فناوری و تکنولوژی

ادعای نشریه آمریکایی: ایران میلیون‌ها دلار به هکر‌ها باج داد!

خرید فالوور از سایت اینبو

نشریه آمریکایی پولیتیکو مدعی شده است که ایران در ماجرای حمله سایبری به چندین بانک به هکرها باج چند میلیون دلاری پرداخت کرده است. گفته می شود که هکرها ابتدا تهدید کرده اند که داده های جمع آوری شده از جمله اطلاعات حساب شخصی و کارت اعتباری میلیون ها ایرانی را در وب دارک به فروش خواهند رساند. آنها گفته بودند که برای جلوگیری از انجام این کار، 10 میلیون دلار ارز دیجیتال می گیرند، اما بعداً با مبلغ کمتری موافقت کردند.

به گزارش سرگرمی روز، روز چهارشنبه ۴ سپتامبر (۱۴ شهریور) مجله پولیتیکو به نقل از «جمعی از آگاهان» مدعی شد: «در پی حمله سایبری گسترده هکرها علیه حداقل ۲۰ بانک ایرانی [..] ماه گذشته ایران مجبور شد با پیشنهادی به مبلغ میلیون‌ها دلار برای هکرها موافقت کند.

این نشریه به نقل از برخی «مقامات غربی» و «تحلیلگران صنعت بانکداری» مدعی شد: حمله یک گروه ناشناس هکری در ماه گذشته ظاهراً بزرگترین عملیات هک اطلاعات بانکی در ایران بوده و یک شرکت ایرانی حداقل 3 میلیون دلار به آن باج داده است. این گروه را از انتشار اطلاعات حساب شخصی در بیش از 20 بانک محلی منصرف کنید.

به گفته مقاماتی که پولیتیکو به آنها اشاره کرده است، گروهی به نام «آی‌آر لیکس» که سابقه هک شرکت‌های ایرانی را دارد، احتمالاً مسئول این نفوذ است.

گفته می شود که هکرها ابتدا تهدید کرده اند که داده های جمع آوری شده از جمله اطلاعات حساب شخصی و کارت اعتباری میلیون ها ایرانی را در وب دارک به فروش خواهند رساند. آنها گفته بودند که برای جلوگیری از انجام این کار، 10 میلیون دلار ارز دیجیتال می گیرند، اما بعداً با مبلغ کمتری موافقت کردند.

وب تاریک شبکه ای از وب سایت های مخفی در اینترنت است که برای همه قابل دسترسی نیست و اطلاعات دزدیده شده توسط هکرها و گروه های مجرم ناشناس خرید و فروش می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا