فناوری و تکنولوژی

اولین باران چه زمانی بر زمین بارید؟

خرید فالوور از سایت اینبو

تحقیقات جدید نشان می دهد که آب شیرین، به شکل باران، برای اولین بار در حدود چهار میلیارد سال پیش، یعنی 500 میلیون سال زودتر از آنچه قبلاً تصور می شد، روی زمین بارید. بنابراین برای مدت طولانی باران می بارد.

به گزارش سرگرمی روز، محققان مواد معدنی باستانی پوسته زمین را مورد مطالعه قرار دادند و معتقدند که این یافته ها می تواند به ما کمک کند تا بیشتر درباره محل پیدایش حیات کشف کنیم.

چگونه دانشمندان به این کشف دست یافتند؟

این یافته ها بر اساس مطالعه کریستال های باستانی منطقه ای به نام جک هیلز در غرب استرالیا به دست آمده است. در اینجا برخی از قدیمی ترین بقایای پوسته زمین آورده شده است. پوسته زمین لایه نازکی از سنگ است که لایه بیرونی سطح زمین را تشکیل می دهد. اگر زمین را سیب می دانید، پوست همان پوست سیب است.

در حالی که این منطقه از استرالیا در حال حاضر بیشتر یک مکان خشک و غبارآلود است، شواهدی از اولین بارندگی که تا به حال در زمین رخ داده است در اینجا یافت شده است. محققان اکسیژن محبوس شده در ماده معدنی به نام زیرکون را اندازه گیری کردند. 3.2 تا 4.2 میلیارد سال پیش در برخی از سنگ هایی که زمین را تشکیل می دادند، اکسیژن تشکیل شد.

آنها شواهدی پیدا کردند که نشان می‌دهد سنگ‌های مذاب اکسیژن‌ساز با آبی که در طول شکل‌گیری از آسمان سقوط کرده‌اند، تماس پیدا کرده‌اند.

زمین شناس و نویسنده اصلی این مطالعه حامد گامالدین از دانشگاه کرتین استرالیا، گفت: شواهد وجود آب شیرین در اعماق زمین، نظریه موجود مبنی بر اینکه زمین چهار میلیارد سال پیش کاملاً توسط اقیانوس پوشانده شده بود، به چالش می کشد.

چگونه می توان از آب برای شناخت منشأ حیات استفاده کرد؟

آب روی زمین از طریق فرآیندهایی از جمله تبخیر و بارش در سیستمی به نام چرخه آب بین خشکی، اقیانوس ها و جو حرکت می کند. در طول تاریخ اولیه زمین، در دسترس بودن آب شیرین و شروع چرخه آب ممکن است آنچه را برای توسعه زندگی اولیه لازم بود فراهم کرده باشد. اما این شک وجود دارد که چرخه آب از چه زمانی آغاز شد.

به گفته دانشمندان، تشکیل بخشی از زمین به نام پوسته قاره ای، آب شیرین و آغاز چرخه آب ممکن است در کمتر از 600 میلیون سال پس از تشکیل سیاره به ایجاد محیطی مناسب برای زندگی کمک کرده باشد.

دکتر هوگو اولیروک، یکی از نویسندگان این مطالعه، از دانشکده زمین و علوم سیاره ای دانشگاه کرتین، می گوید این کشف برای درک چگونگی شکل گیری زمین و چگونگی پیدایش حیات مهم است.

وی افزود: این کشف نه تنها تاریخ اولیه زمین را مشخص می کند، بلکه نشان می دهد که زمین و آب شیرین زمینه شکوفایی حیات را در مدت زمان نسبتاً کوتاهی یعنی کمتر از 600 میلیون سال پس از شکل گیری این سیاره فراهم کرده است. “

این اکتشافات گام مهمی به جلو در درک ما از تاریخ اولیه زمین است و دری را برای تحقیقات بیشتر در مورد منشاء حیات باز می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا