سبک زندگی

الزام تزریق واکسن‌های روتاویروس و پنوموکوک در کشور

خرید فالوور از سایت اینبو

حسین فرشیدی در نشست خبری هفته سلامت (اول تا هفتم اردیبهشت) که روز شنبه در ستاد مرکزی این ستاد برگزار شد، از تزریق واکسن هپاتیت C خبر داد و افزود: هم اکنون واکسن روتا ویروس و پنوموکوک در کشور تزریق می شود و امسال نیز تزریق واکسن هپاتیت C انجام می شود. واکسن در دستور کار است.

به گزارش ایرنا، وی تصریح کرد: سلامت مظلوم ترین معاونت وزارت بهداشت است که کمتر به آن توجه می شود و باید در اولویت قرار گیرد.

فرشیدی ادامه داد: توجه به سلامت روان در سال‌های اخیر کمتر مورد توجه بوده است، اما امروزه بیماری‌ها و ناهنجاری‌های روانی به‌ویژه در بین جوانان زیاد است و ایجاد و افزایش مراکز روان‌شناسی باید در اولویت برنامه‌ها قرار گیرد.

به گفته معاون بهداشت رئیس جمهور، امسال طرح خانواده محور سلامت و سلامت روان با همکاری سایر نهادها اجرا می شود.

فرشیدی افزود: جوان شدن جمعیت نیز از برنامه های ویژه وزارت بهداشت است و شاهد افزایش جمعیت هستیم، فرهنگ سازی در این حوزه مهم ترین کار و کاهش سقط های ناآگاهانه و انجام مشاوره های موثر است. ایجاد مراکز ناباروری، ساده‌سازی قوانین و سال‌های دارویی رایگان برای ارتقای جوانان ضروری است.

فرشیدی تصریح کرد: ورزش، تغذیه و کاهش استرس زنجیره های به هم پیوسته هستند و از بروز بیماری های غیرواگیر جلوگیری می کنند.

وی گفت: امسال نیز کمپین ملی سلامت 2 تدوین شده و به زودی آغاز غربالگری یکی از بیماری های انکولوژیک از طریق رسانه ها اعلام می شود.

فرشیدی در ادامه سخنان خود به تجمیع آزمایشگاه های کوچک اشاره کرد و اظهار داشت: در سال جاری تقویت آزمایشگاه ها از برنامه های وزارت بهداشت و اتصال این مراکز دولتی و خصوصی به سامانه های وزارت بهداشت است. بر اساس نیاز مردم، آزمایشات برای کنترل بیماری هایی مانند دیابت کنترل می شود.

وی با اشاره به اینکه ارتقای سواد سلامت در بین عشایر نیز از دیگر برنامه های سالانه است، گفت: امسال این برنامه با اولویت بهداشت دهان و دندان و آموزش و اطلاع رسانی عشایر برگزار می شود که باید به صورت جهادی انجام شود. در این منطقه.

فرشیدی در خصوص دخانیات نیز گفت: امروز مجلس در کنار وزارت بهداشت است و طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت، ایران بهترین وضعیت را برای کاهش مصرف دخانیات در منطقه دارد.

وی افزود: کارخانجات دخانیات که فقط به دنبال پول و سود هستند، جوانان و زنان را مورد هدف قرار می دهند و با تبلیغات اتفاقاتی می افتد که این دو گروه در معرض خطر هستند و نمی گویند نیاز به نهادینه شدن نیست.

معاون وزیر بهداشت گفت: همچنان در اجرای کنترل استعمال دخانیات مشکل داریم و به دلیل اینکه 2 درصد از زنان سیگاری هستند مورد هدف شرکت های دخانیات قرار گرفته اند و باید مالیات ها افزایش یابد.

وی با تاکید بر افزایش مالیات بر دخانیات ادامه داد: به عنوان مثال در انگلیس قانون افزایش مالیات بر سیگار تصویب شد اما در کشور ما مالیات کمتر است و باید تصمیمی برای افزایش آن جدی گرفته شود.

برای جلوگیری از خودکشی پزشکان باید توانایی آنها سنجیده شود

فرشیدی در خصوص بحث خودکشی در بین پزشکان ادامه داد: برای حضور افراد در رشته های پزشکی باید توانایی های آنها سنجیده شود، مثلا فردی که می خواهد دستیار قلب باشد باید شرایط سخت کاری و روحی این کار را بپذیرد، بنابراین وجود دارد. موارد خودکشی در این دسته کمتر است

ایران هشتمین کشور در زمینه مهاجرت پرستاران است

وی با اشاره به مهاجرت پرستاران گفت: ایران هشتمین کشور از نظر مهاجرت پرستاران است، دولت باید برای ماندگاری پزشکان و پرستاران در حوزه اقتصادی به اتفاقاتی که در کشورمان می افتد توجه بیشتری داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا