اخبار روز

آپارتمان ۷۵ متری در ارزان‌ترین منطقه تهران چند؟

خرید فالوور از سایت اینبو

بازار مسکن تهران در سال گذشته در رکود بود و به همین دلیل تغییرات قیمتی آن در مقایسه با نرخ تورم و بازدهی اکثر بازارهای موازی رکورد کمتری را به ثبت رساند. طبق آمار سال گذشته بر اثر تغییرات قیمت مسکن در مناطق 22 گانه تهران، میانگین قیمت در شهر به بالای 81 میلیون تومان رسید.

به گزارش سرگرمی روز، آخرین آمار رسمی توسعه بازار مسکن نشان می دهد: در سال 1402 متوسط ​​افزایش قیمت مسکن در تهران با 24.8 درصد افزایش به 81.440 میلیون تومان رسید.

بر اساس آمار بانک مرکزی، افزایش قیمت مسکن با افزایش تورم مصرف کننده در سال گذشته تفاوت فاحشی داشته است و به نوعی بخشی از حباب قیمت مسکن که ناشی از افزایش شدید سال های گذشته بود، در سال گذشته تخلیه شده است.

البته این بازار در اسفندماه و در سایه تلاطم های موقتی بازار ارز و آن طور که رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران پیشتر به سرگرمی روز گفته بود، در نتیجه انتظارات تورمی ناشی از توسعه وارد روند صعودی شد. از بازارهای موازی، قیمت مسکن در اسفند ماه رشد بیشتری نسبت به ماه های قبل گزارش شده است.

بر اساس آمارهای رسمی، میانگین قیمت مسکن در تهران نسبت به بهمن ماه 3.8 درصد افزایش داشته است، در حالی که تعداد معاملات در بنگاه های معاملات ملکی در مدت مشابه 0.1 درصد کاهش داشته است.

بر اساس آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی بازار مسکن تهران در اسفندماه، در بین مناطق 22 گانه شهرداری تهران، بیشترین میانگین قیمت هر مترمربع زیربنای مسکونی برای منطقه یک تهران معادل 150 میلیون و 680 هزار تومان تعیین شد.

از سوی دیگر منطقه 18 کمترین میانگین قیمت مسکن در تهران را دارد که میانگین قیمت هر مترمربع زیربنای مسکونی در این منطقه به 43 میلیون و 220 هزار تومان رسیده است.

بر اساس این آمار در پایان سال گذشته قیمت یک آپارتمان متوسط ​​بر اساس مدل مصرفی (75 متر مربع) با میانگین نرخ شهر تهران به 6 میلیارد و 108 میلیون تومان رسید. در حالی که در ماه جاری میانگین قیمت این آپارتمان در گران ترین منطقه شهر (منطقه 1) معادل 11 میلیارد و 301 میلیون تومان و متوسط ​​قیمت آن در ارزان ترین منطقه شهر (منطقه 18) بوده است. به 3 میلیارد و 241 میلیون تومان رسید.

قیمت یک آپارتمان 75 متری در ارزان ترین منطقه تهران چقدر است؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا