فناوری و تکنولوژی

اختلال گسترده در GPS؛ مسیریاب‌ها مختل شد!

خرید فالوور از سایت اینبو

قطعی گسترده GPS باعث اختلال در روترها شد. تیم فنی نیشان متوجه الگوهای تداخل GPS در مناطق مختلف کشور به ویژه در برخی شهرهای بزرگ شده است.

بر اساس این گزارش، مدتی است که رانندگان، رانندگان و مسافران با چالش مکان‌یابی نادرست اپلیکیشن‌های مسیریابی مواجه شده‌اند، مشکلی که جواد امل، مدیرعامل نش، آن را عامل فیلترینگ، اختلال در شبکه و جعل GPS در ایران می‌داند. روابط عمومی امروز توضیحی در این باره نشان داد و اعلام کرد: امروز 23 خرداد 1403 یکی از جدی ترین پارازیت های GPS شناسایی شده است. این مشکل از سال‌های اخیر باعث کاهش عملکرد روترها و پلتفرم‌های کارت‌گرا شده است، اما در چند ماه اخیر و به‌ویژه در روز گذشته به جایی رسیده است که عملاً استفاده از روتر برای کاربران غیرممکن است.

قطعی گسترده GPS باعث اختلال در روترها شد

بهزاد کاظمی، مهندس ارشد تیم مسیریابی نیشان گفت: تیم فنی نیشان در حین بررسی ماژول تشخیص جعل و گزارش جعل GPS که ایجاد کرده بود، متوجه الگوهای قطعی GPS در مناطق مختلف کشور به ویژه در چندین شهر پایتخت شد. از طرفی در چند ساعت اخیر تعداد زیادی از کاربران به پشتیبانی نقشه و روتر اعلام کرده اند که با مشکل GPS مواجه هستند. اکثر این کاربران اعلام می کنند که با وجود اینکه موقعیت آنها در تهران است، نقشه موقعیت آنها را در اصفهان یا قم نشان می دهد و عملاً استفاده از نقشه و مسیر یاب را غیرممکن می دانند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا