سبک زندگی

از چند سالگی پیر محسوب می‌شویم؟

خرید فالوور از سایت اینبو

به نظر می رسد پاسخ به این سوال که از چه سنی پیر محسوب می شویم؟ این در حال تغییر است زیرا افراد طولانی تر زندگی می کنند، دیرتر بازنشسته می شوند و از نظر جسمی و روانی تا سنین بالاتر سالم می مانند.

به گزارش جام جم، بر اساس مطالعه ای که در مجله انجمن سالمندان آمریکا منتشر شده است، افراد در اواسط 60 سالگی معتقدند پیری از 75 سالگی شروع می شود، در حالی که افراد مسن معتقدند پیری دیرتر از آن شروع می شود. افرادی که احساس جوانی می کنند معتقدند که پیری دیرتر شروع می شود.

تحقیقات قبلی همچنین نشان داده است که باورهای منفی در مورد پیری با افزایش سطح استرس مرتبط است که به نوبه خود می تواند خطر حمله قلبی و سکته را افزایش دهد. برعکس، افرادی که نگرش مثبت نسبت به پیری دارند، نسبت به افرادی که نگرش منفی نسبت به پیری دارند، کمتر مستعد ابتلا به زوال عقل هستند و عمر طولانی تری دارند.

تأثیر بی نظمی بر سلامت روان

به هم ریختگی در فضای زندگی نیز تمرکز و تصمیم گیری فرد را مختل کرده و خلاقیت، بهره وری و انرژی را کاهش می دهد. به گفته متخصصان، بین این اختلال و سلامت روان رابطه معکوس وجود دارد. این بدان معناست که هر چه زندگی شما آشفته تر باشد، سلامت روان شما آسیب پذیرتر خواهد بود.

به همین دلیل، بی نظمی سلامت روان شما را بهبود می بخشد. شاید مشکل بهم ریختگی در زندگی شما در مقایسه با مسائلی مانند تغییرات آب و هوایی، کووید-19 یا تشدید خشونت جهانی جزئی به نظر برسد، اما کارشناسان تاکید می کنند که نباید اثرات منفی بهم ریختگی در فضای زندگی را نادیده گرفت و اصلاح این رفتار 100 است. درصد از دست دادن سلامتی ذهنی محسوب می شود.

اثرات این اختلال بر سلامت روان بسیار زیاد و قابل توجه است. از جمله اینکه حافظه را مختل می کند و منجر به اصلاح عادات غذایی غلط می شود. به یاد داشته باشید که بی نظمی بیشتر از آنچه که تصورش را بکنید تأثیرات مثبت و قدرتمندی بر سلامت روان شما دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا