سبک زندگی

احتمال ابتلا به تب مالت با مصرف شیر آلوده

خرید فالوور از سایت اینبو

رئیس اداره دامپزشکی اردکان گفت: احتمال ابتلا به تب مالت با مصرف شیر آلوده بسیار زیاد است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، وی تاکید کرد: مصرف مواد غذایی حاوی باکتری بروسلا از جمله مصرف شیر خام و سایر لبنیات غیر پاستوریزه، پنیر تازه، خامه و بستنی سنتی تهیه شده از شیر غیر پاستوریزه می تواند منجر به تب مالت در انسان شود.

عظیم پور افزود: تب مالت یکی از مواردی است که در کمین مصرف کنندگان لبنیات سنتی و رایج است. در شرایطی که مردم از لبنیات پاستوریزه و استاندارد استفاده نمی کنند و به محصولات سنتی روی می آورند باید منتظر شیوع تب مالت باشیم. اکیدا توصیه می شود در مصرف شیر و فرآورده های شیری نکات احتیاطی را رعایت کنند و در نظر داشته باشند که احتمال ابتلا به تب مالت با مصرف شیر آلوده بسیار زیاد است.

وی بیان کرد: میکروب های تب مالت شیر ​​در اثر حرارت مناسب از بین می روند و میزان مناسب شیر برای گرم شدن پس از رسیدن به نقطه جوش و جوشیدن به مدت 5 دقیقه است.

عظیم پور با اشاره به پیامدهای بهداشتی و اقتصادی این بیماری برای دامداران و آحاد جامعه یادآور شد: این بیماری به عنوان یک بیماری راهبردی حائز اهمیت بوده و مبارزه و کنترل آن از اولویت های سازمان دامپزشکی است.

وی تصریح کرد: سیاست دامپزشکی برای مبارزه و کنترل این بیماری در جمعیت دامی بر اساس خونگیری و واکسیناسیون جمعیت دامهای سبک و سنگین است و خونگیری و واکسیناسیون هر ساله بر اساس تقویم تعیین شده انجام می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا