سبک زندگی

آیا غذا‌های دریایی سرطان زا هستند؟

خرید فالوور از سایت اینبو

مطالعه ای که توسط این تیم انجام شد نشان داد که ساکنان نیوهمپشایر غذاهای دریایی را با نرخی بالاتر از میانگین ملی مصرف می کنند، به این معنی که ممکن است در معرض PFAS و عوارض سلامتی مرتبط با این ماده شیمیایی قرار بگیرند.

اگرچه محققان سطح PFAS شرکت‌کنندگان را آزمایش نکردند، اما یک مطالعه جداگانه در سال 2023 نشان داد که آمریکایی‌های آسیایی آمریکایی که مرتباً رژیم غذایی سرشار از غذاهای دریایی مصرف می‌کردند، 89 درصد سطوح PFAS در خونشان در مقایسه با سایر نژادها بالاتر بود.

این مطالعه نشان داد که یک رژیم غذایی غنی از غذاهای دریایی ممکن است مقصر باشد، زیرا ماهی منبع اصلی آلودگی PFAS است.

مگان رومانو، یکی از نویسندگان این مطالعه، گفت: ما خوردن غذاهای دریایی را توصیه می کنیم که منبع عالی پروتئین بدون چربی و اسیدهای چرب امگا هستند، اما همچنین منبع بالقوه قرار گرفتن در معرض PFAS هستند. آنها تصمیمات غذایی می گیرند، به ویژه برای گروه های آسیب پذیر مانند زنان باردار و کودکان.

PFAS مواد میکروسکوپی هستند که هزاران سال طول می کشد تا در محیط و بدن انسان تجزیه شوند و نام “مواد شیمیایی ابدی” را برای آنها به ارمغان بیاورند. آنها در منسوجات، فوم آتش نشانی، ظروف نچسب، لباس و بسته بندی مواد غذایی یافت می شوند و به منابع آب، خاک و هوا نفوذ می کنند.

از آنجایی که PFAS ها تقریباً در همه جای محیط یافت می شوند، محققان گفتند که درک چگونگی رسیدن این مواد شیمیایی به ماهی در زنجیره غذایی دریایی دشوار است.

در مطالعه ای که در مجله Exposure and Health منتشر شد، محققان این فرضیه را مطرح کردند که سخت پوستان ممکن است بیشتر در معرض خطر آلودگی PFAS باشند زیرا آنها در بستر دریا، نزدیکتر به منابع ساحلی PFAS، تغذیه می کنند و زندگی می کنند. موجودات دریایی بزرگتر می توانند PFAS را با خوردن گونه های کوچکتر آلوده به آنها بخورند.

هیچ سطح امنی از قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی وجود ندارد و چندین مطالعه آنها را با صدها سرطان، مشکلات ناباروری، نقص مادرزادی و مجموعه ای از بیماری های دیگر از جمله اوتیسم مرتبط دانسته اند.

محققان گفتند که این یافته ها بر نیاز به دستورالعمل های بهداشت عمومی سختگیرانه تر برای ایجاد مقادیر ایمن از مصرف غذاهای دریایی برای کاهش قرار گرفتن در معرض PFAS تاکید می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا