اخبار روز

اعلام تعرفه‌های خدمات پزشکی ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

دکتر رضا لاری پور با اشاره به مصوبه شورای عالی بیمه مبنی بر افزایش 46 درصدی نرخ های درمانی در سال 1403 که باید برای تصویب نهایی در شورای دولت تصویب می شد، گفت: اگرچه این نرخ ها قبل از شروع به شورای دولت نرسیده بود. در سال جدید امسال با پیگیری های رئیس جمهور سازمان نظام پزشکی و همکاری و همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اولین جلسه هیات وزیران و پیش از این نسبت به سال گذشته نرخ تعرفه ها تصویب شد.

به گزارش سرگرمی روز، وی افزود: اگرچه رقم مصوب شورای عالی بیمه با حضور همه ذینفعان 46 درصد بود اما این رقم با تغییراتی در دولت همراه شد. اما آنچه که حائز اهمیت است این است که میزان افزایش برخی از مولفه های تعرفه مانند ویزیت، مولفه های فنی و مولفه های تخصصی سعی شده با نرخ تورم رسمی همخوانی داشته باشد، زیرا در غیر این صورت بسیاری از مراکز بهداشتی و درمانی، بیمارستان ها و ارائه دهندگان خدمات بهداشتی و درمانی به شدت تحت تاثیر قرار خواهد گرفت و خطر تعطیلی بسیاری از کلینیک ها و مراکز درمانی وجود دارد.

لاری پور ادامه داد: بنابراین افزایش درصد ویزیت های رسمی بر اساس نرخ های عمومی نزدیک به 50 درصد خواهد بود و همچنین پیش بینی می شود درصد قطعات فنی و حرفه ای گلوبال نزدیک به 40 درصد افزایش یابد به طوری که مراکز درمانی تا سال 1403 با این نرخ تعرفه آنها حداقل بقا را دارند.

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی همچنین گفت: با توجه به توقف تعرفه ها در سال های اخیر، هرگونه افزایش تعرفه ای حتی با این میزان که برای اولین بار اتفاق افتاد و به دنبال تلاش و همکاری بسیاری از ذی نفعان حتی شرکت های بیمه بود. در سراسر کشور، اما هنوز این تعداد خسارتی به مراکز درمانی و جامعه پزشکی نمی دهد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر باید نرخ «تعدیلی» که ممکن است از سوی استانداران در مراکز استان ها و مراکز کمتر برخوردار و حتی در برخی مناطق کمتر برخوردار نرخی بالاتر از نرخ مصوب تعرفه اعمال شود، حذف شود. برای حفظ جامعه پزشکی مورد توجه قرار گیرد

لاری پور همچنین گفت: امیدواریم تعرفه های جدید به سرعت ابلاغ و از ابتدای فروردین تعرفه های مصوب اجرایی شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا