، اما به هر حال همه آنها ساخت آمریکا و زیر نظر ایلان ماسک هستند.

امروز ایران در وضعیت امنیتی پیچیده ای قرار دارد. و برای حفظ استقلال و امنیت خود باید بسیار مراقب باشید. امروزه جنگ ها به فضا هم کشیده شده اند. و این نبرد فضایی از دوران جنگ سرد با سفر به ماه شروع شد و امروز به نابودی ماهواره ها و فعالیت های اطلاعاتی رسیده است.

ایران همچنین در حال تقویت قدرت فضایی خود است و قادر خواهد بود مردم را در آینده نزدیک به رحمت بفرستد. در خاورمیانه، کشوری با این توانایی طبیعی در مواجهه با تحریم گسترده بی نظیر است. به گفته ادوارد اسنودن، سیا و ANSI تمام دوربین ها، میکروفون ها و سایر سیستم های نظارتی جهان را کنترل می کنند و همه مردم جهان را زیر نظر دارند. این امر باعث شده افرادی مانند ادوارد اسنودن و جولیان آسانژ افشاگری های گسترده ای را به جهان ارائه دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا