اخبار روز

اطلاعیه مهم درباره قانون جدید صدور چک

خرید فالوور از سایت اینبو

بانک مرکزی دستورالعمل ورود چک الکترونیکی به شبکه بانکی را ابلاغ کرد. این راهنما همچنین تفاوت بین چک الکترونیکی و کاغذی را توضیح می دهد.

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، در بخشنامه شماره 02.319832 مورخ 6 اسفند ماه سال جاری و در راستای تکمیل اقدامات قانونی و شفاف سازی سازوکار اجرایی خدمات مرتبط با چک الکترونیکی، دستورالعمل فوق به اختلافات مربوطه پرداخته است. نسبت به این کالا نسبت به چک سندی به شرح زیر صادر کرد:

بر اساس تکلیف قانونی مندرج در تبصره ماده (1) قانون اصلاحی صدور چک مصوب 1396، زیرساخت صدور و مبادله الکترونیکی چک موسوم به سامانه چک در آبان ماه 1301 و متعاقباً توسعه محصول مورد بهره برداری قرار گرفت. در چارچوب قوانین و مقررات انجام شد متراتبا در دستور کار این بانک قرار گرفت. لذا در راستای تکمیل اقدامات قانونی فوق الذکر و تبیین مکانیزم اجرایی خدمات مربوط به چک الکترونیکی، دستورالعملی با محوریت تفاوت های ناشی از این محصول نسبت به چک های کاغذی ارسال می گردد.

همانطور که در ماده 9 بخشنامه صدرالاشاره آمده است، سایر تصمیمات، الزامات و سازوکارهای اجرایی حاکم بر صدور و مبادله چک الکترونیکی، حسب مورد، مشمول مقررات اصلاحی قانون صدور چک و مقررات مربوط است. از جمله «دستورالعمل حساب جاری (ریال)» و آخرین اصلاحات آنها. …

در پایان این دستورالعمل درخواست می‌شود با ابلاغ به واحدهای ذی‌ربط، تمهیدات و تدابیر لازم برای اجرای دقیق دستورالعمل پیوست به‌کار گرفته شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا