فناوری و تکنولوژی

استفاده متا از اطلاعات کاربران اینستاگرام

خرید فالوور از سایت اینبو

متا رسما اعلام کرد که از داده های کاربران اینستاگرام و فیسبوک برای آموزش مدل های هوش مصنوعی خود استفاده می کند.
قانون حفظ حریم خصوصی اتحادیه اروپا شرکت ها را مجبور می کند تا نحوه جمع آوری، پردازش و ذخیره داده های خود را افشا کنند. متا برای رعایت این قانون امروز ایمیلی برای کاربران اینستاگرام و فیسبوک ارسال کرد که بخشی از آن به شرح زیر است:

به گفته دیجیاتو، “با گسترش هوش مصنوعی در متا، ما در حال به روز رسانی سیاست حفظ حریم خصوصی خود هستیم. برای کمک به ارائه این تجربیات، از اطلاعات شما برای توسعه و بهبود هوش مصنوعی متا بر مبنای قانونی استفاده می‌کنیم. شما همچنان حق دارید به نحوه استفاده از اطلاعات شما برای این اهداف اعتراض کنید.”

علاوه بر این، تیم حریم خصوصی متا که ایمیل را ارسال کرده است می‌گوید که این تغییرات از 26 ژوئن 2024 اعمال می‌شود. ظاهراً این ایمیل برای کاربران خارج از اروپا ارسال نشده است.

دلایل متا برای استفاده از داده های کاربر در اینستاگرام

مقررات حفاظت از داده های عمومی اتحادیه اروپا (GDPR) قدرتمندترین قانون حفظ حریم خصوصی در جهان است و دارای چهار نکته کلیدی برای مبارزه با سوء استفاده از داده های شخصی است:

برای پردازش داده ها باید دلیل مشخص و قانونی وجود داشته باشد

داده های شخصی باید رمزگذاری شوند

حق یک کپی از داده ها

می توانید درخواست کنید که داده های شما حذف شود

همچنین شش دلیل قابل قبول برای شرکت ها برای جمع آوری داده های کاربران بر اساس آنها وجود دارد. یکی از اینها به «منافع مشروع» معروف است که شاید چندان تعریف نشده باشد. متا در ایمیل خود به این بند تکیه کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا