اخبار روز

اشتغالزایی برای زنان روستایی و عشایر با منابع بانک کشاورزی

خرید فالوور از سایت اینبو

به گزارش خبرگزاری سرگرمی روز به نقل از روابط عمومی بانک کشاورزی، این تفاهم نامه به امضای وهب متقی نیا سرپرست بانک کشاورزی، سید مجتبی خیام نکویی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و جسیم مصطفوی مدیرعامل مؤسسه بین‌المللی توسعه خدمات مالی خرد روستا «تاک» رسیده است.

بر این اساس، بانک کشاورزی در قالب طرح تأمین مالی خرد با رویکرد بانکداری پیوندی و با هدف توانمند سازی و اشتغالزایی برای زنان روستایی و عشایری، اقدام به تأمین مالی «صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی و عشایری» وزارت جهاد کشاورزی خواهد کرد. مدت زمان این تفاهم نامه سه سال بوده و طی این مدت با همکاری سه نهاد مذکور، برای توسعه هزار صندوق خرد زنان به گروه‌های خودیار و بانک پذیری این گروه‌ها تلاش خواهد شد.

به موجب این تفاهم نامه، سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، صندوق‌های اعتبارات خرد زنان روستایی و عشایری که علاقمند به تبدیل شدن به گروه خودیار و استفاده از مزایای این تفاهم نامه هستند را شناسایی و به مؤسسه تاک معرفی خواهد کرد. گروه‌های خودیار توسط بانک کشاورزی تأمین اعتبار خواهند شد و سقف اعتبارات اعطایی توسط بانک کشاورزی برای سال اول اجرای تفاهم نامه به مبلغ هزار میلیارد ریال تعیین شده است.

این گزارش می‌افزاید: بانکداری پیوندی یکی از پرکاربردترین روش‌ها برای مشارکت نظام بانکی در کاهش فقر به شمار می‌آید. این الگو سعی در پیوند مالی بین بانک به عنوان یک سازمان رسمی مالی و گروه‌های محلی دارد تا با این پیوند مسیر دستیابی گروه‌های هدف به خدمات مالی خرد را آسان‌تر کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا