سبک زندگی

از فواید و مضرات چای و قهوه چه می‌دانید؟

خرید فالوور از سایت اینبو

کارشناسان توصیه می کنند مصرف چای و قهوه را محدود کنید. زیرا به گفته آنها این دو نوشیدنی وابستگی فیزیولوژیکی (فیزیکی) ایجاد می کنند.

به گزارش سرگرمی روز، میزان توصیه شده روزانه کافئین 300 میلی گرم است که حدود دو تا سه فنجان قهوه است.

دکتر Swarb Dubale در مورد توصیه های پزشکی مربوط به مصرف این دو نوشیدنی توضیح می دهد: مدت زمانی که باید قبل یا بعد از غذا برای یک فنجان چای یا قهوه صبر کنید 60 دقیقه است، زیرا تانن موجود در این نوشیدنی ها می تواند جذب آهن را کاهش دهد. از غذا و منجر به کمبود آهن و حتی کم خونی می شود.

به گفته این پزشک، نوشیدن چای بدون شیر فوایدی مانند بهبود گردش خون و کاهش خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر و سرطان معده دارد. چای و قهوه سیستم عصبی مرکزی را تحریک می کنند و می توانند باعث وابستگی فیزیولوژیکی (فیزیکی) شوند.

مسکن سونی، متخصص تغذیه نیز درباره مضرات دیگر این دو نوشیدنی می گوید: نوشیدن زیاد چای و قهوه با شکر می تواند برای دیابتی ها مضر باشد زیرا باعث نوسانات قند خون می شود. کافئین سیستم عصبی را فعال می کند. نوشیدن مکرر الکل می تواند منجر به بی خوابی و مشکلات قلبی شود. نوشیدن چای با معده خالی می تواند منجر به رفلاکس اسید شود.

وی می افزاید: نوشیدن چای و قهوه با شیر نیز می تواند منجر به اسیدیته شود زیرا شیر ماهیتی اسیدی دارد. مطمئن شوید که این نوشیدنی ها را در حد اعتدال بنوشید.

رادا پاتیل، متخصص تغذیه می‌گوید: جایگزین‌های چای معمولی، چای سبز بابونه، چای هیبیسکوس و چای گیاهی است. برای قهوه، جایگزینی وجود دارد که در آن دانه های خرما بو داده و آسیاب می شوند تا به عنوان قهوه استفاده شوند. وقتی این نوشیدنی ها با شیر مخلوط می شوند، مقدار آنتی اکسیدان ها در این جایگزین ها کاهش می یابد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا