فناوری و تکنولوژی

اندروید ۱۵ با قابلیت اینترنت ماهواره‌ای می‌آید!

خرید فالوور از سایت اینبو

اندروید 15 احتمالاً امکان اتصال به اینترنت ماهواره ای برای ارسال پیامک را فراهم می کند. شواهدی از این ویژگی در آخرین نسخه بتا 14 دیده شده است.

به گزارش سرگرمی روز، گوگل صفحه جدیدی برای «پیامک های ماهواره ای» در اندروید 14 بتا ایجاد کرده است. بر اساس این صفحه، تمامی کاربران دارای حساب کاربری مجاز به زودی امکان ارسال و دریافت پیامک از طریق ماهواره را خواهند داشت.

هنگامی که این ویژگی در دسترس است، کاربران می توانند با فشار دادن یک دکمه آن را فعال کنند.

اگرچه صفحه ای که به نسخه بتا پیوند داده شده است، حامل خاصی برای این سرویس ذکر نشده است، با فشار دادن کلید “بیشتر” صفحه T-Mobile ظاهر می شود. این نشان می دهد که T-Mobile احتمالاً در آوردن ویژگی مذکور به اندروید 15 نقش دارد.

اندروید 15 با اینترنت ماهواره ای عرضه می شود!

T-Mobile قبلاً برای آوردن اینترنت به مناطق دوردست با استفاده از ماهواره شریک شده بود. SpaceX همچنین ماهواره Direct to Call را به فضا پرتاب کرد که می تواند به همه تلفن های همراه LTE خدمات ارائه دهد. بنابراین ممکن است قابلیت پیامک ماهواره ای گوگل نیز از همین فناوری استفاده کند.

قابلیت مذکور برای ارتباط عادی و همچنین در مواقع اضطراری موثر است، اما گوگل در صفحه مذکور به تاخیر در ارسال پیام و پوشش محدود در برخی مناطق اشاره کرده است. آب و هوا و موانع فیزیکی می توانند بر کیفیت سیگنال تأثیر بگذارند.

گوگل در حال کار بر روی توسعه قابلیت Satellite SOS است و در این زمینه احتمالا با Garmin Response که یک مرکز پشتیبانی برای کمک به کاربران در مواقع اضطراری است، همکاری خواهد کرد. این عملکرد فقط در مواقع اضطراری استفاده می شود و می تواند پیامک را نیز پشتیبانی کند.

اگرچه جزئیات ذکر شده به طور رسمی تایید نشده است، اما گوگل قطعا در حال کار بر روی توسعه ارتباطات ماهواره ای برای تلفن های همراه اندرویدی است. اتصال ماهواره ای گزینه های بیشتری را برای کاربران دستگاه های اندرویدی فراهم می کند و این ویژگی به ویژه برای افرادی که در مناطقی با آنتن دهی ضعیف موبایل قرار دارند مفید است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا