فناوری و تکنولوژی

انویدیا از پروژه GR00T برای تقویت ربات‌ های انسان‌ نما رونمایی کرد

خرید فالوور از سایت اینبو

انویدیا روز دوشنبه از یک پلتفرم سخت افزاری و نرم افزاری برای ساخت ربات های انسان نما رونمایی کرد که شامل ویژگی هایی برای هوش مصنوعی مولد است.

این شرکت در کنفرانس سالانه توسعه دهندگان خود گفت که پلتفرم جدید شامل یک سیستم کامپیوتری است که ربات و هوش مصنوعی را تشکیل می دهد، به همراه یک بسته نرم افزاری که شامل genAI و ابزارهای دیگر برای ساخت ربات های شبیه انسان است.

افزودن genAI به روبات‌های انسان‌نما اجازه می‌دهد تا اقداماتی را بر اساس ورودی با ترکیبی از زبان، ویدیو، «تأثیرات انسانی» و تجربیات گذشته انجام دهند. اجزای GenAI که Project GR00T نام دارند به پلتفرم سخت افزاری و نرم افزاری رباتیک موجود این شرکت اضافه خواهند شد.

Rev Lebaredian، معاون فناوری‌های شبیه‌سازی Omniverse در یک کنفرانس خبری گفت: «این روبات‌های هوشمندتر، سریع‌تر و بهتر در صنایع سنگین جهان مستقر خواهند شد. ما در حال کار با کل اکوسیستم رباتیک و شبیه‌سازی جهانی برای تسریع توسعه و پذیرش هستیم.»

رایانه قدرتمند پشت نرم افزار genAI «جتسون ثور» نام دارد و بر پایه یکی از تراشه های هوش مصنوعی و سخت افزارهای دیگر این شرکت ساخته شده است. به گفته این شرکت، این رایانه به ربات قدرت محاسباتی کافی برای انجام کارهای پیچیده و تعامل با انسان و ماشین می دهد.

مجموعه ابزارهای نرم افزاری این پلتفرم Isaac نام دارد و ویژگی های جدید GR00T genAI برای «تجسم هر ربات در هر محیطی» طراحی شده است. این ابزارها شامل توانایی آموزش نرم افزار برای تصمیم گیری بهتر در طول زمان است، فرآیندی که به عنوان یادگیری تقویتی شناخته می شود.

انویدیا همچنین گفت که مدل های رباتیک از پیش آموزش دیده و نرم افزارهای دیگری را منتشر خواهد کرد که عملکرد بازوی رباتیک و قابلیت های نظارت چند دوربینی را بهبود می بخشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا